0810 skrev 2009-12-02 08:14:07 följande:
Lycka till ni som ska på KUB i dagarna, det kommer att gå jättebra! Och grattis till er som varit på
UL och fått se det lilla livet, visst är det helt fantastiskt? Tråkigt att folk känner sig utanför, men det blir nog lätt så tyvärr när det är en så aktiv tråd. Jag tycker bara att det är roligt att det är så många som är med och det är spännande att läsa vad som händer i era liv, vi har ju ändå något väldigt positivt gemensamt!I helgen som gick berättade vi för familjen, de blev jätteglada! Leona hade fått en t-shirt som det står "Storasyster" på, och sambon sa till svärfar att hjälpa henne med att ta av tjocktröjan när vi skulle äta. Han pratade och busade med henne som vanligt och sa "Vilken fin tröja du har! Men vad står det....? Storasyster....?" Svärmor hade känt det på sig redan innan, så det var ingen överraskning för henne. Kvinnlig intuition kanske? Berättade för chefen igår, och hon blev också glad. Skönt att ha en chef som gläds med en och inte bara ser problemen direkt!
Å vad roligt! Härliga reaktioner, kan nästan se det framför mig

MaraFara skrev 2009-12-02 08:16:37 följande:
Har ni börjat fundera på barnvagn, ni som inte redan har en? Jag har ju inte en bebissak kvar, och lär så snart det går, typ efter RUL, börja köpa på mig det som behövs.. Kör med att låta inköpen vara utspridda för att det inte ska kännas lika mycket ekonomiskt.. Ska ju dessutom flytta i februari, och kommer få en dubbelhyra.. Har idag kollat runt lite på Blocket, och är faktiskt sugen på att köpa en Nowalex Focus.. Det finns ett företag (
annaaxel.se)som säljer en sån komplett med alla tillbehör för 3600:-, vilket är billigt.. Men frågan är ju hur det blir med reservdelar o dyl om vagnen går sönder.. Har ju ingen lust att skicka iväg min vagn till Tranås, och inte ha den på ett tag.. Har även kollat på en Emmaljunga sittvagnoch sen kombinera den med en mjuklift.. Är ju ändå sommar när bebben kommer så det borde ju räcka.. Gud, det är en ren djungel det här..
Ja det med vagn är inte lätt, precis som du säger så finns det en hel djungel!
Själv är jag rätt sugen på en Kronan vagn, de är ganska billiga med och det verkar finnas bra vagnar i det märket till lite tuffare terräng. (vi bor ju på landet/skogen)