Inlägg från: MumTwins |Visa alla inlägg
  • MumTwins

BF Juni 2010!

Hejhej!!

Jag har följt trådarna om er som ska ha barn i juni och nu vill jag göra er sällskap för att jag och sambon väntar vårat första barn. Enligt FL är vårat mirakel beräknat till den 6 juni så idag går jag in i vecka 10 (9+0)

Det känns fortfarande overkligt men vi längtar jätte mycket :)

• MumTwins
    stina84 skrev 2009-11-02 11:15:11 följande:
    Hej och välkommen!
    Tack såå mycket :)
  • MumTwins

Jag tänkte berätta lite vilka symtom jag har:

*Trötthet, orkeslös.
    *Humörsvängningar.
    * Illamående, men inte så mycket. Ulkar mest men går oftast över igen.
    * Ömma bröst, de har även blivit större.
    *Kissar mycket.
    * Känner hunger oftare men har svårt att veta vad jag är sugen på.
    * Svullen mage.
    *Förstoppad, visa dagar.

Jag tror detta var i stort sett det jag känner av, kommer inte på mer just nu i alla fall.

• MumTwins

Jag är också deppig och nere visa dagar och jag tror att i min situation så beror det mer än på graviditeten. Jag går hemma och är arbetslös och har varit det nu ett tag och det är inte särskilt roligt att gå hemma. Jag har tur ibland att få rycka in och jobba på en förskola, men det där går upp och ner.

Den här årstiden gör inte heller det lättare när det är grått och trist ute, men man får försöka ändå.

Så i mitt fall är det nog fler än en sak som påverkar det!!

Men jag glädjs ändå väldigt mycket över vårat mirakel i magen och hoppas på det bästa =)

• MumTwins

Jag tror inte heller att jag kommer ta sprutan mot svininfluensan, vill ej ha något i min kropp som känns så osäkert.

• MumTwins

Usch vilken huvudvärk man fick nu då.....har börjat få det mer och mer tycker jag!!

• MumTwins
    Bustrollen skrev 2009-11-03 14:26:36 följande:
    Ja, jag har det dagligen nu...inget roligt
    Mm det är lite jobbigt, har haft en del problem med det innan garviditeten också så det känns som det kommer hänga med...jobbigt!!
  • MumTwins

Jag har med svårt att sova vissa nätter och jag springer 1-3 gånger på natt och kissar och det är jobbigt, man önskar nästan att man hade toan närmre...får hoppas det avtar snart men läst att det kommer tillbaka sedan i slutet av graviditeten för då är ju magen så stor och trycker på....

• MumTwins

Jag har med haft lite brun aktiga flytningar lite från och till men min barnmorska sa att jag behöver inte oroa mig så länge man inte har väldigt, väldigt ont och oftast så blöder man färskt blod och mycket.

Så jag är inte särskilt orolig över det utan försöker vara glad och tänka positivt.....

• MumTwins
    stina84 skrev 2009-11-03 18:44:46 följande:
    dottan55: Shit vad duktigt! Jag har inte köpt en enda julklapp än! Detta året blir vi dessutom många. Firar med min mans sida detta året och då kommer alla hans syskon (5st) med sina respektive och deras barn. Måååånga blir vi iallafall, men å vad roligt vi har
    Jag är i vecka 10 och än så länge har jag inte gått upp något, men det kommer säkert vända snart....
Svar på tråden BF Juni 2010!