Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

BF Juni 2010!

majess skrev 2009-12-01 11:59:39 följande:
    btw,en lite udda sak som bevisar min alldeles galet sjuka humor/hjärna,på ul sa bm att den växte på rätt bra vilket får mig(klantarsel) att givetvis fläka ur mig att "ja den växer som en belgisk blå därinne" SMART!!! mannen höll på o skämmas ögonen ur sig o bm såg helt oförstående ut......på vägen hem i bilen sa gubben att det var synd att det var jag som var gravid o inte han för med mina läckra kommentarer i "fel" tillfällen hade jag inte fått följa med till bm....
    haha riktigt roligt Min gubbe hade börjat asgarva om jag sagt något sådant, han hade inte kunnat hålla sig
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-01 12:59:33 följande:
    Pepparkaksdeg - Nej jag vet inte.. Skriver dom journal fast man bara har bokat ett privat UL när jag egentligen går nån annanstans? Orkar inte lägga ner mer energi på det stället. Den 7 Jan ska jag på RUL på ett annat ställe. Där vet jag att dom skriver mått på bilden=)[/citaNej det kanske dom inte gör. Jaja,du har ju dit RUL kvar,då får du ju definitivt veta som du sa Har också ont i skallen till och från. Tycker inte heller alvedon hjälper.Kanske har blodsockret eller blodtrycket något att göra med saken även här ?
    Jag får med blodtrycksfall. Fast "bara" när jag är på jobbet. Det blir när jag står upp länge, oftast håller man på att hjälpa någon gammal tant att ta sig fram och så måste man sätta sig mitt i allt för man håller på att svimma... Hoppas blodtrycket ökar snart så man slipper detta. När man är hemma går det ju bra, då lyssnar man ju på kroppens signaler hela tiden..
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84
    Pepparkaksdeg skrev 2009-12-01 13:22:56 följande:
    Alltså jag fattar inte varför dom gör kub så "sent" som v 13 på många!Det hinner ju hända så mycket på utvecklingen av fostret mellan v11 och 13.Vid vecka 12 så har man ju satt den senaste gränsen för frivillig abort tex. Efter det så ska man ha väldigt starka skäl till abort efter som man är så långt gången. Tror tillockmed man måste överklaga till socialstyrelsen! Eller är jag helt ute och cyklar nu?Känns ju jätteviktigt att få KUB resultat så tidigt det bara går,alltså i början på v 11!
    18 veckan är sista frivilliga veckan för laglig abort i Sverige och har varit så sedan någon gång av mitten på 70 talet.
    Men jag förstår ändå vad du menar. Om man nu kan göra ett kub i v.11 förstår jag inte varför de ska vänta in i det sista.. Ju längre man går desto jobbigare blir det ju..
  • stina84
    annanazell skrev 2009-12-01 19:15:40 följande:
    Jag tror det lutar åt att jag tänker behålla barnet. Känner att jag nog inte kan genomgå en abort. Sen får vi hoppas att karl tar sitt förnuft till fånga och kommer tillbaka.....:(
    Jag tycker du är så oerhört stark! Det är så orättvist det du behöver gå igenom jusst nu. Om du i ditt hjärta känner att du vill behålla barnet så gör det, du kommer inte ångra det. Hoppas med karln kommer till sans snart.
    All lycka till dig ♥
  • stina84

kub imorgon bitti nu då. Usch vad nervös jag är! Skriver mer imorgon och berättar hur det gått.
    Lycka till imorgon du med summer!

• stina84
    längtar och väntar skrev 2009-12-01 20:31:21 följande:
    JAg går ur denna tråd nu, då jag känner att det är så mycket inbördes beundran och man får aldrig svar eller så på det man frågar..
    Det kan ju vara så att folket här inne inte vet vad risken är och därför väntar på att någon annan svarar...???
  • stina84
    längtar och väntar skrev 2009-12-01 20:38:27 följande:
    Fast jag har ställt en massa frågor och sagt en massa saker, men allt blir ignorerat! Trött på det nu!
    Jag kan inte svara på det. Jag försöker prata med alla här inne och svarar på det jag kan. Det är inte alla som svarar på mina inlägg heller...
  • stina84
    Fargoli skrev 2009-12-01 20:38:18 följande:
    Hej tjejer. Ett tag sen jag skrev här nu.Tänkte bara berätta att vi var på ul igår.Och jag måste då bara säga att vi har en riktigt vild bebis Snurra runt massa, vifta med armar och ben.Kändes så underbar att se plutten igen. Grät massa av lycka. Sambon frågade bm flera gånger om hjärtat slog och det gjorde verkligen det. Blev flyttad en dag, så har bf 15:e juni nu istället, så går in i vecka 12 idag. Skönt!Hoppas att går bra för et andra också!
    Å vad härligt det låter Längtar ännu mera nu, har mitt kub imorgon Fick ni några fina bilder?
  • stina84

längtar och väntar: Om du klickar på "visa endast" vid ditt namn så kan du se alla frågor och dialoger som du haft. Vad jag kan se så ver kar det som att du starkt överdriver nu. Du har ju hela tiden i tråden haft konversationer med många av oss och vi har nästan svarat dig på alla dina frågor. Gravidhormoner kanse? Vad vet jag. Men du kan inte klaga tycker inte jag. Dessutom har du lika mycket egen inbördes beundran som alla vi andra i dina inlägg. Inget illa menat

• stina84

Nä go natt hörrni Ska vara lite social mot gubben

• stina84
    0810 skrev 2009-12-02 08:14:07 följande:
    Lycka till ni som ska på KUB i dagarna, det kommer att gå jättebra! Och grattis till er som varit på UL och fått se det lilla livet, visst är det helt fantastiskt? Tråkigt att folk känner sig utanför, men det blir nog lätt så tyvärr när det är en så aktiv tråd. Jag tycker bara att det är roligt att det är så många som är med och det är spännande att läsa vad som händer i era liv, vi har ju ändå något väldigt positivt gemensamt!I helgen som gick berättade vi för familjen, de blev jätteglada! Leona hade fått en t-shirt som det står "Storasyster" på, och sambon sa till svärfar att hjälpa henne med att ta av tjocktröjan när vi skulle äta. Han pratade och busade med henne som vanligt och sa "Vilken fin tröja du har! Men vad står det....? Storasyster....?" Svärmor hade känt det på sig redan innan, så det var ingen överraskning för henne. Kvinnlig intuition kanske? Berättade för chefen igår, och hon blev också glad. Skönt att ha en chef som gläds med en och inte bara ser problemen direkt!
    Å vad roligt! Härliga reaktioner, kan nästan se det framför mig
    MaraFara skrev 2009-12-02 08:16:37 följande:
    Har ni börjat fundera på barnvagn, ni som inte redan har en? Jag har ju inte en bebissak kvar, och lär så snart det går, typ efter RUL, börja köpa på mig det som behövs.. Kör med att låta inköpen vara utspridda för att det inte ska kännas lika mycket ekonomiskt.. Ska ju dessutom flytta i februari, och kommer få en dubbelhyra.. Har idag kollat runt lite på Blocket, och är faktiskt sugen på att köpa en Nowalex Focus.. Det finns ett företag (annaaxel.se)som säljer en sån komplett med alla tillbehör för 3600:-, vilket är billigt.. Men frågan är ju hur det blir med reservdelar o dyl om vagnen går sönder.. Har ju ingen lust att skicka iväg min vagn till Tranås, och inte ha den på ett tag.. Har även kollat på en Emmaljunga sittvagnoch sen kombinera den med en mjuklift.. Är ju ändå sommar när bebben kommer så det borde ju räcka.. Gud, det är en ren djungel det här..
    Ja det med vagn är inte lätt, precis som du säger så finns det en hel djungel!

Själv är jag rätt sugen på en Kronan vagn, de är ganska billiga med och det verkar finnas bra vagnar i det märket till lite tuffare terräng. (vi bor ju på landet/skogen)
Svar på tråden BF Juni 2010!