Inlägg från: ZettanA |Visa alla inlägg
  • ZettanA

BF Juni 2010!

Då är vi två som jobbar hela helgen Elli84. Uj, ser inte framemot det.. alltid hundra gånger mer att göra på helgerna och det är mitt jobba att se till att någon gör allt. Stressigt som tusan, och om man har tur kanske man kan få sitta ner under tiden man kastar i sig lunchen.

ha ha.. jag brukar oxå kolla på riskförlossningar men kommer alltid på mig efter stund att jag bara plågar mig själv genom att titta på det.

• ZettanA
    stina84 skrev 2009-12-11 16:14:44 följande:
    Fast man kan ju ha ett bra blodtryck och få blodtrycksfall ändå.. Låter som det var det du fick.. Obehagligt som tusan.. Tyvärr så finns det inget att göra för att höja blodtrycket... Bara att gilla läget liksom... Och som ssk sa till mig, att visst kan jag träffa en läkare och han kommer säkert vilja sjukskriva mig, men det kommer förmodligen försäkringskassan aldrig godkänna...
    Jo det är säkert så det vart för mig.. väldigt obehagligt.
    Helt sjukt att försäkringskassan inte ska godkänna nåt som en läkare ordinerat. Helt ofattbart till och med. De borde ju lita på vad läkaren har att säga liksom. Hoppas det blir bättre snart i alla fall så du slipper ha så hela tiden.
  • ZettanA

När jag gjorde RUL med dottern så berättade de bara om de såg tydligt eftersom det tydligen hänt att det visat sig vara fel. Och att mamman som då förberätt sig för att få en flicka helt plötsligt fått en pojke har då blivit väldigt deprimerad pga detta.
    Dottern min tänkte minnsan inte visa vad hon hade för kön hon inte.. hi hi. Har RUL den 13 januari... Har inte bestämt mig om jag vill veta, men tror det blir som förra gången att om hon ser tydligt så vill jag veta.

• ZettanA

vecka 16 i morgon för mig med.. tycker mig känna nått som rör sig i magen ibland men det kan lika vara inbillning. Längtar efter pickandet!!!

Dottern har fått vattenkoppor =0( Lagom till jul så det är ju underbart.. hi hi! Jobbar i matbutik å vi har massor att göra på jobbet just nu, inte så poppis att vabba veckan som kommer inte. skönt att jag bara behöver göra det en av dagarna, dan innan jul får hon vara hos farmor och på självaste julafton (JA, jag jobbar *suck*) så är ju henne s pappa hemma med henne. På sätt och vis vart jag lättad när jag såg prickarna i går morse.. är så slut efter bara en ledig dag sen förra onsdagen.. visste faktiskt inte hur jag skulle orka.

Åhh.. är så avis på er som känner era små bebisar.. Längtar så!! Dock inte till monstersparkarna i revbenen som håller en vaken en hel natt =0)

• ZettanA

jag har ett helt knasigt carving.. Potatismos! Hemmagjord potatismos.. skulle kunna äta det varje dag om inte sambon redan hade tröttnat på det =0)

Till er som äter lakrits.. man får väl inte äta för mycke lakrits när man är gravid va??.. så var i alla fall rekomnedationerna när jag var gravid med dottern.. kanske har ändrats??

• ZettanA

Dottan56: Jag köpte en glassmaskin till min sambo i julklapp.. lite otippat kanske eftersom han jobbar med att leverea glass till butiker =0)
    Måste i alla fall rekomnendera Aftereight glass!!! Helt underbart gott! Jag har varit i italien 2 ggr och där gör alla glassbarer sin egen glass.. den är helt otroligt god om man jämför med den vi har i sverige.
    I dag gjorde vi nutellaglass och i morgon blir det nog hallon eller smarties!

• ZettanA
    Joggi skrev 2009-12-29 19:02:45 följande:
    Tack för tipsen! Är verkligen helt underbart gott med hemmagjord! Ska jag rekommendera alla=) Ska göra blåbärsglass till efterätt på nyår, hittade ett recept som såg smarrigt ut.. Använder du basreceptet som förljer med och sen har i egna smaksättningar eller?
    Jag andvänder mig av ett italiensktbasrecept å så har jag bara i det jag tror passar =0) Nutellaglassen som gjordes i går vart smaskig!
  • ZettanA

pepparkasdeg: wow.. du fick vefrkligen massor för pengarna! Vi hade en sån eletrisktgunga till dottern å den var helt fantastisk! Hon älskade den.

• ZettanA

Jag är himlans sugen på en Teutonia.. en med fyra stora hjul. Har en teutonia Timmy (sittvagn) till dottern nu och jag Älskar den!! Så liten å smidig. Har haft lite olika vagnar till dottern, har inte blivit riktigt nöjd förns jag köpte timmyn.

Noomii och emilio: Hoppas det inte kommer nå mera blod.. låter jätte läskigt! Jag trodde jag spydde blod när jag var gravid med dottern.. kom på kort därefter att jag druckit saftsoppa tidigare på dagen Ha ha! kan bli knasigt ibland.

• ZettanA
    MaraFara skrev 2010-01-04 08:58:31 följande:
    Hemma igen från ultraljudet.. Tog inte alls lång tid, var därifrån efter 20 min.. En perfekt liten bebis syntes.. Är nu beräknad enligt både UL å SM till den 10 juni, så idag är jag i v 17+3
    Å vad härligt!!! Längtar till den 13;e då jag ska göra RUL!
  • ZettanA

nu finns det magbild på mig i bildtråden oxå! =0) Jag känner mig jätte stor men när jag fotade och kollade på bilderna så ser jag inte alls så tjock ut! ha ha.. vad man kan inbilla sig.

• ZettanA

Min dotter är oxå född 07 men vi tänker inte köpa någon syskonvagn.. den vi har nu till henne står mest på dagis. Det är väldigt sällan hon åker vagn, hon går helst själv så det får bli en ståbräda till henne. men måste endå köpa ny vagn eftersom vi sålde liggvagnen när jag köpte sittvagn till Mira. står mellan en teutonia Mistral och Emmaljunga citycross.

Jag är i v. 18 och står fortfarande på minus 1 kg... väldigt skumt eftersom jag typ stoppar i mig allt som är onyttigt. Men det kommer nog snart så säjer det bara poff så har man gått upp 15kg ha ha!

Krämpor har jag dock så det räcker å blir över.. får sd om jag streear och tar i för mycke. ont i korsryggen å allmänt trött. Har nyss kommit hem från jobbet nu är det bara å slänga i mig lite käk sen måste ja ut å mocka å släppa in mina frusna hästar.

• ZettanA
    Milliemolly skrev 2010-01-05 20:41:46 följande:
    Vi går ofta på långpromenader ca 2 timmar är inget ovanligt. Vi går och handlar och till BVC osv..............dottern går gärna själv men har man en tid att passa eller om hon blir trött så känner jag att det behövs en vagn. Chariot Cougar är ju egentligen en cykelkärra som du kan koppla loss och använda som vagn..............med en hängmatta i till spädisen Jag cyklar alltid och lämnar och hämtar på dagis, och i barnsadeln får ju bara en plats! Kör alal ni andra bil? Eller hur löser ni sånt med flera barn?
    Då förstår jag att du behöver en syskonvagn.. vi bor långt ute på landet så vi måste ta bilen oavsett vart vi ska och här hemma så kommer jag ingenstanns om jag går så det brukar aldrig bli av. Längsta vi brukar gå är upp till hästarna i sommarhagen och det är bara 1km dit å då går dottern själv. Funderar dock på att skaffa mig en skrinda sen när bebis har blivit så stor att den kan sitta med storasyster i den. jätte smart ju med en vagn man kan ha som cykelkärra {#lang_emotions_laughing}.
  • ZettanA
    Summer skrev 2010-01-06 20:04:23 följande:
    Ja oj vad ni skriver idag! Mycket att läsa ikapp Själv ska jag ärva syrrans Teutonia Timmy så jag behöver inte fundera så mycket på design och storlek. Jag är student och gratis är gott Den kanske inte är den snyggaste men fått bäst i test hos Råd & Rön 2009. 
    Teutonia Timmyn är endast framåt vänd bara så att du vet det. Har en sån till stora dottern och är super nöjd med den! Vill dock ha bebis vänd mot mig så det blir till att köpa ny vagn.  
  • ZettanA

Usch och fy! Har haft en jätte jobbig helg, har jobbat 12-21.20 hela helgen och i går eftermiddag så pajjade ryggen på mig. Har TOKont i korsryggen,svanskotan och i ljumskarna..liksom ilar ner i låren. Precis så här fick jag med dottern också å då vart jag sjukskriven fram till bf. Usch.. vet att jag måste ringa å få en tid hos läkaren men vill ju inte bli sjukskriven heller fast jag vet ju att jag inte kommer klara av att jobba. Jobbar i matbutik på golvet vilket innebär en massa tunga lyft hela dagarna å stress,stress och stress!

RUL på onsdag i alla fall så har ju nått att se framemot {#lang_emotions_laughing}

• ZettanA

Fick en läkar tid på onsdag! Känns skönt.. för idag har jag haft bedrövligt ont trots att jag har varit ledig. Gissar att det är foglossning + att min rygg inte helt enkelt pallar de tunga lyften. Med dottern så sa läkaren att jag helt enkelt svankar för mycket när jag är gravid och därför blir det jobbigt att lyfta.

Åhh.. är så avis på er som redan hunnit få se era små!! längtar så!

• ZettanA

verkar vara på många av oss som foglossning och ryggontet slagit till på! {#lang_emotions_frown} Usch hade glömt bort hur ont jag hade med dottern men nu kommer minnena tebax.

Dottan55: Är så himla imponerad av de som pallar jobba hela tiden ut i vårt yrke.. men vi är väl olika byggda. Just helgerna för mig är tunga eftersom jag ensam har ansvar för hela butiken..dvs alla avdelningar och det är toktungt! Men vet att det blir inge bättre av att sätta sig i kassan heller då jag har tokont när jag sitter ner. Känner som du att man har ju inte heller lust att vara sjukskriven! Är ju inte direkt sådär väldans uppskattat på jobbet. men,men vad ska man göra. I bland önskar man verkligen att man hade ett lugnt kontorsjobb.

• ZettanA

Nu ligger man här hemma i soffan å muttara.. pallade bara med knappt 3 timmar på jobbetidag innan jag gav upp! J*kla rygg! Hoppas läkaren kan råda bot i morgon.

Många pojkar verkar det vara i magarna här.. Jag har RUL i morgon å har ännu inte bestämt ifall jag vill veta könet. Är ju så mycke smidigare att ifxa innan men man tappar ju lite spänning. Får se vad jag bestämer mig för.

Svar på tråden BF Juni 2010!