Inlägg från: mage06
|
-
-
...och hur gör du då? Använder du länksymbolen i inläggsrutan? Min är grå och ej klickbar...morr Tack för svaret Fluffis!Daggdroppen skrev 2009-11-14 15:54:51 följande:mage: Har du firefox eller explorer? Det fungerar bara i explorer för mig... Så jag brukar byta till det då jag ska ha in bilder.
-
Exakt så jag gjort...någon bild i tråden? Neeeversan skrev 2009-11-14 17:25:44 följande:mage: När jag ska stoppa in en bild i Tråden så måste den först och främst ligga i galleriet. Sedan så ställer jag mig på bilden i mitt galleri & högerklickar då kommer det upp en ruta och där klickar jag fast KOPIERA. Sedan går jag tillbaka till tråden & skriver det jag vill och sedan lägger jag in bilden genom att klicka på Klistra in. hoppas det funkar för dig - Det gör det för mig.
-
Hej vad roligt att se dig! Vad roligt att du kan flytta in nu! Ser fram mot bilder!Kaktus76 skrev 2009-11-14 17:01:09 följande:Åååå tjejer vad jag saknar er.....har inte haft tid till att titta in här eller i era bloggar. All min lediga tid har gått åt till att renovera huset. Men imorgon så går flyttlasset så efter det så borde jag få mera tid över till att vara här med er......nu när det närmar sig jul och allt Hoppas att allt är bra med er alla!!!! *Kramar*
-
Tack förrestenmage06 skrev 2009-11-14 19:27:16 följande:Exakt så jag gjort...någon bild i tråden? Neee
Blir irriterad på fl bara...varför finns det en länk-knapp när man inte kan använda den...? Skall fråga fl tror jag...
-
Just det, jag har lite nytt i bloggen för den som, liksom jag, inte orkar med julhysterin
www.noamajahemma.blogspot.com
-
Hihi, eller begagnatVilla Nordåker skrev 2009-11-15 18:56:31 följande:begangnat ska det stå.
Hej på er! Idag har vi städat, städat, städat jag och mannen! Sååå skönt! Men det skall möbleras om och byggas en sittmöbel med bokhyllor runt vardagsrumsfönstret... Så skall stora, fula tjockteven uuut! Det måste vara den absolut fulaste tingesten i ett hem, Tv:n!?
Och vet ni vad mannen M sa!? -Varför har vi inte vita väggar i sovrummet? Jag trodde vi hade det... Jaaaaaa, bäst jag springer och köper färg direkt i morgon... Men jag är faktiskt inte säker på att jag vill ha kritvitt i sovrummet...det vätter åt nord-väst och jag är rädd att det blir kallt... Kom gärna med sovrumsfärgstipsJag håller med...sen gillar jag pärlspont bästVilla Nordåker skrev 2009-11-15 17:44:17 följande:Om man inte ska ha panel ända upp till taket tycker jag det är snyggt med lite högre bröstpanel, ca 150cm. -
Grattis till examen och till att börja tjäna pengarnica83 skrev 2009-11-15 20:34:12 följande:Hejsan! Var evigheter sen jag hade tid med inredning tyvärr Är nyexad ekonom och arbetar alldeles för mycket Men nu ska sonen snart få ny säng, bort med spjälisen och in med en säng som ska hålla fram till skolstarten iallafall. Tänkte då be er snälla och duktiga om lite råd... Då vi har en 80x200 resårmadrass liggandes som inte alls är sliten tänkte vi att den kan vara ekonomisk och bra att använda i den säng som sonen ska ha. Måttet är tyvärr lite svårt för sängstommar... Vad tror ni om Hemnes dagbäddstomme från IKEA? www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50080315 I vitt tänkte jag nog även om jag gillar den mörka också. Men funkar denna som en barnsäng? Någon som har den i ett barnrum? Smart med förvaringen under i alla fall tycker jag, och den är ju fin fin. Lite tjejig kanske dock?
...något jag ser fram emot
Nej, tycker inte att sängen är för tjejig, det beror ju helt på hur du bäddar den och hur övriga rummet ser ut...men den skulle vara fin i svart också...finns det? Det är väl en jättepraktisk barnsäng, ombonad, förvaring och kompissäng till! Annars är jag en sucker för gamla järnsängar
-
Mmm men det är det blå jag är rädd för...eftersom läget är sånt att det kommer in ganska kallt ljus vill jag inte ha det för kallt... Jag skulle sjukt gärna vilja ha ett sånt kartotek(?) med alla färger som inredningsarkitekten jag hade som lärare på inredningslinjen, folkuniversitetet...Hon hade den med sig överallt och när hon såg en fin färg var det bara att leta fram den i hennes lilla färgprovslåda och vips så hade hon en färgkod...Det är ju så svårt att se på de små proverna, lättare om man kunde göra tvärtom, se färgen på en hel vägg och sen få en kodmwe skrev 2009-11-15 21:14:16 följande:Åh vad tiden springer iväg när båda börjat jobba, barnen går på dagis och ett hem som kräver sitt... Kikar in då och då... Älsklingsdockan: Röstar för pärlspont jag med, så fiint... Nica: Sängen är jättefin. Tror inte den är för tjejig. Ska nog köpa en själva att ha i ett gästrum/ arbetsrum... Mage: Vit med lätt ton av blå eller ljust grå tror jag passar super i ett sovrum. Blir så rofyllt av sova i... Brukar ta hem små kartor innan jag bestämmer mig och sedan köpa max två färgprover att starta med... Visar bilder på delar av vår utbyggnad i bloggen...
Men en sån låda kostar runt 5000kr...
-
Ja, just det! Jag gillar den bättre faktiskt! Lite luftigare med spjälorna... och kanske grabbigare ocksånica83 skrev 2009-11-15 21:47:18 följande:mage06 Tack tack, jo det känns skönt att det ramlar in lite pengar faktiskt även om det alltid finns hål att stoppa dem i. I svart ser den lite annorlunda ut: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60162886 men då vi på sikt ska byta övrigt i rummet till vitt så är det ju inte fel med något som bryter av heller. Och som sagt praktiskt med lådorna.