• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • Pums

Det verkar vara så många sjuka nu här på tråden, både barn och vuxna.
    Hoppas att alla kryar på sig.

Har precis badat lillen och det ser nog ut som även jag har badat med kläderna på.......

Min man står i garaget och målar lite möbler.
    Tyckte det var hans tur då det mest varit jag som hållt i penseln sista tiden.
    Vi måste temporärt byta ut vårat vardagsrumsbord.
    Nu har vi en underbar gammal kista som är väldigt stor. Problemet är att det är vassa kanter som inte går att täcka in på något bra sätt.
    Vi har köpt ett "tråkigt" bord på loppis och tanken var att använda det tills lillen blir större och inte lika "klumpig".
    Senast idag lekte han och ramlade mot kistan och drog upp en reva på ryggen ca 1 dm lång.
    Så det får bli ut med kistan och in med ett vanligt bord.
    Barnsäkerheten framför allt.{#lang_emotions_smile}

• Daggdroppen

Åh fy fan så vidrigt {#lang_emotions_throwup}

Tog en vända med dammsugaren och passade på att dammsuga ur kökslåda där vi ett förvarar torrvaror. Alltså mjöl, flingor, välling, ris etc. Då jag hade lyft undan några paket så ser jag ett äckligft kryp som är snabb som attans. Jag har aldrig förr sett ett skadedjur så jag har ingen aning om vad det är. Det liknar lite silverfisk kanske? Men i  ett skåp för TORRvaror?!?! Tyvärr kan jag nog inte ta en bild för äckeldjuret är sönderklämt.

Jag städar ju ur detta skåp regelbundet och dessutom blir produkterna sällan för gamla.

Jag har försökt titta i alla påsar och paket men ser inget. Ska man liksom behöva kasta allt nu, även det som inte är öppnat?

Måste jag kasta det som finns i de andra lådorna också? Fast jag inte ser fler?

Kan det ha varit ngt annat?

Hur kan den ha kommit dit?

Ni vet ju att det inte precis ser ut i hemmen som i Rent hus här. Så jag har svårt att tro det skulle bero på bristfällig städning eller något liknande

• Ari Gold
    Daggdroppen skrev 2009-11-03 18:21:38 följande:
    Åh fy fan så vidrigt Tog en vända med dammsugaren och passade på att dammsuga ur kökslåda där vi ett förvarar torrvaror. Alltså mjöl, flingor, välling, ris etc. Då jag hade lyft undan några paket så ser jag ett äckligft kryp som är snabb som attans. Jag har aldrig förr sett ett skadedjur så jag har ingen aning om vad det är. Det liknar lite silverfisk kanske? Men i  ett skåp för TORRvaror?!?! Tyvärr kan jag nog inte ta en bild för äckeldjuret är sönderklämt.Jag städar ju ur detta skåp regelbundet och dessutom blir produkterna sällan för gamla.Jag har försökt titta i alla påsar och paket men ser inget. Ska man liksom behöva kasta allt nu, även det som inte är öppnat?Måste jag kasta det som finns i de andra lådorna också? Fast jag inte ser fler?Kan det ha varit ngt annat?Hur kan den ha kommit dit?Ni vet ju att det inte precis ser ut i hemmen som i Rent hus här. Så jag har svårt att tro det skulle bero på bristfällig städning eller något liknande
    Är det inte vanliga mjölbaggar då?
  • Pums
    Åh fy fan så vidrigt Tog en vända med dammsugaren och passade på att dammsuga ur kökslåda där vi ett förvarar torrvaror. Alltså mjöl, flingor, välling, ris etc. Då jag hade lyft undan några paket så ser jag ett äckligft kryp som är snabb som attans. Jag har aldrig förr sett ett skadedjur så jag har ingen aning om vad det är. Det liknar lite silverfisk kanske? Men i  ett skåp för TORRvaror?!?! Tyvärr kan jag nog inte ta en bild för äckeldjuret är sönderklämt.Jag städar ju ur detta skåp regelbundet och dessutom blir produkterna sällan för gamla.Jag har försökt titta i alla påsar och paket men ser inget. Ska man liksom behöva kasta allt nu, även det som inte är öppnat?Måste jag kasta det som finns i de andra lådorna också? Fast jag inte ser fler?Kan det ha varit ngt annat?Hur kan den ha kommit dit?Ni vet ju att det inte precis ser ut i hemmen som i Rent hus här. Så jag har svårt att tro det skulle bero på bristfällig städning eller något liknande
    Mjölbagge kanske?
  • versan

Fluffiga!
    Ser den ut så här ungefär?
    http://www.eniro.se/query?what=images&search_word=silverfisk

Isåfall kan jag trösta dig med att den kommer utifrån.
    Jag ringde själv anticimex när jag fick in den i vår förra lägenhet.
    Shit vad jag tyckte det var äckligt. {#lang_emotions_throwup} brr.... hatar småkryp.
    Vi hade den i hallen på golvet.
    och den kom tillbaka flera ggr men enbart i hallen.
    På anticimex så frågade dom om vi brukar ha stövlar direkt mot golv & så vidare.
    Och då slog det mig att barnvagnen brukade stå på golvet.
    Dom berättade att den kom utifrån & kunde komma in som ägg & som sedan kläcktes i värmen och sedan kröp dom vidare till mat & kläder,
    och det hade inget med hur man städade att göra.
    hehe... tröstade mig med det.
    men enda sättet att få bort dom är att städa torka torka & åter städa.
    Rådet jag fick var att sätta alla torra varor i tättslutande burkar i förväg så dom ej hittade dit.

• numberone
    USCH!!! Vi fick sanera hela köket när jag var gravid... nån jäkla bagge ÖVERALLT.... kom från ett paket fusk våffelsmet....
Svar på tråden Vita hem