Inlägg från: Bellevue |Visa alla inlägg
  • Bellevue

Vita hem

mage06 skrev 2009-12-09 10:16:30 följande:
    Ja, det måste nog vara något med datorn då... Har du det bra annars? Jag slänger in en fråga här, ot men eftersom det finns många föräldrar här så... E:s extraoverall har blivit för liten och i morse fick hon panik i den stackaren Det är en pop-overall men jag är inte helt nöjd med den eftersom den suger åt sig så mycket smuts... Är det någon som provat Lindex overaller eller Everest? Vad tycker ni om dem? Jag har alltid haft pop men nu vill jag prova något annat...Dammsuger Tradera och Blocket Eller har ni något tips på reor?
    Tack för att du frågar, men det är inget vidare.

Jag gillar Lindex overaller, speciellt Bamse.
  • Bellevue
    mage06 skrev 2009-12-09 11:23:57 följande:
    Tråkigt att du inte mår bra?! Inboxa gärna om du behöver prata. Gillar du Bamse för att du gillar Bamse eller för att overallen är bra? Jag är inte förtjust i tryck och applikationer av det slaget tyvärr...
    Kan jag göra när jag känner att det inte får mig att gråta. Tack snälla du :)
    Jag gillar inte heller såna där tryck och skit, man får säkert betala för att göra reklam. Helt bakvänt :) Jag tycker overallen är bra men å andra sidan har jag aldrig haft nån märkesoverall så jag kan inte jämföra. Erik har en Didriksson köpt på tradera men han har inte använt den än. För det mesta har jag köpt overaller på Gekås och dom flesta har jag varit nöjd med. Barnen har aldrig blivit blöta eller frusit och det är väl det viktiga.
  • Bellevue
    mwe skrev 2009-12-09 19:03:35 följande:
    Bellevue: Jag köpte nyss en overall till äldsta dottern på Kappahl för drygt 500 kr efter 25 % rabatt. Verkar vara bra kvalité och inga störande tryck Fanns i turkos till killar och rosa till tjejer... Mimmi: Köpte nyss stämplar på Clas Ohlsson och har börjat göra julvimplar i tyg och stämplat på några utan problem Anton: Köpte en Artisan, Professional är något större men finns bara i vit och en färg till. Tycker Artisan storleksmässigt fungerar toppen... Har letat runt bland favoritnätbutiker efter julgransmatta från En Gry og Sif och vita zinkhus, men de är slut överallt. Kanske någon vet var man kan få tag på dem? Nytt i bloggen, inköpt elljusstake och en jättefin julmatta i köket...
    Vad bra! Hoppas den funkar som den ska. Turkos och rosa låter jättehärligt, måste spanas in. Fönstershopping

Vad glad du låter! Hoppas du är det också. Jättefint hemma har du det iaf
  • Bellevue

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ GOD JUL ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪

Sänder en önskan om alla omedelbara påkryande! Även här har vi en liten sjukling, Erik är förkyld med feber igen. Och ett öga är illrött men bara lite var. Vi hade tänkt åka till (Eriks)farmor och farfars grav och tända ljus men det är rätt långt och det är en minneslund så vi tänder ljus för dom här hemma istället.
    Kram på er alla!

• Bellevue
    Daggdroppen skrev 2010-01-07 10:04:59 följande:
    Jaha, just så Raderade inlägget nu... Hamnar väl att skriva om hela receptet då...
    Men ååååå, nu hade du nog lite bråttom :)
    Här såg det bra ut jue! skulle kopiera receptet tänkte jag
  • Bellevue

Number one: Grattis!! Kuuul {#lang_emotions_heart}

Kul också att en del kommit igång med träningen, det är ju så skönt att träna. Jag har iaf insett att jag ska sluta på gymmet till jag känner mig tryggare med mig själv, min fd syster går på samma gym...har en motionscykel hemma men strömsladden är försvunnen sen flera år. Gillar också CT men har inte råd att köpa.
    Dessutom har jag 40-50 kilo att gå ner.....suck :(
    Tror ni att man kan klara det själv när en liv är en berg- och dalbana? Tror inte jag för man måste ju hålla strikt diet och samtidigt träna och det där med diet får mig att gråta bara jag tänker på det just nu. Men vad finns det för alternativ?

Så gissa om jag hejjar på er som tränar eller ska börja nu och som kör nån diet, go girls!! {#lang_emotions_apple}

• Bellevue
    Sagalin skrev 2010-01-09 06:31:41 följande:
    Ett tips är att läsa på om LCHF, du äter gott, är mätt, slipper humörsväningar, sockersug och går ner i vikt. Jag slipper problem med magen, har fått tillbaka min mens (har PCO) och hyn har blivit bättre. Visst jag la om kosten för att gå ner i vikt men äter så sen två år tillbaka så för mig är det en livstil. www.alltomlchf.se www.kostdoktorn.se www.kolhydrater.ifokus.se
    Visst, läsa kan jag...
    Körde GI för nåt år sen och gillade det skarpt men jag skulle inte orka nu. Och liksom GI är ju LCHF diet.

Hehe, vill nog att nån ska säga simsalabim så jag får ett mindre omfång. Jag är rätt jämnfet men mage och bröst sticker ju ut från det andra, J-kupa är inte kul. Får köra igång med promenader till jag mår bättre för jag måste bryta den negativa spiral jag är i.
  • Bellevue
    Sagalin skrev 2010-01-09 13:28:26 följande:
    Varför skulle du inte orka nu? Du bantar i bemärkelsen att svälta sig ner i vikt utan man äter sig ner i vikt. Låna eller köp Sten Sture Skaldemans böcker, de är inspirerande.
    Jag har det rätt jobbigt just nu. Kom lagom ur en depression i oktober och i november gjorde min mamma och styvfar, bror och hans fru och min syster klart att jag inte är önskvärd i deras liv. Även om det gått bättre än jag trodde så har det varit tufft att acceptera det här.
    En sak som är extra jobbig är att Erik får växa upp utan mormor/morfar och farmor/farfar(dom är döda). Jag tycker att barn behöver den relationen.
    Visst, jag har min biopappa. Men han är skruttig och orkar inte annat än krama och jag skulle inte bli förvånad om han somnar in närsomhelst.
    Har inte heller några vänner irl som kan stötta mig även om jag jobbar på det och det börjar ljusna där.

Vad handlar Sten Stures böcker om?
  • Bellevue
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-09 16:20:22 följande:
    Bellevue, usch vad hemskt...vet att det är svårt men tänk om, tänk att det är de som förlorar inte du! Min make har helt brytit fr sin mamma så mina barn har ingen farmor...hon sårade om och om igen och när stora dotter 2 år gammal frpgade Varför farmor hata henne som vi valde att bryta helt. inget vi ångrar idag men det är givetvis svårt att förklara utan att tårar trillar...
    Vara så liten och fundera så. Fy vad hemskt! Hoppas hon glömmer.

Ja, det är dom som förlorar. Men jag känner att Erik som är 2 och även tioåringen tyvärr förlorar också. Tioåringen har iaf farmor och farfar och en styvmormor. Erik har ingen alls och det kan få mig att gråta.

När man pratar med folk om det här visar det säg att det är många som inte har kontakt med sina föräldrar. Dom flesta är inte öppna med det här, men det har jag valt att göra trots att vi bor på en liten ort. Mina föräldrar och syskon bor på en liten ort 1,5 mil härifrån.
  • Bellevue
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-09 17:48:21 följande:
    Fröken vit... det hela började nog direkt när vi blev tillsammans min man och jag, redan efter 1 månad förlovade vi oss och ja han blev ju "min" Jag va hans första Riktiga tjej och vi va sammansvetsade...så fr att han varit i hennes händer började han nu stå på egna ben. Han skaffade barn snabbt, blev tom utkastad fr sitt hem när vi vänta dotter nr 1 (innan vi hunnit flytta) så han bodde hos mig o min familj. Vi träffade dem inget under grav. nr 1 utan lät dem vara men i slutet så fick jag honom att ge henne en ny chans...som hon ganska snabbt förlorade. Hon strunta hejvilt i sitt första barnbarn. Struntade i födelsedagar dop osv Tom hans bröllop, hon kom till kyrkan åt mat sen for de hem..SKAM enligt mig men jag bet mig i tungan för jag förstod hur illa det sårade utan mina ord. När dottern växte och började förstå så blev det hela värre. Hon lovade att komma men dök aldrig upp, ringde inte ens...dottern blev ledsen som suttit och väntat på farmor. Såg hur kompisens farmor var, hon fick komma dit jämnt osv Tom vår dotter tog de till sig...Så en kväll sa hon, Mamma varför hatar farmor mig? Då sa jag till min man att Nej nu räcker det..man gör inte så mot ett litet barn. Han ringde henne och sa ett och annat..sedan dess har vi inte hört ett ljud..vår yngsta dotter har hon aldrig träffat.. Sen nyss fick vi via en vän veta att hon suttit öppet på Facebook och skrivit skit om mig, att jag inte hade ngr hjärnceller osv då ringde han henne (inte han heller har pratat med henne under dessa år) och sa att nu hade hon gått över gränsen och kunde invänta polisen hela hans uppväxt har varit .... krokig. Han, det snälla barnet har fått flytta runt mellan fosterhem. Redan bara ngr månader gammal. Hon har aldrig försvarat honom, han har fått stryk av både storebror och moster Släkten (hennes) har alltid haft han som ett svart får. Den dagen då hans kusin blev polisanmäld för en mkt hemsk sak och han vittnade Mot honom dvs att han skulle straffas så tog hela hennes släkt avstånd fr min man. De sa att han ljög hans mamma lämnade honom tom ensam på julafton.. så ja hon blev väl sur när jag kom in ibilden och gav han lycka och glädje och hon inte hade ngn att trycka ner mer...
    Men FY FAN på ren svenska!! {#lang_emotions_throwup}{#lang_emotions_demon}
    Gissar att din man är underbar {#lang_emotions_heart}
  • Bellevue
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-09 17:10:46 följande:
    Hej! Sitter med tårar i ögonen när jag läser vad du, Bellevue och du, Prinsessan Leia skriver. Fy vad hemskt för er och era barn! Det är tydligen inte för inte, man säger att släkten är värst. Får man fråga er varför det blev som det blev? Förstår ju om ett svar uteblir, här på internet. Men för mig är det ju helt oförståeligt att tex din mamma, Bellevue, bryter kontakten med sitt eget barn... Helt otänkbart om man inte har begått ett mord eller något liknande. Hur kan en mormor vara så elak att barnet på 2 år säger så... Avskyvärt. Stor kram till er båda från mig.
    Har inboxat dig

Stor kram tillbaka
  • Bellevue

Jag skickar också kramar till dom som behöver.

Jobbigt med en nära släkting på sjukhus, jag vet vad du går igenom. Hoppas du har nära till sjukhuset.

Det här med att bryta med människor och släkt/familj, min depression lärde mig att jag har inte råd att ha en relation med människor som får mig att må dåligt, oavsett om vi är släkt. Ni vet väl hur det är, om mamma mår dåligt mår familjen dåligt.
    Och egentligen är det väl bara nostalgi som binder en samma med en släkt/familj som inte bryr sig om? Och hoppet....

Idag ska jag ta ner julgardinerna(kom på att jag aldrig la ut nåt kort på min nya julkappa i köket som inte är bred nog för fönstret)och sätta upp virkade gardiner....undrar om jag kommer att trivas med det, känns lite gammelfarmor ;) Så ska jag stryka, tvätta, städa, rensa garderober och packa dagisväska. Tror det är tre veckor Erik varit ledig...bäst att åka till dagis i god tid imorgon.

Vill också till Ikea men vi ska dränera om huset i sommar, byta fönster snarast, fixa ventilation(har ingen nu)och göra nåt åt duschrummet så nu ska plånboken hållas hårt i.

Vad gör ni andra idag?

{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_heart}  TACK!!!! alla underbara som stöttar så bra {#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_flower}

Svar på tråden Vita hem