Anonym (metoo) skrev 2009-10-27 10:44:17 följande:
La Bi: Jodå, min man vet och vi har haft åtskilliga diskussioner om det. Till en början var han helt ok med tanken om att jag ev skulle vara med en tjej, men när han förstod att jag faktiskt kunde bli förälskad och kär i en tjej blev det annat. Det är väl typiskt killar kanske, hehe. Han vet oxå om vem jag är såå intresserad av och det gillar han inte alls. Han vill helst inte att jag har kontakt med henne, så det blir lite i smyg. Jag är inte otrogen eller nåt utan vi snackar bara lite nu och då, thats it! Jag har ju ändå ett förhållande redan som jag inte vill förstöra. Skulle han nån gång ändra sig så blir jag ju glad för det. Har berättat för några av mina närmaste vänner, de tyckte inte det var nåt konstigt alls. En trodde jag gick igenom nån fas i livet, vilket jag inte gör hoppas jag. Men jag har ju fler vänner som inte vet nåt och jag vet inte hur snacket skulle gå om jag vore helt öppen. Tar det lite lugnt med det än så länge.
Jag är i liknande sits som du. Jag träffade en underbar tjej för snart två år sen och föll pladask. Jag hade sambo sedan massa år tillbaks och berättade för honom om mina fantasier om att vara med en tjej. Han var jätte positiv och tyckte att det var självklart att jag skulle få experimentera lite, så länge han fick veta vad som hände, och gärna detaljerat..

Jag och tjejen träffades några gånger och det var bättre än jag hade kunnat tänka mig. Men sedan kunde hon inte fortsätta längre. Hon började bli kär i mig och ville inte bli sårad. Jag förstår henne fullt ut, jag hade ju allt jag kunde önska mig, min sambo och en älskarinna. Jag tog med henne hem ett par gånger också och vi hade en riktigt het trekant. Idag är hon en av mina bästa vänner, men vi är också bara vänner. Vet inte vad min (numera) man skulle tycka om jag skulle träffa en ny tjej, det är nog okej om han får vara med, men kanske inte annars. Jag skulle aldrig göra nåt för att riskera mitt äktenskap, men fantasierna finns kvar och jag hoppas kunna återuppleva detta igen, men att hitta en ny tjej är inte det lättaste...