• Peak

Vita hem

och här bakar vi Leilas blåbärsscones till mellis!

• Peak

Prinsessan Leia skrev 2009-11-26 10:47:05 följande:

Pums, vila får man göra efter jul men idag ska vi ha party på en favorit butik, Förr & Nu så massa mys shopping och tilltugg!!!!
    ja dit går jag alltid när vi besöker svärmor!

Vem här har bloggen kronblad&lantliv?
  • Peak
    versan skrev 2009-11-26 08:43:03 följande:
    Vad kostar saffran hos er?
    32,90 på Lidl och 20 kr på Ö0B (fick reklamblad idag)
    Själv har jag köpt på Ica, tror det kostade 32 kr och 35 kr då.
  • Peak

Tjock kulan skrev 2009-11-27 08:01:24 följande:

Peak: det är Jea som han den bloggen har en underbar butik , blomsterkompaniet.
    Villa Nordåker skrev 2009-11-26 19:09:08 följande:
    Det är väl Jeaja (eller vad hennes nick var)
    Juleja skrev 2009-11-27 09:52:36 följande:
    Peak: Jea är det väl?
    ja tack! mailade henne via bloggen - skulle vilja ha en liten mentor om jag nu ska starta eget...så är det någon som är sugen...
  • Peak

Mimmi 71 skrev 2009-12-02 12:26:26 följande:

Min pappa vill ge oss en utlandsresa i julklapp lite med baktanke att få sällskap för egen del Har ni något förslag på ett bra och ekonomiskt resmål i slutet av mars/blörjan av april?
    jag tycker alltid Thailand Det är mitt favoritresmål, har varit där 5 eller 6 gånger nu! Sen drömmer jag såklart om andrafina ställen, men dock har jag inte råd att åka dit än

Nytt i min blogg (kan inte länka) fin adventskalender jag fått!
  • Peak

Mimmi 71 skrev 2009-12-02 14:05:03 följande:

Peak: Mao så känns det som Thailand inte klarar dessa krav även om det vore en dröm. Prismässigt så tror jag pappa skulle gå med på detta (han önksar USA ) men jag tror inte vi vill ta emot så mycket
    Nej flyget tar väl minst 10 h så det är ju lite tradigt! Men när vi åkte sist mellanlandade vi i Bangkok så det tog längre tid än så, vår son var ju nästan 3 år när vi åkte (antar att din är mindre ) så vi var också oroliga för flygresan men han sov hela vägen dit och hela vägen hem! På väg hem skulle han få sin kvällsvälling på planet (nattflyg) men han somnade innan vi ens hann upp i luften tror jag så vi fick väcka honom när vi hade fått värma den! Sen sov han tills frukosten serverades när vi flög över Sverige igen! Så det KAN gå bra också Man hör mest om de som har det jobbigt, ville bara jämna ut lite!
    Så även om flygresan kan vara dyrare ibland så är det billigt att leva, vi jämförde tex när våra släktingar åkte till Kanarieöarna med vår resa och det blev nog lika dyrt! Thailand är ju så lätt att boka själv också, man tittar i katalogerna vilket hotell man gillar och bokar sedan direkt på hemsidan och sparar ca 20.000 på att boka själv mot att åka med exempelvis Ving!

Sorry långt inlägg...men tips till er som vill till Thailand, boka själva! Jämförde nyligen reguljära biljetter och boka hotell själv mot exakt samma hos Ving, på 2 vuxna och ett barn skiljde det just 20.000!
  • Peak
    Pums skrev 2009-12-02 10:25:38 följande:
    Ja det är svårt det där med vänner. Hon har alltid varit speciell i sitt sätt men jag har tyckt att det bra övervägt det dåliga så då har man inte brytt sig. Men när vågskålen på det negativa börjar väga tyngre då undrar man varför man är vänner....
    trist det där, hoppas hon kan få sig en tankeställare och bli en bra vän!

Har också märkt att vissa "vänner" saknar jag inte, när jag väl är med dem så förstår jag varför. De är dåliga på att lyssna, pratar mest om sitt eget och kommer aldrig ihåg saker man berättat om eller saker man ska göra. Känns respektlöst på något sätt. Och när de behöver hjälp så passar det men när man själv skulle behöva deras hjälp ekar det tomt...
  • Peak

missade Pernillas jul, och försöker hitta 1:a programmet på nätet - kan man inte se det igen? (gratis)

• Peak

Camilla R skrev 2009-12-08 12:52:51 följande:

Nej, jag tror bara de ligger kvar en veck a på TV4 play. Men kolla där för säkerhets skull.
    ja letade där och man får se avsnitt 2 imorgon tydligen...trist!
  • Peak

Camilla R skrev 2009-12-08 13:09:06 följande:

Avsnitt 2 kan man se fram till imorgon, sen är även den borta..
    jaha jag vände på det
Svar på tråden Vita hem