Inlägg från: Daggdroppen |Visa alla inlägg
  • Daggdroppen

Vita hem

Mimmi 71 skrev 2009-11-27 16:06:53 följande:
    Smycke är väl kanon och att köpa ett dockhus är helt i linje med hur jag tänker. Själv skalll jag köpa en maileg-kanin (pojke) till lillemannen bara för att mamma tycker de är fina Sedan åker docksängen ned. Man kan ju inte bara köpa bilar och traktorer till en grabb, även om det är hans högsta önskan. Nu är det tillklippning av två jul-hissgardiner som gäller. Lillemannen skall få vita med grått och ljusblått mönster i form av renar och till "bloggplatsen" integrerat med köket blir det vita med amarylis i rött och ljusgrönt. Vid bloggplatsen skall fotöljen kläs med vitt virkat överkast, grått lammskinn och kudde liknande hissgardinen. Äsklar julen och dess pyntning! Sedan hoppas jag på att hinna med att sy tre tröjor och två byxor som jag klippt till imorgon. Då är det dags för 65-årskalas och det är alltid trevligt att klä honom i nya kläder
    Hihi, och tur är det väl att det iaf här i huset är mor i huset som står för inköpandet och planeringen av julklpapparna?

Nä men, visst. Vår gosse älskar traktorer och ska nog få ngt sådant också. Men jag vet ju att han gillar mycket annat också.

Härligt med pynt och pyssel! Jag blev riktigt inspirerad nu!!! Själv ska jag fortsätta med naturpyntandet imorgon. Blir skoj!
  • Daggdroppen
    Mimmi 71 skrev 2009-11-27 16:21:01 följande:
    Ibland springer fingrarna lite för fort över tangenterna för oss alla. I vårt hus är den jag som står för inköpen ocksåm vilket är tur Sedan köper jag julklappar till mig själv också - igår var jag på underklädesparty och köpte snygg BH och trosa för 800:- , som förhoppningsvis behagar mannen så han missar min STORA julklapp till mig själv, en efterlängtad brodermaskin. Har inte beställt den ännu men funderar seriöst på att trycka på "beställ-knappen". Pynt från naturen är en favorit - det ger härliga känslor när man skaffar dem (vad skönt det är att åka till skogen) och ger en underbar känsla när de står på plats inne.
    Ha ha, du fick mig att garva där Du blir säkert förlåten iaf Nog med den outfiten
    Amelié77 skrev 2009-11-27 16:28:48 följande:
    Fluffiga - nu blir jag nyfiken på vad det är för dockhus du har hittat?
    Från HH! Det fanns i ett av bladen som kom. Ett ljusblått tvåvåningshus helt uuunderbart! Och i affären finns tydligen huset i rosa också. Men det blåa var snyggare! 59 el 69 euro.

Jag har fått meddelande idag att jag har TVÅ paket att hämta från posten. Men jag är billös (eller bilstollös egentligen iom att maken har min bil och är borta ännu). Men jag får åka imorgon och hämta det. Ett bokpaket med tre julklappar till mig själv och lampan till Julias rum. Tjohooo! Den behövs!
  • Daggdroppen

Åh! Hihi, vilken julafton! Hjälp till att be till vädergudarna så att det blir lite ljus så jag kan fota nu Maken kom nyss hem och hann hämta hem mina paket på samma gång!

Myyyser med mina trädgårdsböcker och lampan. Precis så fin som jag hade tänkt!

Nu blir det idol ocg glass Själv hoppar jag över glassen. Är proppmätt av pepparkaksdegen än!

TK: Jag ska ge dig receptet!

• Daggdroppen

Godmorgon!

NU har jag börjar få lite julstämning här hemma

Idag blir det lunch och kaffe hos svärföräldrarna. Inte tackar man nej till det på en söndag

KUL att mammaninna tittat in! {#lang_emotions_flower} Det är alltid lika kul då folk tittar in, bara för att säga hej om inte annat. Så att man ser att ni lever

Bilmattor: Ha ha.. Ja de är inte fina, MEN kika här! Har funderat jag ska göra en liknande. Tuff och otroligt snygg!!! svenska.yle.fi/matochfritid/hobbyartikel.php

PL: Sug åt dig du! Visst är det kul att få positiva komentarer från folk. Minns då vi var nyinflyttade och hade besök mest varje helg det första halvåret. Ha ha, jag levde i ett rus

• Daggdroppen
    Amelié77 skrev 2009-11-29 08:38:36 följande:
    Jag är på jakt efter en fin och lagom stor pappersstjärna....eller jag tänkte ha 3 st på rad. Vilken storlek tror ni blir bäst då? Jag har sett allt från 50 cm i diameter till 90 cm. Tänkte köpa Clas Ohlsons på 70 cm men den var ju såklart slut. Plantagen har en snygg i endera 60 eller 90 cm - den ena känns för liten och den andra för stor! Vad tycker ni är en bra storlek på stjärnorna?
    Det beror väl lite på hur stora fönster du har. Mina är 45 cm och jag har ca 93 cm breda fönster, lite över 120 cm med lister. De är lagom då vi har 6 st.
Svar på tråden Vita hem