• Daggdroppen

Vita hem

Välkommen till Vita Hem tråden!

Vi fortsätter att inspirera varandra och diskutera vårt gemensamma intresse, d.v.s. inredning med vitt som bas.

Vi har en härlig tid framför oss. Senhöst, vinter, advent, jul, nyår... Är säker på att det kommer att bli många godbitar. Jag längtar! Längtar ni?

Även fast vi är många gamlingar här så är alla nya också varmt välkomna!
  • Svar på tråden Vita hem
  • numberone
    Gummsan82 skrev 2009-11-01 14:58:11 följande:
    Nej, fy vilken kommentar!  Jag kan inte snedsåga men spika, skiva och hålla kan väl vem som helst! Låter som en gammalmodig gubbe. Typ, bara karlar kan snickra...Uffa!
    Eller hur.....som om det måste kollas av med Anders allt först så inte jag bestämmer eller gör nåt hemma som han inte är 100 med på... SUCK!!!!
  • Sagalin
    Videli skrev 2009-11-01 16:06:43 följande:
    Villa Nordåker skrev 2009-11-01 14:40:03 följande: Jaaa brunt är jättefint. Hade en för 10 år sen som blev snodd den var brun.
    Den sidan har jag inte sett tidigare.
    I mina 2000kr ingår en huva, den kostar runt 300kr.
  • Venezuela

MissGoldie: Vilken vacker ugn! Har inte varit inne här på evigheter men jag har för mig att du någon gång frågade efter tvåvåningskakfat? Jag fick ett jättefint från Miljögården när jag fyllde år och då kom jag att tänka på dig. Idag bloggade jag om några andra målningsprojekt och på en av bilderna är kakfatet med. Klickar du på den så ser du lite mer.

ladydiskapar.blogspot.com/2009/11/helgens-projekt.html

• Amelié77

Ladydaj - åååh, så fint det där kakfatet var! Har inte sett det tidigare...gillar att det inte är glansig silver på den där "stången" i mitten. Undrar var man kan få tag i ett sånt i Finland....eller i Umeå? Nån som vet? Min mans syster bor i Umeå så jag kan ev. önska mig ett sånt i julklapp Jättefin tala du gjort också! Jag gissar att texten betyder "älska mig mest när jag förtjänar det minst, för då behöver jag det bäst". Men jag är inte säker...kunde bara ca 5 ord i hela frasen

Slänger in en länk till Peaks blogg också, kolla in hennes nya kamin hemmahoskristin.blogspot.com/

• Amelié77

Villa Nordåker skrev 2009-11-01 18:37:19 följande:

Vilken fin kakelugn. Jag hade gärna haft en kakelugn här hemma.
    Tack! Och jag tror faktiskt den blir ännu finare men våra ändringar! Längtar sååå tills huset står på plats och vi kan börja möblera och inreda!!! Borde väl starta en inredningsblogg, men jag vet inte hur jag ska hinna. Har ju en scrapblogg att sköta också och ett uppdrag för en scrapbutik så det blir svårt att få tiden att räcka till för ännu en blogg. Men det vore kul att kunna visa upp vårt hus sen då det är klart...
  • Gummsan82
    Amelié77 skrev 2009-11-01 18:47:04 följande:
    Tack! Och jag tror faktiskt den blir ännu finare men våra ändringar! Längtar sååå tills huset står på plats och vi kan börja möblera och inreda!!! Borde väl starta en inredningsblogg, men jag vet inte hur jag ska hinna. Har ju en scrapblogg att sköta också och ett uppdrag för en scrapbutik så det blir svårt att få tiden att räcka till för ännu en blogg. Men det vore kul att kunna visa upp vårt hus sen då det är klart...
    Kakelugnen är urtjusig! {#lang_emotions_sunny} Med en hylla så blir den nog ÄNNU finare!

Inte behöver du väl starta upp en blogg igen. Det räcker väl med lite bilder i den du har? Jag bloggar om det som faller mig in, i en och samma blogg... vare sig det är vad som hänt barnen senste veckan eller om det jag pysslat.
  • Pums

Hej på er alla!

Skummat igenom lite här som snabbast.

Miss Goldie, kan ordna bilder på hur vår nedsänkta sten ser ut framför vår kakelugn imorgon kväll, för mörkt för att ta kort nu.
    Stenen är relativt nyinsatt men kakelugnen är hundra år gammal och har funnits i huset sen det byggdes. Men den är inte rund utan även den rektangulär och underbara tre meter hög.{#lang_emotions_smile}

Idag har vi varit på antik mässa, det var super kul!!! Massor att se! Lite småinköp gjordes men dock inga stora. När man vet vad man kan hitta på loppisar och auktioner så känns inte mäss priser så lockande som ni säkert förstår.

• Gummsan82

Jag skulle vilja ha bokstäver i trä att ställa på en tavellist, ordet jag söker är FAMILJ eller FAMILY. Vet någon vart jag kan hitta detta?
    Kan de ha sånt på Ullared? De kan vara trärena, har pensel och vit färg hemma

• Sagalin
    Gummsan82 skrev 2009-11-01 19:55:06 följande:
    Jag skulle vilja ha bokstäver i trä att ställa på en tavellist, ordet jag söker är FAMILJ eller FAMILY. Vet någon vart jag kan hitta detta?Kan de ha sånt på Ullared? De kan vara trärena, har pensel och vit färg hemma
    I Handelshuset mittemot Gekås där Scorett ligger, tror det var i samma butik som granngården hade de massor av ord i både vitt och svart. Jag kommer inte ihåg om det fanns Familj/Family.
Svar på tråden Vita hem