Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

älsklingsdockan skrev 2009-11-15 17:09:05 följande:
    Det är säkert någon här som vet bättre...Vi ska göra ett litet kökslyft i väntan på den stora renoveringen. Det blir ett skafferi och en platsbyggd kökssoffa. Det vi funderar över nu är vilket som blir snyggast.. att klä väggarna helt med panel eller bara en bit upp? Pärlspont eller vanlig v-spont? Och sist den stora frågan, om vi ska använda riktig spont eller panelskiva? Era åsikter, tack!Mannen är snickare, dock inte finsnickeri som specialitet...
    Om man inte ska ha panel ända upp till taket tycker jag det är snyggt med lite högre bröstpanel, ca 150cm.
  • Sagalin
    Mage: hemskt vad svårt de var att stava igår...

Gummsan82 skrev 2009-11-15 23:03:05 följande:
    Vad tror du... 300kr för allt? Det är ju trots allt helt nytt...
    Gummsan82 skrev 2009-11-15 23:25:05 följande:
    Ok... får se vad det blir... 250kr st för polis.stn och brand.stn. Kanske 100kr st för brandbilen och den dubbla polisbilen. Och 50kr st för de tre små seten...Totalt ca 850kr - 30% blir ca 550 kr... Eller?
    Skriv 550kr i annonsen så har du lite prutmån, bättre att få några hundralappar för dem än inget alls.
  • Sagalin
    numberone skrev 2009-11-15 21:31:02 följande:
    Hej!har inte varit aktiv på länge nu känner jag här inne på FL. Jag har FÖR många stora beslut att fatta och de tär på mig även om det är inspirerande. PUST! Utöver det så har vi snickare här hemma som ska byta fasaden men som typ aldrig är här.. GAAAAHH!!
    Kram!
  • Sagalin

God morgon förresten!

Idag är det måndag igen och arbetsdag.
    I eftermiddag ska jag ta tåget till Stockholm för att gå på kurs tis-torsdag.

Jag kommer att ta med mig datorn, så att jag kan surfa lite på kvällarna.

Jag har tänkt att hinna med lite att strosa i affärena vid Humlegårdsgatan på sen eftermiddagen innan de stänger.

• Sagalin
    Camilla R skrev 2009-11-16 09:09:47 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-16 05:57:09 följande: Glöm inte paraplyet, för oj så det regnar här i Stockholm!Hoppas att du får en bra resa och att du gör några fina fynd -det finns ju en del härliga butiker just därikring du skall vara.
    Tack för påminnelsen om paraply.
  • Sagalin
    älsklingsdockan skrev 2009-11-16 11:34:48 följande:
    Kollade måtten på ByggMax panelskiva 12x620x2390. De andra vi tittat på var 6x400x2390. Ari Gold: var handlade ni era skivor? Pris?
    Kolla om ni har något XL-bygg i närheten, de säljer samma skivor som Byggmax.
  • Sagalin

Hej på er!

Kika in från mitt hotellrum i Stockholm.

Hoppas ni får en bra dag, själv har jag utbildning till 16.45 sen har jag tänkt att rusa ut till inredningsbutikerna som ligger här i närheten.

Svar på tråden Vita hem