• Dilong

extreemt billiga maträtter

Anonym skrev 2009-10-28 22:44:37 följande:
    Japp, det är 140 gram tonfisk.
    Oj, får nog kolla in Coop vid tillfälle. Tack.
  • Dilong
    luzorsus skrev 2009-10-28 22:57:08 följande:
    bacon kostar 10 kr per paket...inet 20 iallafall men..
    Riktigt billig bacon brukar kosta straxt över femtio kronor kilot. Skapligt billigt för att vara kött, men inte en höjdarprodukt om man vill ha riktigt billig mat.
  • Dilong
    Anonym skrev 2009-10-28 23:12:20 följande:
    Sant, men då är det inte ens rökt utan köttet är behandlat med rökaromer...
    Finns det verkligen riktigt rökt bacon att köpa på tex stormarknader?
  • Dilong
    Buttons skrev 2009-10-28 23:18:01 följande:
    Men herregud sluta tjafsa.
    Vet du vad en diskussion är? Att anse det vara tjafs för att man inte är ense är totalfel. Att jag inte håller med vad en person skriver innebär inte att jag tjafsar eller tycker illa om personen, faktiskt snarare tvärtom, jag respekterar och lyssnar på vad han eller hon säger.

Nu har du startat en diskussion, tycker du att du gjort fel? Eller anser du att alla ska hålla med dig? Förklara gärna.
  • Dilong

Anonym (God billig soppa) skrev 2009-10-28 23:36:48 följande:

Har man då extra kronor över sen kan man lyxa till det med en burk krossad tomat i.
    Kul, du har verkligen fattat vad lågprismat är.
  • Dilong

Anonym (God billig soppa) skrev 2009-10-28 23:36:48 följande:

Köpt pot...
    Är du kvinna så är jag kär
  • Dilong
    Buttons skrev 2009-10-28 23:45:39 följande:
    Nej jag har inte startat en diskussion, jag försökte få slut på en som förstörde tråden. Jag vet inte om det var du eller "Anonym" men någon tjafsade om priset på tonfisk och hävdade att flera maträtter är för dyra, och det om något är att inte acceptera vad andra säger. Exakt vad menar du att jag vill att du ska hålla med mig om? Jag har inte gjort några påstående. Jag försökte visa att en diskussion om priset på en maträtt är värdelös eftersom man då måste utgå från vissa premisser man har fastställt själv, och det är inte säkert att någon annan är av samma åsikt. Så varför inte bara acceptera de tips som ges utan att anklaga den personen för att ge tips på för dyr mat?
    Sorry att jag citerat hela ditt inlägg.

Du och jag är _inte_ ense, vi har olika sätt att se på saker. Du anser tex att priset på tonfisk i en tråd där man ska ta fram maträtter är oviktigt, jag anser att priset är viktigt.

Då uppstår en diskussion där vi försöker reda ut vad som är rätt och vad som är viktigt.

Det du då gör är att skapa en metadiskussion, som i det här fallet är totalt onödig. Möjligen kan den få dig att inse hur korkat den är, kanske även andra, men metaddiskussionen i sig är meningslös.

Hur ser du själv på ditt inlägg? Har du något som stödjer din tes om att ifrågasättande skulle vara kontraproduktivt?
  • Dilong
    Guacamole skrev 2009-10-28 23:45:21 följande:
    Jag älskar att laga mat. Och det finns ju inget bättre än när man kan spara lite i plånboken. Dock brukar jag ha köttfärs i min. Men gör stor sats så att jag kan frysa in. Vet inte varför jag valde att vara anonym. Känns lite onödigt :D
    Shit, du är ju snygg också. Säg till om du tänkt spola din man.
  • Dilong
    Lallamen skrev 2009-10-29 01:10:42 följande:
    Men jag tycker inte riktigt att det stämmer att jämföra kilopriset på bacon med annat kött.
    Om det är smaken du gillar, så torde det vara billigare att köpa "liquid smoke"
  • Dilong
    Lallamen skrev 2009-10-29 01:37:54 följande:
    Lika lite ser jag någon anledning till varför jag skulle dränka maten med liquid smoke istället...
    Du anser alltså att det är bättre att den som levererar baconet gör det?

Har du funderat på att det kan vara dyrare att köpa kött som är preparerat?
  • Dilong
    Lallamen skrev 2009-10-29 02:10:59 följande:
    Har inga som helst planer på att låta någon hälla på rökarom på mitt kött.
    Vad köper du för bacon?
  • Dilong
    Anonym skrev 2009-10-29 10:02:30 följande:
    Sluta tjafsa och kom med fler bra idéer till billiga maträtter istället.
    Jag var bara nyfiken på vad det finns för extremt billig bacon som _inte_ är behandlad med rökarom. Dessutom har jag kommit med extremt billiga maträtter.
Svar på tråden extreemt billiga maträtter