• versan

Vita hem

JohannaJ skrev 2009-10-30 20:02:41 följande:
    ÄNTLIGEN!Mitt kök är (ignorera lilla listbiten, vi bytte ut den just då) klart!Vad tycker ni?sekelskifteshuset.blogspot.com
    Mycket fiiiiint att titta på.
    Och det vette smeden om "JAG" inte hade satt upp lite öppna hyllor. {#lang_emotions_cool}
    Men men nu är det ju inte jag som bor hos dig.
    Synd för det ser så mysigt ut.
    kram
    Versan
  • versan
    Gummsan82 skrev 2009-10-31 21:17:27 följande:
    Är de dyra? Såg en i lokala färgaffären, den var väl 35 cm i diam. och kostade närapå 400kr. Lite dyrt och stort...Den jag söker behöver inte vara större än typ 20 cm.
    Bahause i  Birsta har.
    & K-rauta Och dom flesta måleributiker brukar ha.
    Har du kollat på Fyndis?
  • versan
    versan skrev 2009-11-02 08:09:23 följande:
    Bahause i  Birsta har. & K-rauta Och dom flesta måleributiker brukar ha.Har du kollat på Fyndis?
    Gummsan Glöm ordet birsta & fyndis du bor ju inte i Västernorrland ser jag nu.
    Virrig jag på morgonen.
  • versan

Fluffiga!
    Ser den ut så här ungefär?
    http://www.eniro.se/query?what=images&search_word=silverfisk

Isåfall kan jag trösta dig med att den kommer utifrån.
    Jag ringde själv anticimex när jag fick in den i vår förra lägenhet.
    Shit vad jag tyckte det var äckligt. {#lang_emotions_throwup} brr.... hatar småkryp.
    Vi hade den i hallen på golvet.
    och den kom tillbaka flera ggr men enbart i hallen.
    På anticimex så frågade dom om vi brukar ha stövlar direkt mot golv & så vidare.
    Och då slog det mig att barnvagnen brukade stå på golvet.
    Dom berättade att den kom utifrån & kunde komma in som ägg & som sedan kläcktes i värmen och sedan kröp dom vidare till mat & kläder,
    och det hade inget med hur man städade att göra.
    hehe... tröstade mig med det.
    men enda sättet att få bort dom är att städa torka torka & åter städa.
    Rådet jag fick var att sätta alla torra varor i tättslutande burkar i förväg så dom ej hittade dit.

• versan
    Amelié77 skrev 2009-11-04 07:29:17 följande:
    mage06 - jo, jag minns nog att jag sett inlägget från din väninnas hus. Underbart! Ja, det är samma sak har...jag skulle ha velat bli testad för svininfl. men näpp! Det får man tydligen inte! Tänk om vi redan har haft det, då skulle man ju som sagt slippa ta vaccinet. Idag är det meningen att dottern på 2,5 år ska få det...jag är nog lite nervös måea jag säga. Hoppas inte det blir några biverkningar!
    Dotter fick sin spruta i förrgår & hon har inet haft en endaste biverkning än. (knackar i trä nu...)
    Syrran var supersjuk & har varit det i 3 veckor och hon fick inte heller ta "provet" tillslut så sa jag! Säg att du går inte därifrån innan provet är taget..
    Hehe... Och det gjorde hon men shit vad dom knorrade.
    Men visst det var svininfluensan.
    Hade dom tagit provet direkt hade hon kunnat få bli behandlad med Tamiflu direkt.
    Istället för som nu fick hon en förebyggande dos iutifall att hon har den.
    (skit vårdcentral)

• versan
    Daggdroppen skrev 2009-11-03 18:21:38 följande:
    Åh fy fan så vidrigt Tog en vända med dammsugaren och passade på att dammsuga ur kökslåda där vi ett förvarar torrvaror. Alltså mjöl, flingor, välling, ris etc. Då jag hade lyft undan några paket så ser jag ett äckligft kryp som är snabb som attans. Jag har aldrig förr sett ett skadedjur så jag har ingen aning om vad det är. Det liknar lite silverfisk kanske? Men i  ett skåp för TORRvaror?!?! Tyvärr kan jag nog inte ta en bild för äckeldjuret är sönderklämt.Jag städar ju ur detta skåp regelbundet och dessutom blir produkterna sällan för gamla.Jag har försökt titta i alla påsar och paket men ser inget. Ska man liksom behöva kasta allt nu, även det som inte är öppnat?Måste jag kasta det som finns i de andra lådorna också? Fast jag inte ser fler?Kan det ha varit ngt annat?Hur kan den ha kommit dit?Ni vet ju att det inte precis ser ut i hemmen som i Rent hus här. Så jag har svårt att tro det skulle bero på bristfällig städning eller något liknande
    Problemet med dom rackarna är att dom kan lägga ägg.
    Men är påsarna hela borde dom ju inte kunna komma in.
    Sätt en plastpåse runt torrvaran in i frysen & frys ihjäl dom en stund kanske.
    hahaha... jag vet inte faktiskt.
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-11-03 19:11:45 följande:
    Har tittat lite närmare på den och det ser nog ut att vara silverfisk. Såg inte de långa sprötena först men nu då jag tog pincetten så hittade jag de. Det räcker alltså med noggrann städning nu? Ingen anticimex? Behöver jag kasta alla paket, inkl oöppnade? Eller kan jag t.o.m använda de öppnade paketen? Jag ser ju inget! Annars får fröken varken gröt eller välling ikväll... Hade inte vetat att silverfisk kan spridas så. Alltså utifrån och in. Trodde det berodde på fukt. 
    hehe.. så sa jag med.
    Enligt Anticimex så spelar det ingen roll vart fukten kommer ifrån.
    Det var tydligen vanligt att dom kommer Utifrån och in. 
    med tex skor hjul & annat som löv, skitiga stövlar osv...
    & sedan stannar dom i fuktiga duschar eller felande avlopp.
    Och gärna i matvaror eller kläder. gahhha.... brrr.... {#lang_emotions_cool} 
    Nu får jag mcyket flashbacks från sist när vi bodde i lägenhet.
    brr....

Nuför tiden stannar alla stövlar ute på bron tills jag kan spola av dom innan dom får komma in.
  • versan
    Pums skrev 2009-11-04 07:37:31 följande:
    Idag är det kakelugns special i bloggen min:snovitadrommar.blogspot.com/
    Guuud så vacker kakelugn... Jag är sjukt AVUNDSJUUUUK. :-P
    Den är ju så fin så jag tror jag svimmar.
    Men jag vill gärna se mera av det Maskulina rummet.
    mera mera mera.... ropen skallar.... mera bilder åt alla. :-P
    hihi.... fin fina bilder....
  • versan
    Daggdroppen skrev 2009-11-04 11:22:41 följande:
    Ja usch, det är en tråkig tid när de är sjuka så mycket. W hade ju sin period 2007-2008.  Ständigt sjuk och ständigt hade jag dåligt samvete till jobbet.Kul med resa men jag förstår att det är jobbigt att vara bort från barnen. Jag är ju aldrig borta från dem Hur mår hon nu? Vilka symptom hade hon?Tack igen för tips om de äckliga djuren! D&T var inte lika bra som Lantliv! Den senare rekommenderas!!! Ja!Idag har jag en lite allt i allo dag. Jag har fixat ett paket till en vän, ett kort med lite omtanke till en annan vän, ringt flera samtal som av olika anledningar inte blivit av och äntligen fått mina gladioler lökar vinterförpackade efter att de torkat.Just nu kokar jag dillkött och potatismos! MUMS!!!
    Ojj!
    Ska kolla.
    Ring ring....

Det började med Ont i halsen i svalget,
    muskelvärk som inte var av denna värld,
    Armarna & bena blev tunga som bly & VÄÄÄÄRKER,
    Kändes som om hon lyft skrot en hel dag från morgon till kväll.
    Ännu mera ont i halsen & en knöl på utsidan av halsen
    har i dagsläget Konstant i 10dagar nu kännits som om hon blir långsam strypt.
    (hon har det fortfarande)
    Ont i ögonen (sveda som om man varit i blåsten utomhus men det kändes kortare perioder från början.),
    Feber ca 38.6 men då åt hon alvedon maxdos under några dygn.
    Så den kunde ha varit högre om hon inte hade ätit den.
    Illamående från början.
    & hostattacker i 5-6 dagar & en Slemproduktion som var enorm
    (syrran funderar hur mycket som fick plats i en människokropp,)
    En hostning så kunde hon få hela munnen full med slem {#lang_emotions_throwup} o då kräks man.
    Hon fick hugg i hjärtat, svårt att andas,
    Kan inte ligga ned då känns det som om man ej får luft,
    Kvävningskänslor som gjorde att hon fick än mera hosta & fick än mera kräkattacker.
    Känns som om någon sitter på bröstkorgen hela tiden och man kippar efter andan.
    det håller i sig flera dagar (därav illamåendet).
    Och hon är fortfarande dålig stackaren.
    När det har gått 10-11 dagar så måste hon fortfarande äta all medicin för att kunna andas som mollipect, Betapred, Rinexin, Cymbicort, bricanyl, bafucin, tamiflu(åt hon i 10dar),  
    Sen får hon underhålla med ångande vatten i en kastrull så det öppnar sig i luftrören.
Svar på tråden Vita hem