Vita hem
Fattar inte...

Här är det 12-13 grader kallt just nu. Var på luciakröning utomhus och blev lite kall fastän vi hade pälsat på oss ordentligt.
Lite snopet tyckte jag dock det var att luciaföljet inte alls sjöng utan manskören stod för det. Och bara vanliga julsånger och ingen luciasång...
Åh, prata inte om sovmornar....
Jag sover uselt på nätterna. Inatt var en lite värre natt för Julia var vaken halva natten av och till pga tandsprickning och förkylning. Hon sover oftast bra (har ju sovit oförskämt bra egentligen) och i egen säng hela natten. Men hon skriker till kanske 2 gånger per natt så man måste gå dit och stoppa nappen i munnen. Oftast räcker det med det, men nu som inatt då hon har tänderna plus förkylningen så blir det på tok. Och fastän det brukar räcka med att bara stoppa nappen i munnen så har jag grymt svårt att komma in i djupsömnen igen. Speciellt då storebror ALLTID kommer in till oss mitt i natten. Inatt var det redan klockan 00.10. Så fastän barnen sover så sover inte jag så djupt och bra.
Är trött, retlig och känner mig stressad utan någon orsak. Men så blir det ju när man inte sover tillräckligt. Allt blir förstorat.
Har planerat julmat och julmatsinköp idag. Fick också hem det mesta. Nöjd över det iaf.
Har också varit med sonen till läkare på astmakontroll. Fick vänta länge, och det gör ju en som inte gillar sjukhus lagom glad... Men läkaren var bra och summasumarum var det ett bra besök.
Återkommer då jag har lite mer upplyftande att komma med
Är egentligen alldeles för trött men jag tvingade mig själv att upptatera bloggen. Det var ett tag sedan. Delar med mig av ett av mina julrecept. Min absoluta favorit!
lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/
Nu ska jag ta en dusch och bara ta det välbehövligt lugnt. Kanske sy på en julstrumpa i soffan framför Bonde söker fru
Bara barnen samarbetar och tycker det samma