• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • versan
    versan skrev 2009-11-02 08:09:23 följande:
    Bahause i  Birsta har. & K-rauta Och dom flesta måleributiker brukar ha.Har du kollat på Fyndis?
    Gummsan Glöm ordet birsta & fyndis du bor ju inte i Västernorrland ser jag nu.
    Virrig jag på morgonen.
  • Pärla1

Villa Nordåker skrev 2009-11-02 07:23:38 följande:

Vad får man göra?
    Vet inte riktigt, de är inte så jättestränga min hyresvärd. Men jag frågade om jag fick måla golvet(rutigt) och det fick jag inte =(
    Jag har jättefula bänkskivor som jag satt över sån där film, så det ser ut som trä. gjorde stor skillnad, mest såna små grejer...
  • Sagalin
    Pärla1 skrev 2009-11-02 09:15:36 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-02 07:23:38 följande: Vet inte riktigt, de är inte så jättestränga min hyresvärd. Men jag frågade om jag fick måla golvet(rutigt) och det fick jag inte =(Jag har jättefula bänkskivor som jag satt över sån där film, så det ser ut som trä. gjorde stor skillnad, mest såna små grejer...
    Har du bytt handtag, gör stor skillnad.
    Kanske kan göra en helvägg med panel?

Du kanske kan lägga in sånt här golv?
    http://www.golvabia.se/templates/productCategory.cfm?SidorID=147&ArtNr=ARPK-40&ShowSubgroups=false&SubGroup=Linocomfort
  • Gummsan82
    versan skrev 2009-11-02 08:14:22 följande:
    Gummsan Glöm ordet birsta & fyndis du bor ju inte i Västernorrland ser jag nu. Virrig jag på morgonen.
    Ho ho ho vem är inte virrig på morgonen???!!! {#lang_emotions_dreamer}

Får ringa runt å fråga lite... Men tack ändå!
  • Gummsan82
    Ari Gold skrev 2009-11-01 20:35:07 följande:
    Åh just det... det fattas en liten bit bänkskiva bortom spisen också. Det beror på att det ska sitta "värmepluppar" i metall på den så att man kan ställa av grytorna direkt på.
    Ser ju jättefint ut!
    Hade de inte sån bänkskiva på Ikea förut, med metallkulor i?
    Är hyfsat avis på dig (och alla andra) som har ett fönster vid köksbänken. Såååå mysigt! Hoppas du är nöjd själv!
  • Peak

Ari Gold - jättefint kök!

Suck snacka om otålig man är, sotaren kunde inte komma förrän på fredag! Jag vill ju elda NU! Samma företag ska till grannen imorgon tror jag, ska nog smita över och fråga om han inte kan komma över till oss då! hihi. Eller tar en provtryckning i ny kamin lång tid? Förra gången sotaren var här, nå´t intyg som skulle in till kommunen tog besöket ca 3 min, och det gick ju på 1500 kr eller liknande. Vad kul det känns

• Daggdroppen

Har bara snabbläst ikapp. Vi var ju borta över helgen och kom hem igår kväll. Såg att ni visat snygga kök.

Nu ska jag skynda mig att ordna upp huset, för sonen somnade just. Den andra är numera ett vilddjur som far och räcks överallt. Det är svårt att komma ihåg både trappgrind, toalettdörr, dörr till groventré, se efter storebrors smådelar osv. När jag gått ett varv i huset får jag ta nästa varv. För det hålls inte undan många sekunder då storebror Virvelvind är i farten. Och lillasyster är inte dålig själv heller som sagt.

Men jag lyckade med ett inlägg i bloggen!

www.lantligharmoniochsmabarnskaos.blogspot.com/

• Gummsan82
    Villa Nordåker skrev 2009-11-02 13:36:45 följande:
    Tjoho, min Barbour jacka har kommit! Passar perfekt, är så nöjd!
    Härligt! Nyfiken på hur den ser ut. Har du bild någonstans?
Svar på tråden Vita hem