BF Juni 2010!
God morgon :) Ny dag med nya möjligheter..
Känner mig ovanligt pigg, plus att mitt illamående nästan försvunnit:) pepper pepper. Det finns hopp för alla som mår illa även om man inte tror det.
God morgon :) Ny dag med nya möjligheter..
Känner mig ovanligt pigg, plus att mitt illamående nästan försvunnit:) pepper pepper. Det finns hopp för alla som mår illa även om man inte tror det.
Vad betyder RUL ?? Är det någon som har gjort nupp provet? Hur går det till?
Varför sägs det att ett kub lr nupp (är inte säker på vilket det va) kan orsaka missfall?? Om jag fattat rätt så gör man ett UL för att mäta å sånt. Hur skall det kunna skada barnet? För jag är säker på att det finns en liten risk med missfall, det sa min bm. Någon som vet något mer om detta? Jag är 25 å känner att det är onödigt kostnad och framför allt om det kan skada barnet. Hur skall ni i min ålder göra?
Tack nu förstår jag hur det ligger till :) Jag skall på UL nästa onsdag då är jag i v9+6.Vet nån hur mycket man ser på ett ULet? Är det en liten mini kropp?
Det är mitt första barn och tänkte överraska min sambo med något sköj på söndag då det är farsdag. (jo jag vet han e ju inte pappa riktigt än men jag tycker det är så roligt att göra han glad) någon som har nått tips om vad man kan köpa?
Va ingår i en gravidförsäkring?? Eller va vill man få ut av den??
Kommer i från södra skärgården men nu bor jag i majorna.. vart bor vi andra göteborgare??
Detta är första gången som jag är gravid. Jag har lite frågor gällande missfall, kan barnet vara dött innuti mig utan att jag känner det? Har haft så jätte tydliga täcken på att jag är gravid innan men nu känner jag nästan inget..=( Jag är jätte orolig, gör inget annat än väntar på att det skall bli den 11 då jag skall göra ett ul..
Hur märker man om det inte lever? Mår man inte illa eller har ont i brösten då? Kan man göra ett gravtest å se om det lever?
Skulle vara glad om nån kan svara... Orolig som tusan
Hej alla gravida=)
Idag har jag varit inne i stan å skaffat mig lite nya kläder=) Jag har ju mått jätte illa innan men nu går det i vågor. Jag är hungrit konstant. Va iaf på kinaresturang och åt av buffén. Kan lova att dom gick back på mig. Jag åt en tallrik sen två och efter d fick jag gå på toa å aaa ni fattar sen va det bara att lassa upp en tallrik till å efter d va jag klar. Fast jag hade nog kunna äta lite till =) på väg ut va jag tvungen att gå på toa igen.. så jag va i gentligen inte specielt mätt när jag gick där ifrån.. men men maten va väldigt god...
Jag har bestämt mig för att kolla vilket kön det är.. Kommer aldrig kunna hålla mig så länge. Är för nyfiken av mig.. Som tur är det upp till var och en hur man vill göra.. Skall försöka kolla det redan v 18.. hehe så nyfiken.. Men jag gör det inte för att jag skulle hinna ta bort det om d va ett vist kön, för det spelar ingen roll..
Jag förstår hur man går till väga men vad är det man ser mer på ett VUL? som man inte ser på ett UL?
Majess : Va underbart att få se bebisen. Längtar så till på onsdag då det är min tur.. Är nog i "spökveckan" för jag känner inget och det ororar mig något inormt..
För er som mår illa så vet jag precis hur det känns.. va liggandes i 2 veckor men nu mår jag så himla mycke bättre. Vilket natuligt vis är underbart men samtidig är jag väldigt orolig.
Jag å min sambo tog sprutan för mer än två veckor sedan. Vist blev armen lite öm. Vi fick inga andra bivärkningar. Varit så orolig att jag gjort fel när jag tog den, läst mycke här om att den kan skada fostret mm, men jag får hoppas på det bästa, skall åka till brasilien i 3 v i december å där skulle jag inte vilja bli sjuk...
Hej alla blivande mammor=)
Idag va det min tur för ett ul, jag va jätte nervös men som tur så va allt helt i sin ordning och jag blev fram flyttad 1 vecka =) Är alltså i 10+5 nu så det börjar närma sig den "lite säkrare tiden" Det va helt fantastisk att se att det lilla bönan hade fått armar och ben.
Nu är det rul i början av januari som jag längtar till här näst! Men innan det blir det en lång resa till andra sidan jorden=)
Ett litet tips till alla som mår illa, klubbor! Det fungerar i alla fall för mig. Kanske inte när illamåendet är som värst men när man känner av det när man är ute och typ handlar lr så... Hoppas att detta kan hjälpa någon annan!
Ha en fortsatt trevlig kväll..