• Jmia

    Hur tidigt började ni må illa, ni som haft graviditetsillamående?

    Japp, så lyder frågan. Tidigt illamående är jag mest intresserad av.


    ♪♫
  • Svar på tråden Hur tidigt började ni må illa, ni som haft graviditetsillamående?
  • SebbeAnkan

    här kommer en dum fråga... hur känns det när ni mår illa? jag har bim+ 1 dag.. inte testat än (testade dagen innan minus) Jag vaknar nu och mår illa, mått lite illa senaste dagarna, typ sådär så man vill spy men inte går... hmm svårt förklara..

  • candlelight
    SebbeAnkan skrev 2009-10-17 09:20:31 följande:
    här kommer en dum fråga... hur känns det när ni mår illa? jag har bim+ 1 dag.. inte testat än (testade dagen innan minus) Jag vaknar nu och mår illa, mått lite illa senaste dagarna, typ sådär så man vill spy men inte går... hmm svårt förklara..
    Jag hoppas på att jag är gravid. Jag har också mått illa de senaste dagarna/veckan. Har liksom äcklig smak i munnen, vill spy men som du säger, de går inte. Känns konstigt i magen.. Känner mig typ bakis.. =/

    Hoppas det betyder att jag är gravid, men man vet ju aldrig.
  • SebbeAnkan
    candlelight skrev 2009-10-17 09:23:18 följande:
    Jag hoppas på att jag är gravid. Jag har också mått illa de senaste dagarna/veckan. Har liksom äcklig smak i munnen, vill spy men som du säger, de går inte. Känns konstigt i magen.. Känner mig typ bakis.. =/ Hoppas det betyder att jag är gravid, men man vet ju aldrig.
    där gav du min förklaring, känner mig också bakis men inte druckigt sen mensen uteblev. När har du bim? jag hade igår och tog test dagen innan då jag och min sambo hade 5årsdag, ville så ge oss ett plus i present men blev minus. Kan jag vara gravid nu, fast jag fick minus dagen innan??
  • candlelight
    SebbeAnkan skrev 2009-10-17 09:25:38 följande:
    där gav du min förklaring, känner mig också bakis men inte druckigt sen mensen uteblev. När har du bim? jag hade igår och tog test dagen innan då jag och min sambo hade 5årsdag, ville så ge oss ett plus i present men blev minus. Kan jag vara gravid nu, fast jag fick minus dagen innan??
    Jag vet inte riktigt när jag ska ha mens, jag hade runt den 22 förra månaden, men jag sköt upp mensen pga. en utomlands resa, så jag vet inte om mensen fungerar som den ska efter det, men jag ska i så fall ha nästa vecka någon gång. Och jag har inte druckit sedan jag tog ut min spiral den 5 oktober. Vågar inte riskera något..

    Ja, det kan du väl mkt väl vara. Som jag fattat det som, och läst om här på FL bla., så kan det vara så att det visar minus för att det är för lite hormoner än så länge. Vänta i 2-3 dagar och testa sen igen.

    Håller tummarna! Du får berätta när du vet! :D
  • SebbeAnkan

    2-rdagar! nej de kommer jag inte klara;) eftersom jag testa dagen innan ska jag testa nu efter mensen de är ju 2 dagar emellan... ska testa sen i eftermiddag me kärleken

  • 3 barns mamma84

    1:a Inget alls med dottern.
    2:a vecka 8 började dem då jag började misstänka att jag var gravid och gjorde ett test höl i sig i 4 dagar bara..

  • LillaLillo

    Men första i vecka 6 och tills de gått ett halv år. kräktes från morgon till kväll.Usch....
    Nu har jag mått illa morgon till kväll sen vecka 5 men inte kräks ännu.

  • JooCee

    Inget alls med sonen i princip.. Nu när jag är gravid med en flicka i magen har jag mått illa sedan i v6 ungefär.. är nu i v20..

    Det känns ungefär som att.. hmmm.. ja lite bakis känsla, sura uppstötningar.. ständigt illamående, fruktansvärt jobbigt!

  • uniqee

    För mig började det nog i v5-6 någon gång. Trots att jag var totalt ovetandes om graviditeten. Bortförklarade det hela tiden med något annat, men konstigt nog så började jag inte spy förns kroppen bekräftat graviditeten.

  • Normans

    Jag började må illa i v6....blev sjukskriven i v7 för hyperemesis, fick Lergigan Comp utskrivna som hjälper lite lite, fortf illamående i v.11, kräks dagligen och har så gjort sedan v6

  • uniqee
    SebbeAnkan skrev 2009-10-17 09:20:31 följande:
    här kommer en dum fråga... hur känns det när ni mår illa? jag har bim+ 1 dag.. inte testat än (testade dagen innan minus) Jag vaknar nu och mår illa, mått lite illa senaste dagarna, typ sådär så man vill spy men inte går... hmm svårt förklara..
    Det jag kan säga är att mat känns skit :P Haha, helt enkelt. Allt känns äckligt och ingenting lockar.
Svar på tråden Hur tidigt började ni må illa, ni som haft graviditetsillamående?