• mage06
    Bellevue skrev 2009-11-06 08:02:43 följande:
    Det var ju inte en mottagning hon ringde till utan sjukvårdsrådgivningen. Vet inte var man hamnar då? I sin region eller nånstans i Sverige? Ja, visst är det rörigt! Man blir så matt. Men det är intressant att följa hur folk tänker ur ett psykologisk perspektiv. Ett tag var det ju innehållet i sprutan, som kvicksilver tex, som var farligt. Nu är det biverkningarna folk är rädda för... Åh, va jobbigt med din depression. *Kram!* Jag ska sätta ut min depressionsmedicin helt på onsdag. Ska bli så skönt. Tror inte det var utmattningsdepression jag hade men matt var jag iag. Ja, det var vackra män. Men du glömde ju den absolut vackraste....fast han är inte heller otippad... George Clooney...ååååååh Vad jobbar du med? Gillar ditt språk
    Åh, tack! Det var verkligen roligt att höra! Jag har arbetat med foto i många år, är utbildad lärare men har bara arbetat som det i två terminer, sen barn och nu knasig i depression. Men det kommer nog att bli något eget av estetisk karaktär snart... Skönt att du har det bättre och kan slippa din medicin!

Jag skall läsa tillbaka, återkommer

Nytt i bloggen, hihi, men inte inredning...direkt

www.noamajahemma.blogspot.com
  • mage06

Lite tips kanske...

Stort och tungt men vitt
    www.tradera.com/VACKERT-GAMMALT-EKSKAP-MED-UTSNIDADE-ANGLAVINGAR-auktion_101255258

Supersöta
    www.tradera.com/2st-tradgardspallar-fran-sekelskiftet-Chabby-Chic--auktion_101316224

Fin-fina
    www.tradera.com/Pass-pa-Paret-industrilampor-bordslampor-fran-NK-40-50-tal--auktion_101800764

Supersöt och kan sluta på ett bra pris för den som bor i närheten...
    www.tradera.com/Aldre-vitmalad-sekretar-Shabby-Chic-auktion_101540702

• mage06

Hej kära inredningsvänner! Jag lovar och lovar att jag skall läsa tillbaka men hinner och orkar faktiskt inte... Har i alla fall ett nytt inlägg...inredning den här gången Välkomna in!

Hoppas ni har det bra allihop!

www.noamajahemma.blogspot.com

• mage06

Pums: Vad skönt att Oliver börjat sova hela nätter! Det är verkligen en jobbig period när de vaknar på nätterna. Vår lilla S vaknar oftast en gång fortfarande men det börjar bli bättre och det skall bli så skööönt när man får börja sova heeeela natten!

Miss Goldie: Förstår att du bara vill till nya huset med fina kakelugnen!

Camilla R: Jag är precis som du på jakt efter systemkamera och det verkar som att Nikon D-60 är populär och att många är nöjda med den, sen är bara frågan vilket objektiv man skall välja. Jag har en EOS sen tidigare men analog. De objektiv jag har till den fungerar också till ett digitalt EOS-hus så jag vet inte... Tror egentligen att de flesta hus är bra, viktigare att hitta objektiv man trivs med.

Prinsessan Leia: Födelsedag?! Grattis! Vad fyller du? Fick du en fin dag?

Tjock kulan: Ååh, så roligt att se dig! Har saknat dig...även om jag inte är inne här så mycket själv Hur går det med allt? Har bebisbubblan spruckit och verkligheten kickat in? Jaa, det är superskönt med nya soffan och den känns verkligen ny eftersom kuddar och översta dunlagret på sittplymåerna gick att tvätta, så piskade och damsög jag som en galning Sen på med nyyyya överdraget. Det är vår soffa nu och jag älskar den! Även om det inte är drömsoffan så kan vi slappna av med den och små barn för ALLT går att tvätta! Kul att du gillar mina kuddar Hmm, roligt att du säger det där med Olle Ljungström för jag har ett lite ambivalent förhållande till honom. Jag håller med, han är snygg, är svag för lite överbett men jag tycker också att han kan vara lite småäcklig Hihi, vet inte vad det är...

Peak: Jag är också i full gång med Tradera, har sålt för ca 2000 och har lagt upp 20 nya idag. Shit vad kläder barnen, och jag, har. Så skööönt att bli av med! Jag har jobbat med foto i många år men törs knappt säga det eftersom jag slutade tvärt i några år (vad gammal jag måste vara ) plus att bilderna jag nu tar är med kompaktkamera...Då mest med Hasselblad. Vill man påverka sina bilder lite men ändå inte ställa in allt manuellt kan man ju använda kameran halvmanuellt...tex är jag svag för korta skärpedjup så jag ställer in bländaren på 2,8 tex, så får kameran ställa in tiden till det själv Men med kompaktkamera är man ju sjukt och irriterande begränsad...

Oj, har jag skrivit en hel sida nu Vågar inte skriva mer ikväll... Kram på er så länge!

• mage06

God morgon!

Utanför mig monteras det upp ett nytt hus idag...suck...önskar att det var mitt...

Numberone: Jag kom inte så långt som till dig igår...så tråkigt att liten är sjuk men skönt att antibiotikan fungerar! Kram på er!

Bellevue: Det är lite olika vad jag sålt men Polarn & Pyret går ju nästan pinsamt bra ibland. Sen har jag nu upptäckt hur bra och smidigt det är med "köp-nu" så jag har det på alla auktioner. Har sålt vyssan-lulltassar, må-illa-armband och allt möjligt som folk blir jätteglada för. Köper det mesta av barnens kläder där också. Inte så mycket baskläder men lite roligare kläder som är dyra nya och folk är så rädda om så de knappt använder dem till sina barn, dem köper jag för en tredjedel av priset och mina barn får ha dem på dagis Sen har jag köpt mycket nytt med lapparna kvar där också...

Miss Goldie: Ååh, vad spännande. Skulle sååå gärna vilja ha nytt och fräscht! Jag vill ha ett nytt kök NU! Vi har precis fått omgjort i badrummet och det är så frustrerande att ha tre plastmattor att välja på, och man MÅSTE ha en bård som skall se ut på ett speciellt sätt och vara på en speciell höjd som någon klåpare bestämt är snyggast och därför skall ALLA ha det så, grrrr. Försökte få dem att åtminstone bara ha vita kakelplattor och snedställa en rad som bård men noooo, så crazy bananas kan man inte vara! Grå, rosa eller beige kakelplattor?! Grå tog vi då...

Jaha, då har jag skrivit en halv sida till...Skall försöka klura ut om barnen skall till dagis eller inte...lilla har haft konstig mage sen i fredags men är inte dålig på något annat sätt. Nu har det inte hänt något sen igår eftermiddag... Stora verkar lite...trött men det kan man ju vara...vi får se,

• mage06

Camilla R skrev 2009-11-11 08:01:20 följande:

Nikon D60 är utgången och är nu ersatt av Nikon D3000. Jag var först inne på just Canon. Lånade hem en EOS 450D i helgen och tyckte att den var härlig att fotografera med (men ett större objektiv vill man ju ha..) Var även inne på 500D, men nu kom ett erbjudande på Nikon D3000 som gjorde att jag surfade runt massor för att söka info om denna kamera. Den benäms ofta som en bra amatörkamera -så nu är jag inne på en sån istället
    Jaha, är det så... Alltså jag är sååå ointresserad av teknik...får skämmas lite...därför vill jag att någon skall servera en perfekt kamera bara Lånade grannens värd 60 000 och nu har jag lite orealistiska krav...
  • mage06
    Pums skrev 2009-11-11 08:09:58 följande:
    Kanske man ska börja med det då! Än så länge har jag hållt mig till min käre vän Blocket. Men kanske Tradera är bättre om man vill sälja små saker? På Blocket får man ju i alla fall det priset man begär.
    Ja men du kan ju sätta vilket utgångsbud du vill på Tradera... Men de har ju dumma osåltavgifter förstås... Jag sätter nästan sällan ut något för 1 krona mer. Om det inte är något jag VET kommer gå upp förstås...
Svar på tråden Vita hem