• versan

Vita hem

Arctura skrev 2009-10-21 16:52:32 följande:
    Ett sånt skrivbord, fast med "Skåp" på båda sidorna, har jag som bara står och vänrar på att målas.... det är gult i dag....
    Åhhh! Du måste lägga upp det sedan så vi får se hur det ser ut.
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-10-25 18:58:07 följande:
    Tack! Vaccinering ja... Usch vilken ångest jag har över det! Var det vanligt influensavaccin eller svininfluensa du fick?Senast på tisdag ska jag ta ställning till om Julia ska ha influensavaccinet och så småningom blir det ju också dags för svininfluensavaccinering. Ska man ge barnen, ska vi vuxna vaccinera oss??? Vad tänker ni????Minns inte att vi blev erbjudna influensavaccinering av W då han var så gammal som J är nu. Men året efter tog vi och han har aldrig varit så förkyld och sjuk som då KONSTANT! Ifjol tog vi inte och då var han betyligt friskare.Hur tänker ni?Dessutom borde jag ringa till företagshälsovården och beställa en tid för twinrix (hepatit) vaccinering. Tog de två första före jag blev gravid men fick inte ta den tredje medan jag var gravid eller ammade. Och att inte ta den vore ju dumt då jag får den gratis och då den ger livslångt skydd.
    Hejja!
    Vi kommer att ta bägge inflensa sprutorna (både Nöff nöff och vanliga)
    Förrförra året var Dottern Sjuk i diverse förkylningar Öroninflammationer, magåkommor osv...
    Förra året fick hon Influensa vaccinet Och hon har endast haft 1 endaste "lindrig" förkylning under detta år.
    Så det blir samma igen.
    Sen måste jag ta influensa & nöff nöff sprutan då jag är i riskgruppen.
    (har bara en 1/2 lunga bland annat.)

Skumt att det är så olika tydligen.
    ska bli intressant att se hur det blir i år.
  • versan
    versan skrev 2009-10-25 19:22:00 följande:
    Hejja!Vi kommer att ta bägge inflensa sprutorna (både Nöff nöff och vanliga) Förrförra året var Dottern Sjuk i diverse förkylningar Öroninflammationer, magåkommor osv...Förra året fick hon Influensa vaccinet Och hon har endast haft 1 endaste "lindrig" förkylning under detta år. Så det blir samma igen.Sen måste jag ta influensa & nöff nöff sprutan då jag är i riskgruppen.(har bara en 1/2 lunga bland annat.) Skumt att det är så olika tydligen.ska bli intressant att se hur det blir i år.
    Haha.... 1 & 1/2 lunga inte en halv. snabb på tangenterna där.
  • versan
    Pums skrev 2009-10-26 08:05:40 följande:
    Nu finns det många bilder i bloggen på mitt skafferi som jag nyligen fixat till.snovitadrommar.blogspot.com/
    Meeeen.... GUUD så FINT SKAFFERI...
    hmm... om det är borta en vinterkulen natt... "harkel" så hittar du den hos mig.
    Av någon lustig anledning så älskar jag skåp , lådor & gärna dolda sådana.
    hahaha... då går jag verkligen igång.

Det var bland det finaste småskåp jag sett, Tummen upp ni har gjort det superbra.
  • versan
    Gummsan82 skrev 2009-10-26 15:20:43 följande:
    Ska ner till tandläkaren med Lucas vid kl 16... han klängde på en stege ute och har på nått slagit i tänderna, de två övre framtänderna, så att det är små sprickor i dem...  det ser väldigt konstigt ut. Maken som inte brukar reagera på småsaker tycker heller inte att det ser så bra ut. Hoppas det inte är så farligt och att tänderna klarar sig tills han tappar dem på "naturlig" väg...Gillar inte tand-olyckor...
    Hejja! TIPSAR... Har du försäkrat barnen så anmäl det som tandskada ifall att det blir skador på dom undre.
    Då får ni ut ersättning senare om så behövs.
  • versan
    Pums skrev 2009-10-26 19:59:53 följande:
    Vi flyttade från en stor stad till en liten stad när vi köpte vårat hus.Fenomenet dunka dunka dunka med värsta basen i bilen och gasa gasa gasa allt vi kan är tydligen poppis på "landet".Är det ok att lägga ut spikmatta tror ni utanför på gatan?Skulle ju vara lite skoj....Japp, är irriterad.....
    Hehehe.... har vi också funderat på ibland.
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-10-27 15:33:20 följande:
    "Lite" feber visade sig vara 39.4 som kom från ingenstans!Jag hade hämtat honom på dagis, vi målade med fingerfärg och när jag började med middagen gick han upp till rummet för att leka. Märkte inget alls på honom! Då jag kommer dit ca 15 minuter senare ligger han och vilar i sängen. Tyckte han var varm, men gick ner och fortsatte med maten och nu mätte jag. Varifrån kom det?
    NEj men huuua! Stackars liten.
    Hoppas han kryar på sig snabbt.
    skickar många många krya på sig kramar till er sötnos.
    //versan
Svar på tråden Vita hem