Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

    Någon som ska ha i juni 2010, som vill följas åt?

    Mizz Turko skrev 2009-11-21 20:52:17 följande:


    Jag ska genomgå vul nu på måndag, min läkare ville att jag skulle gå tidigare men jag ville avvakta tills jag är någorlunda "långt" gången. Anledningen till att jag får geomgå nästan hur många vul/ul som helst för att jag har tyvärr många mf/ma bakom mig samt att min förra graviditet var ett helvete. Förra grav tror jag att jag genomgick ca 1 vul varannan vecka fram till rUl, sen fr v 23 fick jag genomgå UL (´3D på sjukhuset som bonus ) minst 1 gång i veckan och minst 2 ggr/v kontroll med "doppler". Dessa vul jag ska genomgå nu går på frikortet och via MVC. så jag blir inte rånad i alla fall .Vill bara slutligen säga att jag ska ta reda på könet denna gång också, tycker att det är roligare att inhandla och planera framåt. Överraskning blir det ändå för min del när barnet är ute för att se vem som gömde sig där
    Hoppas det går bra denna graviditeten då!
    Vad tror du gömmer sig i magen då? Någon känsla?
  • GrönaDruvan
    jamarl skrev 2009-11-21 13:50:53 följande:
    nej va kul! grattis. är du säker på att ingen bebis "gömde" sig bakom bebis. nej då skoja bara! jätteglad för dig!idag är jag lite extra glad, är i vecka 12 - nice!!vi tog reda på könet förra gången och ska nog göra denna gång. spricker av nyfikenhet. men stort respekt till som "orkar" vänta. varken jag eller sambo kan vänta så länge. denna gång ska vi dock inte berätta för familj vilket kön det är. förra gången döpte de praktiskt taget magen innan han va ute.
    Hihi.. klart de kan missa om det är 2 såhär tidigt, men jag tror inte det... hoppas inte det

    Grattis till att vara i vecka 12! Jag längtar själv tills jag är där!
  • GrönaDruvan
    Maja09 skrev 2009-11-22 17:39:37 följande:
    hello! Har värsta humörsvägningarna, gråter för ingenting och sen är jag förbannad som bara den! Någon mer? Tycker synd om min sambo men han bara ler och klappar mig på kinden... Har alla berättat för sina familjer? Sitter och funderar på om jag vågar denna gången är ju i vecka 10 idag... de e längre än dom andra gångerna.... skall till bm och på inskrivning på torsdag och få tid till nästa vul, längtar, Måste få se hjärtat igen blir alldeles fr nojig hela tiden... jaja hoppas alla haft en bra helg!! Just de ville säga att mitt illamående blev bättre (försvann inte helt men jag kan äta) när jag började dricka blufsaft, kanske funkar för någon annan också.
    Vi berättade precis för våra föräldrar aldeles nyss
  • GrönaDruvan

    Tur att jag gick in och läste nu! hade helt glömt bort att jag ska lämna urinprov idag på inskrivningen!! Skulle egentligen varit morgonurin, men får se vad bm säger sen.. jag har ju ändå bara varit uppe 2 timmar så det är ju nästan morgon för mig
    Tack Jennyh för att du påminde mig, hihi

  • GrönaDruvan
    Dögun skrev 2009-11-23 19:39:01 följande:
    Var på inskrivning idag. Äntligen. Som veckorna har segat sig fram. BM verkade bra. Ska träffa läkare nästa vecka på grund att utbrändhet efter första grav + hypothyreos. Vi kommer nog göra FVP för min man vill verkligen ha det svart på vitt.Vad hade ni för blodvärden? Jag hade 118 och hon sa att man brukar rekommendera att äta järntabletter när man ligger under 130. Förra grav behövde jag inte äta det förrän en bra bit in i grav. Nu äter jag dessutom Mitt Val Kvinna med 100% RDI av järn. Skumt tycker jag. Äter också regelbundet leverpastej, blodpudding och rött kött.
    Jag låg på 113 idag på inskrivningen. Hon sa att jag måste börja med järntabletter direkt. Jag äter ju inte kött heller, vilket är den lättaste vägen till bra värde!

    förra grav låg jag på 124 på inskrivningen och på 110 som lägst, så detta var ju inte så bra...
  • GrönaDruvan

    Mizz Turko skrev 2009-11-24 22:37:36 följande:


    vart ska du genomföra det, hos MVC? kostar det? Jag är lite delad när det gäller dessa tester, jag vill ju TRO på att allt står rätt till men för varje grav så ökar ju rädslan också för att man inte kan ha "turen" att få friska barn var gång heller. usch vill inte tänka så...
    Jag blir 31 och hon bm frågade om jag ville göra kubb. jag tackade nej.
  • GrönaDruvan

    Mizz Turko skrev 2009-11-24 22:41:18 följande:


    Okey. Det var ju snällt att bli erbjuden i alla fall. Här får man göra det privat och det kostade några tusenlappar (förra året). För det finns väl risker med att göra dessa tester väl också, kan inte det leda till mf/downs syndrom etc? (har hört det, men kan ju vara myt)
    Jag är inte så insatt i det, men jag tror det finns en liten risk att det kan bli missfall OM man går vidare till nästa test om kubb visar något fel.. Jag kan ha fel, så rätta mig gärna någon om ni vet.
    Däremot är jag säker på att ett kubb test inte ger down symdrom, för det är väl det man ska kolla om barnet har?!

    själv tycker jag risken känns så liten är man inte är närmare 40, och skulle jag få ett barn med down syndrom så får jag det. Jag är inte rädd för handikappet, men självklart vill man ju ha ett friskt barn.
    jag hade inte kunnat ta bort ett barn pga handikapp ( om det inte visar sig att det är VÄLDIGT VÄLDIGT ILLA ) så därför vill jag inte heller veta.
  • GrönaDruvan
    ocg skrev 2009-11-25 08:37:21 följande:
    Hej Hoppar in här om det är okej Har precis fått reda på att jag är gravid har bf mitten/slutet av juni har jag kommit fram till kommer inte i håg exakt när jag hade mens senast bara att det var i sep Det har kommer bli mitt 7:e barn
    Välkommen!!
    jisses, 7 barn! Hur gamla är dom du har sen innan?Nyfiken bara... Måste säga att jag är imponerad! Jag har alltid velat ha många barn, men bara sonen kör ju slut på en och jag funderar mycket på hur jag ska orka när nästa kommer eftersom det blir så tätt..
  • GrönaDruvan

    Mizz Turko skrev 2009-11-24 22:52:29 följande:


    Nej precis, abort för att barnet är handikappat är inte etiskt eller moraliskt. Det enda skulle vara om barnet skulle vara i en sits så att den inte skulle överleva utanför livmodern, då skulle abort vara sista utväg för mig. Annars så får man ju reda på t ex vissa sjukdomar vid rUl, som kan ses (t ex gomspalt, njurdefekter, hjärtdefekter etc).
    Måste bara rätta.. gomspalt kan de inte se på RUL... Men det är ju ganska lätt att fixa till sen..
Svar på tråden Någon som ska ha i juni 2010, som vill följas åt?