• mage06

Vita hem

älsklingsdockan skrev 2009-11-15 22:53:51 följande:
    Håller med om att den svarta är lite pojkigare. En dotter till några av våra vänner har en i vitt. Praktiskt när hon har kompisar över att bara dra ut så kan båda få plats. De tycker den funkar perfekt som permanent säng. Jag har funderat på en till gästrummet. Vi har nu beslutat oss för pärlspont (var mest innen på det från början). Frågan är bara vilket som blir snyggast/smidigast etc. riktig pärlspont eller panelskiva. kvm priset är det samma. Och vad som blir snyggast hela vägen upp eller bara en bit upp på väggen. Skafferiet ska kläs med pärlspont(panelskiva) så vi tänkte ev fortsätta ut på väggarna med det (2väggar). Ser kanske dumt ut om man bara har en bit upp på väggen då ist.
    Tycker absolut att den är smart som permanent säng! Jag röstar på den svarta och pärlspont hela vägen upp! Vet inget om panelskivan tyvärr...tunnare, är det därför? När man målar ser det väl likadant ut?
    Gummsan82 skrev 2009-11-15 23:03:05 följande:
    Vad tror du... 300kr för allt? Det är ju trots allt helt nytt...
    Vad kostar det nytt?
  • mage06
    Gummsan82 skrev 2009-11-15 23:10:07 följande:
    Vet inte rikigt... Mor köpte det när de sålde ut det. Ringde BR idag och enligt dem så skulle polisstationen gå på 250kr ca men den såldes tydligen ut för 50kr... Har inte funnits i butik på några månader...
    Jag skulle utgå från ordinarie pris och så dra bort kanske...25-30%
  • mage06
    Gummsan82 skrev 2009-11-15 23:25:05 följande:
    Ok... får se vad det blir... 250kr st för polis.stn och brand.stn. Kanske 100kr st för brandbilen och den dubbla polisbilen. Och 50kr st för de tre små seten... Totalt ca 850kr - 30% blir ca 550 kr... Eller?
    Ja, 595 men 550 låter väl bra, eller 499 Glöm inte att skriva ut totala ordinarie priset
  • mage06
    numberone skrev 2009-11-15 21:31:02 följande:
    Hej! har inte varit aktiv på länge nu känner jag här inne på FL. Jag har FÖR många stora beslut att fatta och de tär på mig även om det är inspirerande. PUST! Utöver det så har vi snickare här hemma som ska byta fasaden men som typ aldrig är här.. GAAAAHH!!
    Vad är det för beslut? Är lillan frisk nu? Kram

Vilket skitväder! Kan jag få klaga lite idag? Är såå trött på att vara sjukskriven, VILL jobba! Men hur söker jag jobb som utbränd? "Hej, nej jag är varken stresstålig eller bra på att ha många bollar i luften, jag är glad om jag kommer ihåg vilken veckodag det är..." Vilket kap för arbetsmarknaden! Känns ju som att jag måste ljuga för att få jobb...

Försöker blogga lite och sälja en del på Tradera för att ha NÅGOT att göra men nu går det ju inte ens att fota till bloggen, finns ju INGET ljus! Det är för mig en gåta hur det kommer sig att den här delen av världen är befolkad! Avundas er som tycker att det här är mysigt!
    älsklingsdockan skrev 2009-11-16 09:27:07 följande:
    Oj då, "bara" 39 dagar kvar till jul.. Längtar! Här ska börjas lite smått till helgen tror jag..
    Lallallallalalallllalalaaaaa, *håller för öron och ögon*!
  • mage06
    versan skrev 2009-11-16 13:23:37 följande:
    Hihi.... satt och surfade lite och hamnade på Tradera och en annons. skratt... Läs innehållet. Men sen nör jag fortsatte läsa så var det inte riktigt så hemskt som från början.. www.tradera.com/Mina-Favoriter-10-NIGHT-BINDO...
    Nej men *skrattar*! Vad menar hon?!
    Bellevue skrev 2009-11-16 13:31:22 följande:
    Jag har julgardinspanik och ångest. Har aldrig i hela mitt liv haft en julgardin jag varit nöjd med. Och så är jag både snål och fattig! Har ett fönster vid bordet som är 160 cm, tvådelat med mittstolpe, ett över diskbänken som är 80 cm och ett liksom i "gången" mellan diskbänk och skafferi som är 100 cm. Förstår ni vad jag menar med det sista? Längst bort i köket har vi diskbänk med spis och ho och sånt sen är det en gång innan bardisken med skafferi kommer och på samma vägg som bordsfönstret sitter är det ett fönster med element under. Här vill jag endera ha kappa och spänngardiner(?) eller längder för att hindra insyn. I 80-fönstret har vi en hylla en bit nedanför mitten så kappa passar nog bäst där. Har helvita gardiner nu. Tips?
    Jag borde egentligen inte ge råd om gardiner eftersom jag inte är så förtjust i gardiner och mest har 1700-tals -eller rullgardiner. Men jag har i många år haft linneservetter med handduksmönster, dvs en en blå rand runt servetten som korsar varann i hörnen...comprende? Jag gillar släta kökshanddukar i fönstren eller gamla lakan med monogram. Servetterna hade jag som cafégardiner. Älskade det men just nu har jag designtorgets insynsskydd med pelargoner... Annars gillar jag verkligen helvita gardiner till jul!
  • mage06
    Pums skrev 2009-11-16 20:16:09 följande:
    Hej på er alla goa! Nån som kollar på trean?
    Jag och jag vill bara kräkas! Jag brukar inte se detta och klarar knappt av det...fattar inte konceptet, är det meningen att det skall BLI Sveriges fulaste hem eller? Jag tycker verkligen att de bara tramsar in i folks hem med en "det-får-duga" attityd... Riktigt skickliga inredare tycker jag skall känna in de som bor där och vad de kan tänkas tycka om...de skall liksom kunna göra det så som mottagaren inte kunnat komma på själv men som ändå är mitt i prick. Men det här är ju tänkt som underhållning och då skall det väl chocka...
Svar på tråden Vita hem