• år78

äventyrsbad tips

vill ta med barnen 3 år 7 år 10 år på nåt häfftigt
    vad rekomenderar ni?

• Svar på tråden äventyrsbad tips
  • Trissvinnaren

Aqua Nova i Borlänge är kul tycker jag. Annars har ni ju nära till både Parkbadet i Sandviken och Fjärran höjder eller vad det heter i Gävle. Men Aua Nova är ju mycket häftigare förstås! Örebro, hur långr från Gävle är det? Där finns ju Gustavsviksbadet som jag ej besökt själv efter renoveringen men som jag hört många berömma!

• år78

ca 4 timmar
    hur är maten i borlänge ?
    finns det nåt för alla åldrar?
    har du testat nåt hotell?

Trissvinnaren skrev 2009-10-17 19:09:48 följande:
    Aqua Nova i Borlänge är kul tycker jag. Annars har ni ju nära till både Parkbadet i Sandviken och Fjärran höjder eller vad det heter i Gävle. Men Aua Nova är ju mycket häftigare förstås! Örebro, hur långr från Gävle är det? Där finns ju Gustavsviksbadet som jag ej besökt själv efter renoveringen men som jag hört många berömma!
  • Trissvinnaren

Det finns någon cafeteria där man kan köpa hamburgare och glass och så, men vi har alltid haft med oss matsäckskorg...det finns plats att äta på, som på parkbadet ungefär. Hotell har vi inte bott på eftersom vi bor bara en halvtimme bort.

Deras stora rutchkana Magic eye är underbar, man kan åka hela familjen tillsammans, med eller utan ringar. Den gillar jag mest!

• Trissvinnaren

Det finns en barnpool med pirattema där de kan plaska runt, åka små kanor och leka i ett litet sjörövarskepp och krypa in i en liten grotta tror jag, vi har faktiskt inte varit där så mycket eftersom vi har så stor spridning i åldrarna på våra barn, den äldsta vill ju inte vara i babypoolen...det mina små tyckt varit roligaste är 1. Stora rutchkanan Magic eye 2. att klättra och hänga under broarna (ett enkelt men ack så uppskattat nöje!) 3. att vara i vågorna på någon madrass eller i förälders famn 4. Att vara i strömmen i ute-bassängen 5. Att leka med flytleksaker(madrass, groda, båt...) på "stranden", den grunda delen av vågbassängen. Barnbassängen och bubbelpoolen har vi i stort sett inte varit i alls, utom om vi haft sällskap av familjer med små barn som bara varit i behov av en lugnare plats.

• Trissvinnaren

Ja, Fyrishov är ju nära Gävle! De har ett roligt sjörövarskepp där man kan spruta vatten och så har de en lian som man kan gunga i bland annat.

• Pumpkin
    2 barn mamma skrev 2009-10-20 08:48:17 följande:
    Här finns en hemsida för äventyrsbad som man kan läsa om olika bad och den är www.aventyrsbada.nu
    Jag är helt chockad! Sydpoolen är enligt den sidan bättre än Fyrishov, men Sydpoolen är ju ett skämt!

Annars var det ju en väldigt fiffig sida
Svar på tråden äventyrsbad tips