Inlägg från: Trojanen |Visa alla inlägg
  • Trojanen

BF Juni 2010!

Jag har BF den 14 juni och ska på RUL den 18/1, när fick du tid? Ska även göra KUB men har inte tid förän den 8/12.

• Trojanen
    MaraFara skrev 2009-11-20 08:09:39 följande:
    Såg att ni haft en diskussion om vem som ska vara med på förlossningen.. I mitt fall så kommer jag (som jag känner idag) inte vilja ha med mig pappan till barnet, då vi knappt kan prata med varann.. Har fått höra så mycket elakheter dom senaste 3 veckorna sen jag kom på honom att haft en annan.. Istället har jag tänkt ta med min bästa kompis..
    Har DU fått höra elakheter sen du kom på honom med en annan? Det låter ju helt absurt! Ska ni fortsätta tillsammans öht? Usch vilken jobbig situation, skickar ett gäng styrkekramar till dig!
  • Trojanen

Jag har inte heller tagit vaccinet, vill inte göra det heller. Om grissjukan fortfarande härjar när jag är en bit över 20 veckor gången så ska jag fundera på det. Jag tycker som flera här att det känns för osäkert att ta vaccinet, men det är ju helt upp till var och en hur man väljer att göra.

Angående vem som ska vara med på förlossningen så ser jag det som en självklarhet att min sambo är med. Vi har inte ens diskuterat det utan jag tror att vi båda ser det lika självklart, det är ju vi som ska ha barn.

• Trojanen

annanazell, usch vad jag lider med dig! Fy vilken hemsk sits han har satt er i! Men att sonen ska gå på två dagis tror jag inte på, det borde bli hans problem att lösa om han flyttar längre ifrån er. Sonen ska ju inte behöva drabbas av att pappan inte vill bo i närheten. Borde du inte kunna ringa till typ familjerätten eller soc, vart man nu vänder sig, och ta reda på lite fakta? Då kanske du får lite lättare till att förhålla dig till pappan om du vet vad som gäller. Du kanske även via BM kan få hjälp att komma i kontakt med en samtalskontakt för stöd? Skickar över massor med kramar till dig iaf!

• Trojanen

Jag kom att fundera på en sak, är parmesanost ok att äta? Det är väl ingen mögelost?

• Trojanen
    stina84 skrev 2009-11-24 14:33:30 följande:
    jag hittade denna sidan:www.barnmorskegruppen.se/mat-och-halsa.htmlDet ska gå bra att äta parmesanost Smaklig måltid
    Tack för länken! Dock såg jag att mozzarella och ricotta inte var att rekommendera, typiskt! Eller i matlagning bör det kanske vara ok?
  • Trojanen
    Yossan skrev 2009-11-24 14:43:36 följande:
    I matlagning har jag hört att mozzarella ska vara ok, om den är väl tillagad, tex. på pizza.
    Lite bättre, men jag älskar ju liksom tomat och mozzarella med lite salt & peppar på. Aja, tur att jag fick veta det nu och inte senare, har faktiskt inte varit sugen på det sedan jag blev gravid.
  • Trojanen

Ang jobb och intervjuer så var jag på intervju precis i början av graviditeten. Jag sa inte på intervjun att jag var gravid, men när de ringde och frågade om jag var intresserad av tjänsten så var jag dagen efter inte intressant längre. Detta gällde dessutom ett stort välkänt företag här i stockholm, skulle säkert kunna anmäla de för diskriminering men vad skulle det tjäna till?

Mitt råd är nog att inget säga på intervjun men om du är vidare intressant för tjänsten så berätta då.

• Trojanen

Pepparkaksdeg - Jag röstar för Egon!

• Trojanen

annanazell: Beklagar verkligen din situation! Måste ju vara extremt tärande för dig! Skickar en hel hög med styrkekramar!

EGO:
    Själv mår jag i princip lika bra som jag mått under graviditeten hittills, går in i v 13 på tisdag. Är lite yr ibland, men det är inte så konstigt med tanke på mitt låga blodtryck. Annars så fick vi våra första babykläder idag, två proppfulla papperskassar med kläder, jätteskoj!

• Trojanen
    Fargoli skrev 2009-12-01 20:38:18 följande:
    Hej tjejer. Ett tag sen jag skrev här nu.Tänkte bara berätta att vi var på ul igår.Och jag måste då bara säga att vi har en riktigt vild bebis Snurra runt massa, vifta med armar och ben.Kändes så underbar att se plutten igen. Grät massa av lycka. Sambon frågade bm flera gånger om hjärtat slog och det gjorde verkligen det. Blev flyttad en dag, så har bf 15:e juni nu istället, så går in i vecka 12 idag. Skönt!Hoppas att går bra för et andra också!
    Vad konstigt! Jag gick in i v 13 (12+0) idag och har BF 14/6.
  • Trojanen
    MaraFara skrev 2009-12-04 05:30:14 följande:
    Själv har jag visat tendenser till högt blodtryck.. Jag brukar i normala fall ligga på 110/60, men vid inskrivningen så låg mitt blodtryck på 120/80.. Trodde att det var en tillfällighet, men så kollade jag trycket igår på jobbet och det låg på 123/81 o en puls på 102.. Och då var jag inte stressad heller.. Läste nånstans att under andra trimestern så ska blodtrycket sjunka, för att sen stiga efter v 26.. Ska bli intressant att se vart mitt blodtryck tar vägen.. Måste ringa Bm idag.. Är trött, mer trött än vad som är vanligt.. Känner dessutom att jobba som sjuksköterska på an akutmottagning o vara supertrött är inte riktigt bra.. Är inte alls alert, och med på allt..
    Jag hoppas att det inte stämmer för alla, mitt blodtryck var väldans lågt vid inskrivningen, 85/60, så sjunker det mer lär jag väl inte kunna stå mer. Redan nu får jag verkligen tänka på att inte göra för snabba rörelser, då blir det snurrigt på en gång.
  • Trojanen

Stina84, jag rider också och kan göra det obehindrat fortfarande. Just nu har jag ingen egen häst, men rider flera dagar i veckan på en annans häst. Jag tänkte rida så länge det känns bra och vännen behöver hjälp.

• Trojanen
    stina84 skrev 2009-12-07 12:01:15 följande:
    Låter så mysigt! Själv så är jag jätte nojjig... Har sammandragningar sedan 2 veckor tillbaka och har även börjat känna av min foglossning. Tror jag skippar hästarna under graviditeten iallafall.. Eller inte hästarna, men ridandet
    Har man det så ska man självklart avstå själva ridandet. Hästarna finns ju kvar även när bebisen är ute :)
  • Trojanen

Jag har gått ner några kilon sen inskrivningen upptäckte jag, men jag hade å andra sidan gått upp några när jag skrevs in. Har inte brytt mig speciellt faktiskt. Dessutom vägs man ju med alla kläder hos BM, det ger ju lite mer utslag då.

God jul på er alla!

• Trojanen

Det är just otrivin comp man inte ska ta som gravid, de andra otrivin går bra enligt fass.

Svar på tråden BF Juni 2010!