Inlägg från: Bellevue |Visa alla inlägg
  • Bellevue

Vita hem

Måste man ha feber om man har H1N1? Eller är det som att man "måste" ha feber när man har blindtarmsinflammation också? Inte alls alltså.
    Och är det med plötslig hosta ett typiskt tecken? Min förkylning började förra onsdagen med en hård slemhosta. Men om jag har svinisen borde väl nån mer i familjen ha fått? Maken är iofs kravlig idag....

Hoppas det inte är det Jacob har iaf!
    Och hoppas Kajsas tös slipper bakteriell infektion!

Är det inte dags att alla människor och djur i tråden blir friska och krya nu? Vi har ju en jul att förbereda.

Kram på alla och krya på er!

• Bellevue

Villa Nordåker skrev 2009-10-30 20:08:31 följande:

Jag läste lite idag om den nya influensan och då stod det att feber var ett "viktigt" symptom.
    Aha, ok. Vill ju vaccinera mig nu. Sjukvårdspersonalen gör ju det nu tillsammans med riskgrupperna. Här räknar dom med att kunna börja vaccinera övriga v 50, men v 48-51 ska jag ha praktik på ett äldreboende. Då är ju jag också sjukvårdspersonal...och inte hittar jag nåt nummer att ringa. Några tips på det?
  • Bellevue
    JohannaJ skrev 2009-10-30 20:02:41 följande:
    ÄNTLIGEN! Mitt kök är (ignorera lilla listbiten, vi bytte ut den just då) klart! Vad tycker ni? sekelskifteshuset.blogspot.com
    Jättefint!!
    Grät när jag tittat på ditt kök och sen gick in i mitt.. ;.)
    Jag hade satt upp hyllorna. Är dessutom nyfiken på hur dom ser ut? Har du nån länk?
  • Bellevue

När jag gick in på Pums blogg fick jag också bara upp mailgrejen men efter en stund kom resten. Segt!

• Bellevue

Morr! Visst var det nån i den här tråden som för ett tag sen tipsade om pojkgardiner på tradera? Dom här gardinerna halens.se/ProductPage.aspx&mid=266&sort=0&dir=1

Den som tipsade tyckte dom var för korta. Jag vann den auktionen och har nu väntat i två veckor på gardinerna. Förra fredagen hade hon inte skickat dom pga flytt. Idag säger hon att dom nog blev kastade i flytten....
    Ska få tillbaka pengarna iaf...
    Vad sätter man för omdöme på sånt här??

• Bellevue
    JohannaJ skrev 2009-10-31 18:11:51 följande:
    tack! Ska kanske hålla upp en hylla och ta ett foto?
    JAA!!!
  • Bellevue
    Amelié77 skrev 2009-11-01 07:48:04 följande:
    Här kommer en bild på kakelugnen vi har köpt: www.takkacenter.fi/tulisijamallisto/takkacent... Eller den ska inte se ut exakt så där. Den ska förlängas till 2,37 m. Den bågformade "tavlan" ska bort och istället kommer det ett litet "hyllplan" ovanför luckorna.
    Ååh, vad fin den blir! Underbar!! Blir det dyrt?
  • Bellevue

Ari Gold skrev 2009-11-01 20:35:07 följande:

Åh just det... det fattas en liten bit bänkskiva bortom spisen också. Det beror på att det ska sitta "värmepluppar" i metall på den så att man kan ställa av grytorna direkt på.
    Ser då inte ut som nåt budgetkök och det är ju viktigast, inte prislappen.

Kanonfint blir det!!
  • Bellevue
    Gummsan82 skrev 2009-11-04 15:02:19 följande:
    Kolla! www.tradera.com/Virkade-grytlappar-Julhjartan... inte min auktion
    Var det du som tipsade om det vadderade hjärtat med hänge, knapp och "God Jul" textat på olika språk?
    Hon som sålde bor utanför min grannstad och jag vann den auktionen och hjärtat hänger här bredvid mig. Sååå fint!
  • Bellevue
    Gummsan82 skrev 2009-11-04 16:03:48 följande:
    Det var nog jag... Åh vad kul! Var det lika fint irl?
    Oja, jättefint!
Svar på tråden Vita hem