• Lussekatten87

Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.

En grannfamilj stör oss jättemycket.

De borrar,dunsar,hoppar,kastar saker i govet,använder balkongen som vardagsrum fram till 23-00 tiden på natten(vardagar och helger).
    Detta händer varje dag+ att de borrar ca 4 ggr/vecka.(ENDAST på kvällar).

Hade precis lagt mina barn så satte de igång o borrade när jag pratade i telefon!Personen i andra änden hör mig inte och vi måste lägga på pga oljudet,så högt är det!!Båda barnen vaknar upp med ett skrik,och ni kan ju tänka er hur lätt det är att trösta en vettskrämd 3 månaders baby och få den att somna om....det tar en "liten" stund...
    Jag ringer då till störningsjouren som hävdar att de får hålla på så till 21:00-22:00 en vardagskväll! (Han var osäker på tiderna{#lang_emotions_surprised}!)

Jag häpnar...{#lang_emotions_yell}skall man verkligen få ofreda folk så sent en vardagskväll? Jag tycker 19:00 hade varit en lämpligare tid!

GRRRR.

Lite medmänsklighet hade varit på sin plats.Inte borrar vi kl 20:00.....

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.
  • Pallas

Enligt min erfarenhet spelar det INGEN som helst roll vid vilken tid på dygnet man sätter en betongborr i väggen - det är alltid nån egoistisk idiot som tycker man är hänsynslös.

På förmiddagen - ungar sover middag
    Vid lunch - folk har jobbat natt
    På eftermiddagen - ungjävlarna sover middag igen
    På tidig kväll - man fördärvar Bolibompa
    Tidig kväll-21-22 - Då går trådstartarna igång 

• yodi
    Pallas skrev 2012-12-24 18:36:28 följande:
    Enligt min erfarenhet spelar det INGEN som helst roll vid vilken tid på dygnet man sätter en betongborr i väggen - det är alltid nån egoistisk idiot som tycker man är hänsynslös.

På förmiddagen - ungar sover middag
    Vid lunch - folk har jobbat natt
    På eftermiddagen - ungjävlarna sover middag igen
    På tidig kväll - man fördärvar Bolibompa
    Tidig kväll-21-22 - Då går trådstartarna igång 
  • Tokern

Alltid stör man någon. När jag är tyst får jag skäll för att grannarna för oväsen. Hade jag bara pallat hade jag väsnats lite extra med tanke på att jag får skit oavsett vem som väsnas. Väljer man att bo i flerfamiljshus så får man tagga ner. Så är det bara.

• Lussekatta

Uppdatering:
    Den här familjen har flyttat ut för ca 2 år sedan, så nu hör man bara "normala" ljud från andra grannar här i huset

• fridolina1985
    Lussekatten87 skrev 2009-10-21 20:17:11 följande:
    En grannfamilj stör oss jättemycket.

De borrar,dunsar,hoppar,kastar saker i govet,använder balkongen som vardagsrum fram till 23-00 tiden på natten(vardagar och helger).
    Detta händer varje dag+ att de borrar ca 4 ggr/vecka.(ENDAST på kvällar).

Hade precis lagt mina barn så satte de igång o borrade när jag pratade i telefon!Personen i andra änden hör mig inte och vi måste lägga på pga oljudet,så högt är det!!Båda barnen vaknar upp med ett skrik,och ni kan ju tänka er hur lätt det är att trösta en vettskrämd 3 månaders baby och få den att somna om....det tar en "liten" stund...
    Jag ringer då till störningsjouren som hävdar att de får hålla på så till 21:00-22:00 en vardagskväll! (Han var osäker på tiderna{#lang_emotions_surprised}!)

Jag häpnar...{#lang_emotions_yell}skall man verkligen få ofreda folk så sent en vardagskväll? Jag tycker 19:00 hade varit en lämpligare tid!

GRRRR.

Lite medmänsklighet hade varit på sin plats.Inte borrar vi kl 20:00.....
    Hejsan!! Läste precis ditt inlägg och tycker de är mycket märkligt att man får göra sånt så dags på kvällen enligt den där störningsjouren, har nämligen råkat ut för samma sak men då hände de ännu senare på kvällen klockan var runt klockan 22...

Håller helt och hållet med dig att man faktiskt borde lära sig o visa sina medmänniskor respekt....en del verkar inte fått någon uppfostran alls och verkar tro att de är ensamma!! Sånna människor skulle bo ute i skogen i en hydda där kan de hålla på med sina jäkelskaper och inte mitt inne i stan i ett lägenhetshus med olika sorters grannar, finns både äldre och barnfamiljer som behöver lugn o ro och där inklusive vi då!! 
  • fridolina1985
    Froststar skrev 2012-10-19 21:58:37 följande:
    Klart grannen får göra vad hon eller han vill på kvällarna. Alla kan väl inte ta hänsyn till dina ungar hela tiden. Så är det att bo i lägenhet. Annars får du flytta.

Ursäkta mig...men varför ska hon flytta när de är hennes grannar som inte har vett att visa respekt, oavsett kan man faktiskt om man är normalt funtad i huvudet inse att barn lägger sig tidigt!! Och att de inte är lätt att få dem o somna om ifall de halvt om halvt flugit upp ur sängen då huset börjat skaka för att nån tok granne fått för sig att borra på kvällen nått han/hon kunde gjort på dagen!! De går faktiskt att prioritera och planera upp sin vardag så de blir så bra som möjligt för alla parter!!
  • Utropstecknet
    fridolina1985 skrev 2013-01-03 23:03:31 följande:

Ursäkta mig...men varför ska hon flytta när de är hennes grannar som inte har vett att visa respekt, oavsett kan man faktiskt om man är normalt funtad i huvudet inse att barn lägger sig tidigt!! Och att de inte är lätt att få dem o somna om ifall de halvt om halvt flugit upp ur sängen då huset börjat skaka för att nån tok granne fått för sig att borra på kvällen nått han/hon kunde gjort på dagen!! De går faktiskt att prioritera och planera upp sin vardag så de blir så bra som möjligt för alla parter!!
    Nej, risken är att man alltid stör någon. Alla arbetar inte mellan 08:00-17:00. De som arbetar natt och går och lägger sig på morgon störs av morgonpigga grannar och vise verse.
  • fridolina1985
    Utropstecknet skrev 2013-01-03 23:07:25 följande:
    Nej, risken är att man alltid stör någon. Alla arbetar inte mellan 08:00-17:00. De som arbetar natt och går och lägger sig på morgon störs av morgonpigga grannar och vise verse.

Jaja som sagt risken finns väl... men ville bara trycka på det som TS skrev att fler borde visa medmänsklighet och respekt gentemot sina grannar! "Behandla andra som du vill bli behandlad själv" är ett himla bra ordspråk!!
     :)
  • Bussförare
    Lussekatten87 skrev 2009-10-21 20:17:11 följande:
    Hade precis lagt mina barn så satte de igång o borrade när jag pratade i telefon!
    Ditt telefonsamtal kan också vara störande för någon, framförallt dina barn. Dessutom är det olämpligt att prata telefon när man har barn, man ska prata mer med barn.
  • Satisfaction

En fördel med att bo i hyreshus är att det inte existerar någon renoveringshysteri. På sin höjd att grannen borrar upp en hylla. Lugnt och skönt alltså.

Svar på tråden Grannen borrar med slagborr kl.20 en vardagskväll,helt OK enligt störningsjouren.