Inlägg från: Sagalin |Visa alla inlägg
  • Sagalin

Vita hem

Anton2005 skrev 2010-01-06 20:53:57 följande:
    Jag trodde verkligen inte att jag skulle vilja ändra igen. Det värsta med de här ändringarna är ju att det blir hål i väggarna där man tar ner saker. Barnens behov ändras hela tiden och jag tror att det kan vara lite därför jag vill göra om och flytta. Den här ändringen gör att jag får lite bättre uppsikt över barnen när de ser på tv men matsalen blir längre från köket vilket är en nackdel.Jag får väl fota lite sen så ni får se
    Ja gör gärna det, alltid kul att se.

Jag har också märkt att de gånger man gör större möbleringar så är det för att behoven har ändrats, inte bara för att det är kul att möblera om
  • Sagalin

God morgon!

Här började vår dag redan kl 05, Jacob har sovit så oroligt inatt och vaknat flera gånger i natt och varit törstig, jag hoppas inte han håller på att bli sjuk.

Jag hade lite funderingar på att åka till Jönköping och Ikea, men det kanske är bättre att åka till helgen när man kan åka själv och maken tar hand om barnen? Risken är att man inte hinner uträtta det man tänkt, man vet aldrig vilket humör barnen är på.

• Sagalin
    Pums skrev 2010-01-07 07:00:11 följande:
    Nej och man blir lätt besviken om man väl tar sig iväg och barnen inte tycker det är kul......Som du säger, risken är att man inte hinner med det man ska.
    Saga sa att hon inte ville åka till Ikea om inte hon får köpa något som hon vill. Hon vill hellre baka. Så jag tror faktiskt vi stannar hemma och bakar och börja förbereda för att kunna påbörja en möblering imorgon.
    Jag tror de dessutom är för trötta för Ikea.
  • Sagalin

Saga gillar också att vara på Småland men Jacob är ännu för liten att vara där, jag tror de måste fyllt 3år.

Nu börja det att snöa här så struntar jag i det.
    Maken är bortrest idag på tjänsteresa till Danmark och tog då vår Volvo XC70 (fyrhjulsdrift) och lämnade sin tjänstebil hemma, den har framhjulsdrift och nu när jag är van vid fyrhjulsdrift tycker jag det är lite lurigt att köra framhjulsdrivet.

Nu har jag bytt till vanliga lampor i fönsterna, så skönt med lite ljus igen.

• Sagalin
    Juleja skrev 2010-01-07 07:57:03 följande:
    Åh gud vad jad är frustrerad. Är inne på fjärde dygnet med nackspärr nu. Gah! Jag är ju frisk i övrigt, men kan knappt röra mig. Och så en överaktiv 20 månaders son som krydda. Blir tokig snart.Jag beställde lite från Ellos igår. Inklusive 2 fönsterlampor. Jag köpte två kökslampor på blocket som jag ska spraymåla vita. Så då får sig nog de här också lite färg.www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=Jag är supersugen på de här också men det får vänta.www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate... - proddet1&pos=Predictor - proddet1 - Pos 1
    Vad trist med nackspärr.
    Snygga lampor du beställt.

Anton2005 skrev 2010-01-07 08:27:48 följande:
    Jag har oxå tagit ner stjärnorna nu. Tänk att det är så mysigt att plocka fram allt julpyssel men så skönt när det är borta igen
    Jag håller med.
    Ha så kul hos Maria.
  • Sagalin
    Daggdroppen skrev 2010-01-07 10:04:59 följande:
    Jaha, just så Raderade inlägget nu...Hamnar väl att skriva om hela receptet då...
    Testa att klistra in i HTML-läget istället för skrivläget.
  • Sagalin
    mariaw skrev 2010-01-07 10:56:23 följande:
    Hej allesammans!Här är det full rulle med en liten vilding som vill hjälpa till med allt i köket...Här hemma möblerar vi inte om så ofta eftersom huset än så länge är litet och alla rum är rättså självklara vad gäller vilket rum som ska vara vad. Får väl se när utbyggnaden blir klar. Nu ska vi sätt upp spånskivor på insidan i utbygget och när taket är lagt kan vi börja måla och göra klart... Tack för ditt svar MalinS ang LCHF. Har nu kört en vecka, gått ned 1,5 kg och börjar må riktigt bra... Fluff: Gott recept du lagt ut! Ska kommentera, men här kommer bloggar med recept jag förut besökt...kladdkakerecept.blogspot.com/bakalitenkaka-tove.blogspot.com/
    Vad bra!

Ett tips är att mäta dig, för när man äter LCHF bygger man ganska lätt muskler och de väger som sagt var mer än fett.
Svar på tråden Vita hem