Inlägg från: kristallen |Visa alla inlägg
  • kristallen

BF Juni 2010!

Frusna flickan skrev 2009-10-28 09:37:23 följande:
    Hej allihopa! Jag skriver för att tacka för mig och önska er andra lycka till. Jag var på vul igår och min graviditet stannade av för några veckor sedan. Jag skulle varit i v 9 (8+1) och det såg ej ut som det ska och inget hjärta. Jag har inte haft någon blödning och har fortfarande lite symptom, mest svullen mage men det börjar bli bättre. Jag hoppas att kroppen stöter ut det snart av sig själv så jag slipper vänta två veckor till återbesöket då jag annars får tabletter. Jag hade sällskap hela dagen vilket var skönt och var lite ledsen igår. Jag och mannen drack lite vin och åt gott på kvällen och konstaterade att det är så här livet är. Det var inte meningen för oss nu och något var ändå fel. Det känns ganska okej ändå och jag ska fokusera på det vi ska göra istället och OM vi ska försöka igen invänta bättre timing för oss. Jag ska t ex försöka hitta ett spännande arbete och det känns roligt. Jag har ändå tre fina barn och har ibland känt att det är svårt att räcka till även om jag vet att man alltid klarar det och bebisar är ju så underbara. Kanske blir det bebis en annan gång? Vi får se.I alla fall känner jag att jag alltid har haft så lätt att bli gravid och har haft komplikationsfria graviditeter så det var nog min tur att få ett mf (el ma) och jag ser det biologiskt. Något var fel och kroppen tog hand om det.Jag önskar er alla lycka till med era magar. Hoppas att ingen av er behöver uppleva det som jag tvingats göra nu. Summer: Så glad att höra att det gått bra efter den tunga resan ni fått göra. Sussilago: Jag hoppas att din blödning inte var ett mf utan att pyret inns där. Om inte, hoppas jag att du snart blir gravid igen om ni försöker. Lycka till-kramar till alla!
    Nej vad tråkigt .
    Men vilken fin inställning du har(om du förstår hur jag menar). Jag tror nog jag skulle känna likadant om det skulle hända mig.
    Älskar mina barn och maken också
  • kristallen
    stina84 skrev 2009-10-28 10:55:19 följande:
    Och jag har känt likadant OM (vilket jag nu varit) jag blir sjuk. Inte så stor chans att jag dör Det är ju bara det att de sagt hela tiden att vaccinet inte är farligt, men se nu.. Det finns ju även de som dött av vaccinet (friska människor). Stod vist i aftonbladet för ett par daga sedan.
    ´Men höll dom inte på och kollade nu om det verkligen vart nåt samband?

Tycker det är såååå kluvet om man ska ta eller inte!

Men har i min närhet såna som är i riskgruppen. Som typ min mamma hon har gjort en bypass och är diabetiker och får dialys för njurarna. Men hon vågar inte ta spruta för att det har dött personer och dom tror att det kanse har med vaccinet att göra. Men dom är ju inte hundra, dom kunde har dött ändå ju. Och sen har några till i min omgivning väldigt högt BMI vilket då är en riskgrupp me. Så jag är väldigt kluven, ska jag ta den för att inte då smitta min mamma och dom andra. Jag och mamma umgås mycket på dagarna. Men jag funderar för fullt.
  • kristallen
    Smoky Barrett skrev 2009-10-28 18:25:39 följande:
    Har ni tänkt på att många av oss snart har gått 1/4 av graviditeten? Tiden går extremt långsamt, men ändå rätt fort på ett märkligt sätt!Jag mår fortfarande pyton, men äter som jag brukar om inte mer tom. Vågar inte kolla vågen. Vägde mig för ett par dagar sedan och då var det ingen skillnad, men nu känns det som om jag har gått upp säkert 5 kg. :( Väger redan 74kg till mina 165 cm..Förra graviditeten startade jag på 51 kg och vägde som mest ca 79 kg. Är livrädd att jag ska hamna runt 100 kg nu.. :( Men det är svårt att sluta äta.Funderar på att börja simma igen, det är ju bra motion när man är gravid. Hur gör ni andra motionerar ni något?
    Jag hinner inte motionera med 3 ungar, men tänkte börja simma . Det gör mycket på kroppen när det gäller foglossning och sånt
  • kristallen

Jag går alltid i mjukisbysor hemma och även om´jag ska till affären . Tar på mig andra byxer om jag ska hem till nån kompis(kanske) eller på kalas . Annars så är det mjukisbyxer som gäller

• kristallen
    hepalima skrev 2009-10-28 22:40:30 följande:
    Men byt bm, alla går inte ihop å så är det bara!! På tal om mormor så måste jag berätta att min gamlemormor lever så vi blir 5 generationer om bebisen kommer innan hon dör. Gamlemormor 92, mormor 68, mamma 48 å jag 25. Är det någon mer som har 5 generationer?
    Vi var 5 genartioner för 2 år sen. Men tyvärr så dog in G-mormor av bröstcancer . Annars hade hon nog levt än. Hon var 91 år när hon dog. Hade det inte vart för cancern så hade hon vart jätte pigg. Det är synd!
  • kristallen
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:27:04 följande:
    Jahapp. Fått se ett litet pickande hjärta nu på morgonen. Gyn sa 6+5 (men att det kan slå fel på iaf 5 dagar). Jag tror på 7+3 eller 7+4 för jag VET exakt när jag blev befruktad så klart jag blev lite orolig men nu har jag googlat och sett flera som fått "fel" datering på vul:et. Och att fostret växer i etapper. Men 6+5 plus 5 dar stämmer ju rätt OK iofs så jag ska slappna av lite nu. Maken blev så lycklig och sa stolt "att jag verkade se hjärtat för honom (gyn)". haha. Jag tycker inte jag såg nåt (kände mig som Rachel i Vänner - "I don't see it") men tillslut såg jag det fladdra till! Skönt. Ett hinder avklarat. Bokat in ett vul till (passar på när jag har frikort) i v 10, de 18 november. Då kan man se armar och ben sa han. HOPPAS lill*n vill hålla ut nu!
    Vad kul=)
    Lite roligare med ul när man kan se kroppen också .
  • kristallen
    Bjornis skrev 2009-10-29 10:50:31 följande:
    Nä, jag går ju privat nu. Men de tar frikort på mitt gyn. Skönt. Har inte ens kollat med landstinget än, men ska på hälsosamtalet och träffa vår bm idag. Hoppas hon är bra!! Bor i Gbg. Verkar ju som att man kan se det vid vul också om jag ska gå på vad gyn sa. Hoppas det. Hoppas den växer på sig. Ska äta ordentligt med kött nu! Hahaha. Eller nåt!
    Ja det klart hahahahahaha. Missade att skriva vul
  • kristallen
    Swweetiie skrev 2009-10-29 11:54:10 följande:
    Jag har varit på VUL idag..Det var jätte kul, fick se hjärtljud, och fick bekräftat BF 16Juni.Men det blir nog ett tidigare BF datum ändå..För vi ska ha Tvillingar!!! =)Är så himla lycklig!!
    Grattis till 2st !!!!
  • kristallen

Jag har inte alls samma lust nu. Och min man är rätt sur över detta och brukar säga......nu har du ju fått det du ville ha så nu är jag inte intressant längre !
    Men saken är den att jag är rätt trött och har varje natt 3 ungar i sängen också efter kl 1 på natten så jag sover ju lite illa. Och så upp på toa och kissa mitt i natten me, man blir ju trött som sjutton.
    Men det klart, innan så hade man ju lite mer av ett syfte till att man ville varandag .

• kristallen
    Sweetangel85 skrev 2009-10-30 19:25:28 följande:
    hahah så säger min man med. hehe.. men förstår honom att han inte känner sig nöjd.. för vi har inte haft sex sen jag plussa, allså 5 veckor sen :-O:-O:-Omen jag mår konstant illa o har spytt, o e fruktansvärt trött.. o e sjukt känslig mot dofter så de räcker me att han andas ´å mig så mår jag illa =(
    Men jag mår ju ändå bra, men väldigt trött. Så jag somnar ganska omgående när jag har lagt mig ner .

Men igår fick han så nu borde han va nöjd ett tag
Svar på tråden BF Juni 2010!