Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita hem

mwe skrev 2010-01-01 17:08:55 följande:
    Gott nytt år allesammans! Tycker man i början av ett år är förväntansfull inför vad det nya året kommer att innebära... Hoppas på en del resor och mitt nyårslöfte blir nog att försöka ge LCHF en chans. Har ni några nyårslöften? Idag har vi varit på lilla spöket laban på bio hela familjen och vår minsta på 20 mån satt faktiskt stilla. Ursöt film, kan rekommenderas...Pums: Krafterna kommer säkert snart tillbaka, du som är så driftigAnton: Tack för igår, supertrevligt! Våra små sov oxå till nio så vi är skapligt utvilade vi med... Plusfunktionen ska nu vara gratis, min gick ut i slutet av nov, men de verkade kostnadsfritt ha förlängt den eftersom jag inte sett skymten av någon räkning och tjänsten ändå fungerat...Villa N: Vet att du provat LCHF, har du några boktips?Nya vinterbilder i bloggen- bla en frostig glasveranda...
    Tack själva, vi hade så trevligt. Tror du att loppisarna har öppet i morgon? Jag är så sugen på att gå på loppis
  • Anton2005

Jag har hittat en så fin blogg där jag vill titta tillbaks på äldre inlägg men hon har inget register och man kan inte söka i bloggen. Lite jobbigt ju när man så gärna vill se alla olika rum

• Anton2005
    Amelié77 skrev 2010-01-01 18:03:38 följande:
    Anton - Om du går längst ner i bloggen, står det inte "äldre inlägg" eller "older posts" där? Det brukar det ju göra i alla bloggar.
    Jag kanske är helvirrig men nej. sen finns ju inläggenmånad för månad men det är ju så jobbigt att titta på alla inlägg blandat. Jag tycker det är så bra att kunna klicka på tex kök och bara titta på de bilderna. Denna blogg är det:
    http://iemmasvitahem.blogspot.com/
    åh tycker det ser så fint ut på hennes bilder
  • Anton2005
    Amelié77 skrev 2010-01-01 18:30:46 följande:
    Jodå, det står nog äldre inlägg där. Men inte längst ner som det brukar, utan ovanför de där bilderna som kommer på slutet. I jämnhöjd med "Bloggarkiv" i högerspalten. Hoppas du hittar Verkligen fin blogg!
    tack :) Galet dålig på det här med datorer. Men visst fanns det inget arkiv där man kunde se inläggen rum för rum eller har jag missat det oxå?
    Fröken Vit i Madickenhuset skrev 2010-01-01 18:44:13 följande:
    God fortsättning allihopa! Hoppas att ni hade en trevlig nyårsafton.Hos oss var det inte heller någon stor fest. Skönt faktiskt.Jag blir inte lika ofta på partyhumör längre, sedan jag fick barn... Däremot när jag kör bil ensam och hör någon riktig hit, så blir jag sååå sugen på att gå ut och dansa. Men det går över ganska fort.  I år fick jag till och med se fyrverkerierna här hemma... Förra året vaknade lilla M och var så rädd för alla fyrverkerier. Mellan tolv till kvart i ett, låg jag i vår dubbelsäng och bara höll om henne.I år vaknade inget av barnen, så det var så mysigt att stå med maken och pussas med bubbel i handen.Anton och MWE!Vad roligt att ni träffades igår, brukar ni ses eller var det första gången?Var bor ni någonstans?Kram Fröken Vit.
    God fortsättning!
    Jag och mwe brukar ses och våra barn är i samma åldrar och går på samma dagis :) Verkligen toppen att vi båda gillar samma typ av inredning så vi brukar springa på loppisar och olika inredningsbutiker i sommras tog vi en jätte trevlig tripp till Falun för att bara kolla inredning och loppisar en hel dag :)
  • Anton2005
    Villa Nordåker skrev 2010-01-01 19:22:09 följande:
    Jag fundera på att byta namn här på fl, känns lite fånigt att heta Villa Nordåker, få se om det finns något bra med Malin som jag heter.
    Jag då, heter Anton2005 hi hi jag skulle verkligen behöva byta men har inte orkat krångla med det :)
  • Anton2005
    mwe skrev 2010-01-01 19:58:13 följande:
    VillaN: Tack för länkarna! Ska göra ett försök att äta sådan mat mer. Maken har länge proppsat på ägg och bacon som måltid och han är allt annat än överviktig.Anton: Följer gärna med på en loppisrunda imorgon. Lek- och buslandet låter oxå kul, men jag jobbar imorgon natt med start kl 18 så jag behöver vila lite innanFröken Vit: God fortsättning till dig med! Ser att Anton redan svarat på din fråga...
    Då kan jag hämta upp dig strax innan 9. Vi tänkte åka direkt till lek o bus efter det sen men förstår ju om du måste vila när du ska jobba.
    Sagalin skrev 2010-01-01 20:07:27 följande:
    Jag är på jakt efter några snygga vardagsglas, med eller utan fot, som inte kostar skjortan.Är det någon som har några förslag på några snygga?
    Jag har tyvärr inga bra tips. Tycker det är så svårt medx glas och sen går nå´t sönder då har serien utgått o man kan inte kompletera
  • Anton2005

Hallå på er!

Idag har vi varit iväg till lek o buslandet med barnen och efter det  blev det en tur till ikea. Köpte granemo bokhylla som jag funderat på till Antons rum länge. Var inte helt nöjd med den så det kändes som bortkastade pengar men nu hittade jag den i fyndhörnan, nedsatt 70% så då ville jag såklart ha den :) Skulle även ha den vita höga barnstolen Ingolf till Anton så Algot kan få han tripptrapp men den var tyvärr slut.

MalinS- Hur var det på gymet då, kommer du ha träningsvärk i morgon nu?

• Anton2005
    Sagalin skrev 2010-01-02 15:50:03 följande:
    Jag har ett nytt inlägg.villanordaker.blogspot.com
    Ha ha du får ta löpar tightsen nästa gång. Jag trycker oxå det är lite svårt att springa på löpband, man känner sig lite klumpig. Vi har en crosstrainer hemma o den gillar jag. Smidgt att ta fram o man kan stå framför tv:n :)
    Jag har tänkt att måla bokhyllan ett par gånger. Det är smidgt eftersom den inte är ihopskrivad än.
    mage06 skrev 2010-01-02 15:55:10 följande:
    Hej!Kul med fynd! Typiskt att det alltid skall vara något som är slut. Jag vill ha pinnstolarna till barnen...vet du vad de heter? Jag trivs inte med trip trappen, vet inte hur många gånger barnen halkat ner från den...Var är alla?! Jag är sällskapssjuk... Men nu har jag tvättstugan, det är också roligt
    Jag vill ha ingolf för den fanns i vitt, de andra fanns bara i björkfaner och svart om det är Agam du menar

Nu sitter jag o räknar på nya köksluckor till vårt kök. Vi har ett ikeakök idag med fula luckor som jag inte gillar. Jag har hela tiden tänkt sprutmåla dem vita själv men det blir aldrig av. Har inte räknat på att byta luckort helt förut men det verkar ju inte alls bli speciellt dyrt. Vi har mest lådor och inte så många skåp
  • Anton2005
    Daggdroppen skrev 2010-01-02 16:20:03 följande:
    Ja jag har också en make som jobbar varje dag... Han är ju också egen företagare (räcker galant till heltidsarbete) men blev erbjuden ett löntagar jobb (också heltid) tidigare i höstas som verkade intressant. Och nu 2 veckor före jul så började han med det. Plus att han ännu sköter en flisvärmecentral. Inte mycket man ser av honom... Vilka luckor funderar du på?
    Jag gillar Lidingö men jag har inte kikat så noga än.

Nu ska vi bort på middag till ett par vänner med barn i samma ålder som våra små, mysig.
    Ha en bra kväll!
Svar på tråden Vita hem