Inlägg från: Bjornis |Visa alla inlägg
  • Bjornis

BF Juni 2010!

Trevligt initiativ mejola!

Lingontott: Å, blev helt tårögd här. Vilken underbar reaktion från din pappa!

• Bjornis
    Liza79 skrev 2009-10-25 19:20:57 följande:
    Hej alla!Då hoppar jag också in i denna tråd. Är 79:a från Skåne som väntar mitt första barn med min fästman. Tanken var att vi skulle gifta oss i juni 2010 men nu blir det en liten bebis som tittar ut i slutet av juni istället. :)Jag känner av växtvärk och har liksom ni andra mycket illamående - kan inte äta lika mycket som tidigare så nu försöker jag äta småportioner och oftare för att undvika illamåendet.Undrar om man kan få tid hos BM innan det är dags för inskrivning i den 11:e veckan? Någon som vet? Vi vill gärna dit innan så det känns lite tryggare - har ju tusen frågor att ställa!
    Ska du inte på hälsosamtal innan inskrivning? Jag ska dit nu på torsdag, är då i v 8, för hälsosamtal och sen blir väl inskrivning inom ett par veckor. Trodde det var nåt slags vanligt upplägg?! Kan säkert va olika i olika städer... Beror kanske lite på resurser...?
    Härligt att det blir en bebbe i juni iaf! Gifta sig är ju också najs men nu får ni sprar på det gottiga lite!
  • Bjornis

Idag har jag tagit mitt sista gravtest. Nu ska jag slut lägga pengar på det. Haha. Är i v 7+1 och ja, jag får fortf starka plus. Haha. Är vul på torsdag och hälsosamtal på MVC samma dag.

Är nupp gratis numera alltså? Min kompis fick betala 1500:- för 2 år sen. Hon var 30 då. Ska göra nupp också har jag tänkt. Allt man kan! Och ju fler ggr man får se knodden ju bättre.

• Bjornis
    Milliemolly skrev 2009-10-26 17:10:29 följande:
    I malmö kostar KUB 3000 kr om man gör det på helgen, ca 2800 kr annars! Idag gjorde jag vul. SHIT VAD NERVÖST! benen bara skakade. Han sa först att det var så litet, vecka 5 och jag blev helt knäckt för jag vet ju när allt blev till..........................sedan mätte han och mäte och knappade osv jättelänge och jag låg nästan och skakade och sist säger han : du är i vecka 8.......................8+1men jag är i vecka 7+1 enligt FL så jag vet inte vad jag ska tro????Men jag fick se fostret, hjärtat slå, gulkropp, hinnnsäck och navelsträng! Så här långt - so good! Ska ringa BM i mrogon!
    Å, va mysigt!
    Jag har ju mitt på torsdag och vet att jag kommer vara precis lika skakig som du. Är också rädd att han ska säga att han tror jag är i v 4 eller nåt... För jag vet exakt när den här bönan blev till. Och jag är i 7+4 på torsdag. No more no less. Jo, kanske en dag. Haha.
  • Bjornis

Å, nu är jag äntligen hemma. Kan inte surfa FL på jobbet, på gott och ont. Hehe.

Mina bröst ömmar inte så mycket men det slutade de göra för lite mer än en vecka sen, de ömmar lite och jag klämmer på dem så fort jag tror jag är utom synhåll. Haha. Har mått lite småilla emellanåt med det löser sig genom att jag får nåt att äta. Men annars är det fortf bra. Det är ju vad jag tror iaf. Vul på torsdag kl 09.00... Sa till maken imorse att vi måste börja ställa in oss på att det kan vara negativt. Jag vill iaf ha tänkt igenom hur jag kommer reagera, hur vi känner inför det osv. Jag kommer antagligen gråta floder men vill iaf förbereda mig mentalt på det värsta. Medan jag verkligen HOPPAS på det bästa! Ja, den som väntar får se.

Vi har tittat lite på vagn, mest för att vi köpte bil i helgen. Vi tittar på Mutzy och Urban jungle nu men vi får se. Det finns ju en hel del fint!

• Bjornis

Jahapp. Fått se ett litet pickande hjärta nu på morgonen. Gyn sa 6+5 (men att det kan slå fel på iaf 5 dagar). Jag tror på 7+3 eller 7+4 för jag VET exakt när jag blev befruktad så klart jag blev lite orolig men nu har jag googlat och sett flera som fått "fel" datering på vul:et. Och att fostret växer i etapper. Men 6+5 plus 5 dar stämmer ju rätt OK iofs så jag ska slappna av lite nu. Maken blev så lycklig och sa stolt "att jag verkade se hjärtat för honom (gyn)". haha. Jag tycker inte jag såg nåt (kände mig som Rachel i Vänner - "I don't see it") men tillslut såg jag det fladdra till! Skönt. Ett hinder avklarat. Bokat in ett vul till (passar på när jag har frikort) i v 10, de 18 november. Då kan man se armar och ben sa han. HOPPAS lill*n vill hålla ut nu!

• Bjornis
    Summer skrev 2009-10-29 10:32:22 följande:
    Hej! Grattis till ett pickande hjärta, visst känns det skönt!Jag blev också tillbakaräknad en vecka precis som du eftersom min mens varit oregelbunden. Det är nog som läkaren sa för de mäter och kan på så sätt räkna ut hur långt du är gången :)Jag har hört att risken för missfall efter att man sett hjärtat slå endast är 5 % så vi får hoppas att vi båda har tur!
    Ja, nu håller vi tummarna!
    Men jag litar mer på Min beräkning än hans (tyvärr). Men nu kan vi inte göra mer än att slappna av och hoppas att den trivs och frodas här inne. Haha. Jag tycker den borde göra det. Jag är en bra hyresvärd.
  • Bjornis
    smoolan skrev 2009-10-29 10:36:21 följande:
    Åh vad mysigt!! Kunde du alltså boka in ett nytt VUL på sjukhuset? Jag har också frikort efter mina besök i samband med min op i våras, men visste inte att man kunde boka in bara för att man vill. Vilket landsting tillhör du?
    Nä, jag går ju privat nu. Men de tar frikort på mitt gyn. Skönt. Har inte ens kollat med landstinget än, men ska på hälsosamtalet och träffa vår bm idag. Hoppas hon är bra!! Bor i Gbg.
    kristallen skrev 2009-10-29 10:37:46 följande:
    Vad kul=)Lite roligare med ul när man kan se kroppen också .
    Verkar ju som att man kan se det vid vul också om jag ska gå på vad gyn sa. Hoppas det. Hoppas den växer på sig. Ska äta ordentligt med kött nu! Hahaha. Eller nåt!
  • Bjornis
    Fargoli skrev 2009-10-31 09:14:54 följande:
    Så säger min sambo med :p vi har inte heller haft sex sen vi plussade. den 27:e september :-O Men ingen av oss "törs" om man säger så, för läste i en bok jag har hemma att man ska vara försiktig med det om man haft mf, gärna undvika. Så här blir det nog inget innan vecka tolv tidigast. Också har jag ingen lust heller, eller hjärnan vill, men inte kroppen typ, tänker bara på att det är ett litet barn där inne och har ont i brösten så nej jag kan inte.
    Här är det samma sak. Eg inte så rädd för mf men hjärnan vill men kroppen bara säger emot. Kramas och mysa - jättegärna men sex. Uh, orkar inte. Har dock varit en behjälplig fru några gånger sen plusset...
Svar på tråden BF Juni 2010!