• Lussekatten87

Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.

En grannfamilj stör oss jättemycket.

De borrar,dunsar,hoppar,kastar saker i govet,använder balkongen som vardagsrum fram till 23-00 tiden på natten(vardagar och helger).
    Detta händer varje dag+ att de borrar ca 4 ggr/vecka.(ENDAST på kvällar).

Hade precis lagt mina barn så satte de igång o borrade när jag pratade i telefon!Personen i andra änden hör mig inte och vi måste lägga på pga oljudet,så högt är det!!Båda barnen vaknar upp med ett skrik,och ni kan ju tänka er hur lätt det är att trösta en vettskrämd 3 månaders baby och få den att somna om....det tar en "liten" stund...
    Jag ringer då till störningsjouren som hävdar att de får hålla på så till 21:00-22:00 en vardagskväll! (Han var osäker på tiderna{#lang_emotions_surprised}!)

Jag häpnar...{#lang_emotions_yell}skall man verkligen få ofreda folk så sent en vardagskväll? Jag tycker 19:00 hade varit en lämpligare tid!

GRRRR.

Lite medmänsklighet hade varit på sin plats.Inte borrar vi kl 20:00.....

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.
  • Radhuspinglan

Jag har aldrig förstått mig på detta "vägg i vägg - mitt tak är grannens golv"-leverne... Det är ju som bäddat för osämja.

• Radhuspinglan
    Lussekatten87 skrev 2009-10-21 20:21:49 följande:
    Men borra kan man väl göra när man är ledig? Typ på en helg eller på dagen?
    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)

Så du anser att dina grannar ska anpassa sig till dig och spendera sin enda lediga dag med att jobba? Tänk alla andra jobbande grannar i ert hus då? Som också bara är lediga en helg, tror du att de skulle uppskatta om grannen sätter igång och borrar när de försöker vila och varva ner? Allvarligt... 7-22 är det som gäller.
  • Grande Rock
    Radhuspinglan skrev 2014-04-25 09:12:16 följande:

Så du anser att dina grannar ska anpassa sig till dig och spendera sin enda lediga dag med att jobba? Tänk alla andra jobbande grannar i ert hus då? Som också bara är lediga en helg, tror du att de skulle uppskatta om grannen sätter igång och borrar när de försöker vila och varva ner? Allvarligt... 7-22 är det som gäller.
    menar du på allvar att du vill ta upp en sju år gammal diskussion med en avregistrerad medlem?
    It's Good But It Just Ain't Right
  • Grande Rock
    Grande Rock skrev 2014-04-25 15:39:31 följande:
    menar du på allvar att du vill ta upp en sju år gammal diskussion med en avregistrerad medlem?
    ok, fem år menade jag
  • Mizzlundell

Jag kan förstå att det stör dig kl 19. Men samtidigt så kanske annan granne jobbar natt och borrar man då kl 11 på dagen så är det inte heller nöjda, man kan inte få det precis som man vill ha det, i vårt hur fick man leva rövare fram till 22 på kvällarna...

• viseversa
    Mizzlundell skrev 2014-04-25 15:47:18 följande:
    Jag kan förstå att det stör dig kl 19. Men samtidigt så kanske annan granne jobbar natt och borrar man då kl 11 på dagen så är det inte heller nöjda, man kan inte få det precis som man vill ha det, i vårt hur fick man leva rövare fram till 22 på kvällarna...
    Haha denna tråd är från 2009 =)
  • M Y L F
    Pallas skrev 2012-12-24 18:36:28 följande:
    Enligt min erfarenhet spelar det INGEN som helst roll vid vilken tid på dygnet man sätter en betongborr i väggen - det är alltid nån egoistisk idiot som tycker man är hänsynslös.

På förmiddagen - ungar sover middag
    Vid lunch - folk har jobbat natt
    På eftermiddagen - ungjävlarna sover middag igen
    På tidig kväll - man fördärvar Bolibompa
    Tidig kväll-21-22 - Då går trådstartarna igång 
    Klockrent ;)
  • M Y L F
    viseversa skrev 2014-04-25 15:51:06 följande:
    Haha denna tråd är från 2009 =)
    Och det såg jag nu ;)
  • Radhuspinglan
    Grande Rock skrev 2014-04-25 15:39:31 följande:

Det var väl inte jag som gjorde det!? Den fanns på min förstasida.
  • knasigapappan
    Tokern skrev 2012-12-26 15:16:29 följande:
    Alltid stör man någon. När jag är tyst får jag skäll för att grannarna för oväsen. Hade jag bara pallat hade jag väsnats lite extra med tanke på att jag får skit oavsett vem som väsnas. Väljer man att bo i flerfamiljshus så får man tagga ner. Så är det bara.

Jo men vissa människor är dummaihuvudet. Så är det bara.

Det är svaret på TS fråga i detta fall.

Det fanns nåt som hette sunt förnuft men det är idag sett som tabu.

Kleta in deras handtag i hundbajs, samlas enklast från bajspåsar som ligger slängda överallt. Ingen kommer misstänka dig.

Dra en blöja över dörrhandtaget, själva innanmätet. Sitt sedan och njut av deras bajsattacker senare på kvällen.

Batterivatten är bra mot textilier och bilplåt.

Det är ingenting mot ständig nattlig terror så de kan faan inte gnälla.
  • knasigapappan
    Utropstecknet skrev 2013-01-03 23:07:25 följande:
    Nej, risken är att man alltid stör någon. Alla arbetar inte mellan 08:00-17:00. De som arbetar natt och går och lägger sig på morgon störs av morgonpigga grannar och vise verse.

Skiftarbetande skall hålla k...t nattetid. Eller skaffa sig ett jobb som 95 % av övriga yrkesföra människor.
  • Grande Rock
    Radhuspinglan skrev 2014-04-25 16:45:47 följande:

Det var väl inte jag som gjorde det!? Den fanns på min förstasida.
    vad gjorde du då?
  • Radhuspinglan
    Grande Rock skrev 2014-04-25 17:05:58 följande:
    vad gjorde du då?

Jag svarade i en tråd som fanns på min förstasida. Visste inte att den var så gammal!
  • ronaldino

Vi bodde tidigare i ett 10 år gammalt hyreshus där vi hörde om de tappade fjärrkontrollen i våningen över och en riktigt tyst natt hörde vi när de gick i lägenheten i strumpor.

Kanske samma problem hos er. Det kanske inte går att få det bra. Vissa hus är felbyggda och har nya hyresgäster hela tiden då alla börjar leta nytt efter några veckor

I mitt hus visade det sig var de allra flesta utbytesstudenter, socialbidragsberoende som fått lägenheten av kommunen och missbrukare. Hyran var 9500kr för en trea

Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.