• Peak

Vita hem

Villa Nordåker skrev 2009-12-17 18:53:47 följande:

skumt! Vi har tvärtom lite svårare...eller ja tror det vi har ju bara ett barn och tror kanske att det förblir så...Började en "utredning" och fick veta att vi nog måste ha hjälp för att bli gravida men så plussade vi 3v innan första besöket efter vi hade konstaterat vad "felet" var. Så vill vi ha fler barn får vi kanske köpa oss hjälp. Känns lite konstigt!
  • Peak

jag var på ikea förra året kvällen innan julafton och de hade då 75% på alla julsaker, vet någon om de har så i år också? Och när de startar denna rea, på dagen, em? Har sett en del saker som jag vill ha och funderar på att ta en tur dit senare...

• Peak

hej på er hoppas alla har haft en bra jul!!

Jag tror jag har fått halsfluss, feber, vita prickar i halsen och vill inte svälja helst! Ringde sjukvårdsupplysningen igår som säger att det ska läka ut av sig själv! AJ aj aj orkar inte ha det så här i flera dagar! Måste dessutom jobba känns det som. Var hemma i veckan 2 dgr med sonen som hade feber och nu blir jag sjuk. (är det väldigt sällan, och likaså sonen!) Jobbar på bemanningsföretag och de har "hotat" en jobbarkompis med avsked för att hon vab:at mycket och varit sjuk själv så jag är rädd nu! Saken är också att de inte haft uppdrag till mig så jag har varit hemma (med betalning då) i 2 månader och nu när vi får ett uppdrag på några dagar per vecka i 3 veckor så är man sjuk, känns som att de tror att man ljuger...suck!
    Får man inte penicillin mot halsfluss längre alltså eller ska man ringa vc imorgon? (de tog sällen in patienter med halsont på jourmottagningen sa de och man fick ringa sin vc när de öppnade efter helgen)

• Peak
    Amelié77 skrev 2009-12-28 12:23:06 följande:
    Och jag har fått angina...vet inte om det heter samma i Sverige? Halsfluss kanske? Har iaf fått antibiotika idag och de tyckte att jag skulle gå till jobbet redan imorgon...fattar inte hur jag ska orka det så jag haft stegring idag och har dundrande huvudvärk och sååå ont i halsen. Men tydligen ska medicinen börja verka väldigt snabbt, så de sa att en dag sjukskrivning var det vanliga.
    samma här, var på vårdcentralen idag och fick också penicillin (ringde jourmottagningen i helgen och de sa att det skulle läka ut av sig självt men det blir inte bättre utan sämre så jag orkar inte!) De sa till mig att jag fortfarande smittar 2 dagar efter jag har börjat med penicillinet och jag kunde inte hämta ut mitt förrän efter kl 17 ikväll! Missar ju en hel dag på det! Säkert 3 tabletter om dagen som vanligt...
  • Peak
    Anton2005 skrev 2009-12-28 14:33:14 följande:
    Herre gud jag sitter på jobbet fast att jag igentligen skulle vara ledig idag. Jag skulle skriva kontrakt på ett hus men nu har köparen ändrat sig och vill inte skriva kontrakt i december för att det känns bättre att börja nya året med ett husköp och för att det känns så mycket de här dagarna eftersom julen är jesus födelse. Hoppas inte jag trampar någon på tårna nu....men jag tycker det var helt idiotiskt av honom eftersom han själv tjatat om kontrakt idag. Är han så religös så borde han väl aldrig bokat kontrakt denna dag från första början. Jag höll iaf på att trilla av stolen och är skit sur nu
    haha du livade upp min tråkiga halsfluss-kväll så jag nästan fick lite mer ont av att skratta lite
    Amelié77 skrev 2009-12-28 17:09:03 följande:
    Peak - okej...till mig sa de att man inte smittar dagen efter att man börjat med penicillin. Jag fick 2 tabletter per dag. Skulle väldigt gärna vara hemma imorgon också, för jag har ju jäkligt ont i halsen ännu. Kan inte tro att det helt plötsligt skulle vara borta imorgon... Anton2005 - jisses, vilken konstig kund!
    Åh ge mig whatever-she´s-having!!!
    LCroft skrev 2009-12-28 17:59:54 följande:
    Krya på er MissG och Peak och alla andra som är krassliga!
    Tack!!
    Pums skrev 2009-12-28 18:53:43 följande:
    Hej alla!! Nu äntligen har vår lilla familj återhämtat sig från julen från h-e när kräksjukan invarderade vårat hem. Enda julen jag inte gick upp i vikt i alla fall.
    Fniss - trist sätt men skönt att ni är friska nu!
    Jag trodde på lite samma sak här när man inte kan äta, lite halsflusskur istället för GI-diet men nix jag är tydligen bra på att behålla fettet! Riktigt ser hur musklerna förvandlades till fett nu under julen!
  • Peak
    mwe skrev 2009-12-28 21:12:34 följande:
    Peak: Halsfluss läker oftast inte utan penicillin eftersom den orsakas av en bakterie. Även om den läker kan den senare ge infektioner i andra delar av kroppen och rekommendationen och behandlingen är därför penicillin! Konstigt råd från sjukvårdsrådgivningen... Krya på dig och även du Miss Goldie!
    ja jag trodde också det! Men läste en del på nätet för att se om de hade rätt och det var verkligen dubbla budskap. Jaja nu har jag mina piller iaf och jag släpper dem inte! Dags för ett nytt...
  • Peak
    Amelié77 skrev 2009-12-29 07:45:12 följande:
    Ja, då sitter man här på jobbet då...har fortfarande ont i halsen, men vad kan man göra. Bara att åka hit då när jag inte blev sjukskriven mer än en dag.
    jag tog två tabletter igår och jag kände mig så bra att jag kunde äta igår kväll! (och mosade i mig lite chips också!) Idag känns det fortfarande tjockt men det gör inte ont när jag sväljer! Jag är hemma idag och imorgon också!
  • Peak

ajajaj stukade och brutna armar..antar att man kommer få vara med om det - får lära Lowe hur man ringer till hans pappa snart tror jag för jag lär svimma om han kommer hem med arm ur led eller liknande! {#lang_emotions_surprised}

Någon som har erfarenhet av svinkoppor? Finns bild på sonens ansikte i mitt galleri (ingen söt bild att lägga här bland vit inredning kanske...)
    Funderar på om det är det eller något annat, och om man ska till vc, fick ingen tel. tid idag och han har haft såret under näsan i snart 3v nu!

• Peak
    Daggdroppen skrev 2010-01-05 08:32:10 följande:
    Ingen aning hur svinkoppor ser ut. Men det liknar ju de bilder man sett... Samtidigt så liknar det ju bara typ ett vanligt sår som osårats också... Kan inte hjälpa tyvärr, annat än att jag skulle ringa till läkare. I alla fall för telefontid.  Besväras han?
    Ja vi har fått en tid i em så man iaf kan få veta vad dedt är och hur vi ska bete oss, svinkoppor är ju tydligen väldigt smittsamt, så nu kanske vi också får det/har det? Och de ska ju inte gå till dagis förrän de är friska, och det vet jag inte när han är!

Pums: jag har lite konstig jobbsituation jag med...Jobbar på bemanningsföretag utan uppdrag just nu, så okt och nov hade jag inget uppdrag men måste vara tillgänglig. Nu har jag fått jobba lite strödagar, mest "skitsaker" som att göra fint på kontoret inför julfesten, rulla ihop papper och sätta ban om, tvätta företagets bilar...sådana förkovrande uppgifter {#lang_emotions_sealed} så man är lite less på det. Men har också planer på att starta eget.

Var till tatueraren igår och hämtade sådan mall som man sätter på innan man gör tatueringen för att jag skulle få se hur den skulle se ut och vänja mig lite...(det är min mans bekant) Så ganska suddigt avtryck...men jag tror jag tar den {#lang_emotions_tongue_out} Är ju så otålig och vill göra saker på en gång när jag kommer på dem (denna har jag dock funderat på länge hur den ska se ut och har funderat på vart på kroppen jag vill ha en tatuering i säkert 10 år {#lang_emotions_innocent}) och han hade inte tid förrän om 2 månader!

• Peak
    Tjock kulan skrev 2010-01-05 11:28:41 följande:
    Peak: kan bli snyggt men ont på revbenen...
    Pums skrev 2010-01-05 11:22:14 följande:
    Fin Men den kommer nog göra riktigt ont.....på revbenen...uhha!
    ja usch, ser inte fram emot det direkt! De sa på Miami ink häromdagen att det är strongt att göra en tatuering där...*funderar naivt om Emla-salva kan hjälpa* {#lang_emotions_cool}
  • Peak
    Prinsessan Leia skrev 2010-01-05 18:03:11 följande:
    Peak, förstår att du är bra sugen. Älskar tatueringar...lite som med barn. Har man väl gjort en vill man ha fler
    Är rädd för det, vill bara ha en!! {#lang_emotions_wink} Min man har just gjort sin andra och vill redan ha en till...

Var hittar man fina barnsängar (om inte äldre modeller på Blocket?) och även lampor till barnrum, tak och fönsterlampor på fot?

Ja usch vad kallt det ska bli, lokalt ner till -40° på nätterna!! Huga! Vi har ingen termometer för tillfället och jag skrattade gott när grannarna "berömde" (!) mig att jag varit ute med Lowe och lekt idag (åkte lite pulka en timme typ) när det var -22° men det visste ju inte jag haha {#lang_emotions_laughing}
  • Peak
    Camilla R skrev 2010-01-05 19:51:50 följande:
    Igår kom vi hem från kanarieöarna, närmare bestämt Fuerteventura! Vi har haft det helt enkelt toppenbra, med kanonväder, 25 grader varje dag plus strålande solsken (det är min melodi!) Har fotat så mycket med nya kameran och utan att ha laddat upp bilderna på datorn så tycker jag nästan att jag kvalar in som "proffs-fotograf" utrustning är en hel del, även om jag ju inte kan särskilt mycket så fotar jag mycket och gärna. Vi provade Allinclusive för första gången och är bägge två positivt överraskade. Maten var helt klart över förväntan och barerna likaså. Nyårsafton var något alldeles extra, jag koncentrerade mig på skaldjuren -det jag åt var gratinerad languster, hummer och king prawns (i mängder!!)
    ser ju härligt ut, min svägerska vill att vi ska följa med till någon Kanarieö i mars eller nå´t, men jag är lite tveksam {#lang_emotions_wink} Vi har ju varit i Thailand de senaste åren och det känns som att det blir dyrt jämförelsevis att åka till Kanarieöarna en vecka, hittade all inclusive för oss 3 för 16.000-20.000, hur mycket går sedan åt i fickpengar?

Vad är det för kamera du köpte till slut? Vill också ha en riktig {#lang_emotions_tongue_out}
  • Peak
    Daggdroppen skrev 2010-01-06 07:33:27 följande:
    Häftig tatuerig. Roligt med namnet Gud så modiga ni är som vågar tatuera er!
    Haha detvet vi inte än, alla säger ju att det gör så ont på revbenen så jag kanske inte klarar av det, får kanske börja med "Lowe" och gå bakåt {#lang_emotions_laughing}

Såg också på Bygglov igår - vad smal hon har blivit Mija!! Är det GI som alla andra eller vad har hon gjort? Jag vill också gå ner mycket! 10 kg vore bra {#lang_emotions_surprised}

Vart bor ni eftersom ni har så kallt och får snö igen? Jag bor i Kumla, utanför Örebro.
  • Peak
    Camilla R skrev 2010-01-06 12:46:28 följande:
    Jag skulle aldrig fixa att tatuera mig...
    Vem vill inte gå ner i vikt... Det blir liksom ännu tydligare när man ser semesterbilderna på sig själv. Kanske skall vi skapa en pepptråd som tidigare??
    ja kanske det, men fick bara ångest av att alla gick ner så mycket i vikt medan jag tog några gram i taget typ {#lang_emotions_wink}
    Mm ska fundera lite till på semester på kanarieöarna då {#lang_emotions_sunny} Vill ju också ha varmt!
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-06 12:23:53 följande:
    Visst är det trist att det är så kallt. Det är ju hur mysigt som helst att åka pulka när snön är så bra eller åka skridskor, men jag vägrar ta ut barnen när det är -20 grader ute. Så det får bli en "mysa framför kakelugnen dag".
    Vi var ute igår och grannen upplyste mig på kvällen att det var -22° men det kändes inte som det faktiskt!
    Någon som vet någon snygg termometer man kan köpa?? {#lang_emotions_laughing}
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-06 13:14:43 följande:
    Försök med grannen du, för kylan idag skojar man inte bort. Jag skulle inte heller fixa att tatuera mig, men jag kan tycka att det är snyggt på andra. Beror ju lite på hur de ser ut, då förstås... Såg en tjej som hade tatuerat sina barns namn på insidan av handleden, på tvären med romantiskt typsnitt. Det såg väldigt fint ut. Kan tycka att det är väldigt sexigt på killar, Robbie Williams för att ge ett exempel... Men jag skulle som sagt aldrig våga själv. Tänk om man ångrar sig sedan...
    Därför jag ska ha sonens namn {#lang_emotions_laughing}
  • Peak
    Sagalin skrev 2010-01-08 06:31:30 följande:
    Jag vet att jag frågat tidigare i höst men svart eller vit lampa? www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx?cate...=#
    Den har jag också tänkt köpa, grannen fick hem sin ganska nyligen och skärmen är ganska stor, de köpte en vit och jag ska nog också ta en vit.

Nubmerone: skrev ju igår men det kom tydligen inte med: Grattis till förlovningen!{#lang_emotions_heart}

Leia: Trist när sjukvården inte kan fatta! Krya på dig!

Jag stred lite med dem häromdagen och sa att vi har ingen fetisch när det gäller sjukvården, vi gilla rinte att gå dit utan har annat för oss i våra liv som känns både roligare och viktigare och om de skulle kolla har det faktiskt varit något varje gång vi besökt vc/läkare och fått medicin utskrivet så det är liksom ingen vrickad fot vi söker för...och hon själv skulle leta efter en notering i Lowes journal och säger hmmm, senaste var i april...ja du ser vi söker sjukvård kanske en gång om året!

Skulle också behöva gå ner 10 kg! Men tycker LCHF verkar så "jobbig"!? Jag åt lite som GI utan att överdriva, när jag gick ner förra våren. Åt mindre pasta och potatis och mer grönsaker och tyckte det funkade för mig så jag ska testa, visserligen försvann nog inte sötsuget direkt...{#lang_emotions_undecided}

En tjej utmanade mig att räkna sonens kläder, räknade sedan mina egna också...nå´n som törs anta utmaningen? (jag hade verkligen ingen aning om vad som kan anses som "normalt" eller "mycket" eller lite!)
  • Peak

just ja, CT - jag tränade på en sådan när jag hade mitt förra jobb, vi hade ett litet gym på jobbet och iblan körde jag bara 20 min på den en dag och ibland ihop med styrketräning och det gav verkligen resultat!
    Har köpt gymkort nu också!! {#lang_emotions_innocent}

Svar på tråden Vita hem