Inlägg från: ZettanA |Visa alla inlägg
  • ZettanA

BF Juni 2010!

jag tittar väl in här jag då! Har bf 12 juni 2010. Har en dotter född -07 och fick tyvär ett mf i juli .. känner mig oerhört nojjig hela tiden.

Ialla fall så är jag så bedrövligt trött att jag inte orkar göra nånting.. noll motivation. Mår jätte illa om jag inte äter konstant. Uj.. hoppas det går över snart.. dock så mådde jag så här de tre första månaderna med dottern.

Idag ska jag pallra mig iväg å vaccienera mig mot svininfluensan... känner mig lite osäker men det känns ändå som om det är det rätta. Hur har ni gjort??

• ZettanA

verkar väldans vanligt med blödningar tidigt i graviditeten om man läser här i alla fall. Var in till gynakuten i måndags kväll pga en blödning som nästan skrämde ihjäl mig eftersom jag nyligen fått missfall. Fick se ett pickande hjärta =0) Underbart! Hade likadnt med dottern i samma vecka men man blir ju självklart rädd.

• ZettanA

Nån mer än jag vars mage inte typ tål nånting??.. kan inte dricka läsk, äta fet mat, godis mm.. då får jag tok ont i magen hela natten sen. Åt lite popcorn i går å sen så hade jag kramp i magen hela kvällen å natten. Känns som om magen fylls med luft, blir helt stenhård.

Har lite mage jag med.. speciellt på kvällarna då är den jätte stor.. med dottern så syndes det inte förns i v 18 så jag känner mig som en ballong.

• ZettanA

Host ,Host och ännu mera host. Har nog aldrig varit så sjuk som jag varit de senaste månaderna... Den ena förrkylningen har bytit av den andra, har nog knappt jobbat nånting den senaste tiden. Kanske inte så konstigt när man redan har nedsatt imunförsvar pga graviditeten och småbarn på dagis. Men känns som om chefen verkligen har lessnat på mig *suck*.

Har faktiskt gått ner 2kg sen jag vart gravid.. gissar att det är för att jag inte kan äta nått onnyttigt för då får jag jätte ont i magen.

Har berättat för familjen å några vänner, chefen å så.. de vart inte så chokade,har tydligen synts på mig hela tiden, har ju varit så grymt trött.

• ZettanA

Min chef vart jätte glad för min skull när jag berättade att jag var gravid.. sen sa han bara "Fan,fan,fan" hi hi.. jag är ett ganska viktigt kugghjul på mitt jobb, inte alla på mitt jobb som kan det jag kan och han har inte råd att förlora mig just nu. Svårt att få tag på personal som han litar så pass på att han kan lämna över allt ansvar till den personen. Men det är absolut inget han skyller på mig. Så jag tar det bara som en jätte komplimang! Lite jobbigt bara då jag vart sjukskriven redan i 5.e månaden med dottern pga, foglossning och ryggproblem.. å jag känner redan av de problemen nu.. usch.. vill inte gå hemma å glo i flera månader igen *suck*

• ZettanA

jag måste faktiskt säga att jag är mycke piggare nu än för ett par veckor sen.. då kunde jag knappt hålla mig vaken över huvudtaget. Illamåendet kommer å går lite mera hipp som happ. överlag så verkar det gå mot bättre tider för mig, magen krampar inte längre på kvällarna och jag kan äta det mesta utan att må skit. Dock känner jag mig jätte tjock!! Med dottern syntes det inte förns v17-18.. å nu syns det massor i v. 14. Uj! kan visserligen fortfarnande ha mina vanliga jeans, men jobbbyxorna går icke att knäppa. Tycker det känns lite jobbigt att det syns så himla tidigt.. ja i alla fall på kvällarna, då ser den ut som om jag vore i v.30 ha ha!

• ZettanA

är så glad att min trötthet är som bortblåst. Dock väldans trött när jag kommer hem från jobbet, men då ska hästarna fixas, det ska lagas mat med mm. Hoppas att orken håller i sig. Än så länge håller ryggen oxå.. och foglossningarna har faktiskt inte blivit värre. Vart ju sjukskriven i v 20 med dottern å jag hoppas jag slipper det den här gången *håller tummarna*. Ang. vikten så har jag på nått underligt vis tappat 2.5kg sen jag vart gravid trots att jag inte har spytt eller så. Har inte tagit igen dem heller fast jag äter konstant. Men det kommer.. helt plötsligt så flyttar sig pilen på tok för långt på vågmätaren.. ha ha!

Huvudvärk är det många som verkar ha.. jag med fakiskt. Hade inte huvudvärk med dottern en enda gång.. konstigt eftersom jag ofta har huvudvärk. men nu har jag haft det till och från den senaste månaden. Kan inte heller ha huvudet lägre än kroppen (vad ska man säga) alltså typ stå böjd nedåt.. känns som om allt blod pressas ner i huvudet som om det ska sprängas på bara en sekund!

• ZettanA

Stina84: Kul att det gick så bra och att de reagerade som de gjorde!
    Kanske är det så att det är grabbar i magarna på oss då.. uj, jobbigt dock om de tänker ge oss huvudvärk innan de ens kommit ut.. ha ha!

• ZettanA

Var helt yr hela dagen igår.. höll på att svimma vid flera tillfällen.. asläskigt! Är som om man inte känner sin kropp längre, den gör lite som den vill liksom. Mina bröst ömmar oxå även om de inte blivit så mycke större =0( ha ha. Vet dock inte när de slutar ömma eftersom de inte gjorde det alls med dottern.. dock så blir det endå jobbigt sen när de blir proppfulla med mjölk.. då kan du glömma att ligga på mage. Vet inte om jag innbillar mig men om jag ligger på rygg och lätt trycker handen mot nedre delen av magen så tycker jag mig känna nått som kittlar mig i handflatan ibland.. mysigt! med dottern kännde jag inget förns i v.17 då var det helt plötsligt som om någon knackade innefrån. Men visserligen är jag lika stor nu som jag var med första i v 17-18.. så jag känner mig jätte tjock även om det är mysigt å ha bebismage.

• ZettanA
    stina84 skrev 2009-12-11 10:45:30 följande:
    Ja fy vad jobbigt det är att vara så yr.. Jag var ju på vc förra veckan för att jag kunde inte stå upp utan att svimma. De sa att jag fick blodtrycksfall. Blodtrycket är inte heller som det ska utan ligger väldigt lågt... Går ju an när man är hemma, värre när man är på jobbet... Det som är bra är att nu har man kommit så långt i graviditeten så man kan berätta på jobbet De lovade mig att jag skulle få lättare pass. Känns bra
    Det konstiga är att mitt blodtryck har hela tiden legat perfekt å jag har inte varit yr eller hållt på att svimma förut.. det bara kom sådär liksom! Vart helt kallsvettig å svag i hela kroppen. Var ju tyvär på jobbet men lyckades ta mig till lunchrummet å sitta där en stund. Hemma går ju an men att håll apå så på jobbet är ju inte så skoj. Har du fått nått som hjälper dig att höja ditt blodtryck??
Svar på tråden BF Juni 2010!