-
haha ja, jag borde väl göra det.. Känner inte för att fira så mkt dock. Begravning imorgon så man har det i skallen nu... Men visst är det underbart att den mest kritiska tiden är överSummer skrev 2009-11-24 17:31:09 följande:Åhhh du måste ju fira att dina första 12 v är över idag! :)Jag är ju exakt en vecka efter dig så om en vecka ska jag glädjas ordentligt! Men jag är glad för att gå in i v. 12 idag, det känns stort :)
-
Hej tjejer!
Jag har inte varit inne sedan i förrgår och orkar verkligen inte läsa igen alla sidor, hoppas ni förstår. Om någon frågat mig något så får jag be er artigast att fråga igen
Var på begravning igår. Jätte fin dag men oerhört jobbig. Fick migrän på em och när vi kom hem vid 21 gick jag raka vägen till sängen och la mig och har idag jobbat mellan 7.30-17. Skittrött nu!
Har fått roliga nyheter! Ska på anställningsintervju den 9
Har inte kvar papprerna så jag vet inte om det är en tillsvidare anställning eller vik jag sökt...
(söker många jobb) Min man råkade radera allt från mailen..
Ska försöka kontakta personalfunktionen på sjukhuset och se om de kan hjälpa mig
Hoppas som 17 nu bara
Nu till en jätte svår fråga och jag vill ha så ärliga svar som möjligt.. Ska jag berätta på intervjuvn att jag är gravid. Är ju då ändå i v.14 så det är ju svårt att dölja. Eller ska jag inget säga? De kommer ju ändå märka det innan provanställningen går ut, dessutom går jag ju på havandeskap i mars månad... Hjälp mig *please*
-
jag kan inte räkna! Jag menar ju givetvis i AprilYossan skrev 2009-11-26 18:42:02 följande:Du ska kunna vara ärlig utan att det ska påverka deras beslut. Tvekar de för att du är gravid - stäm dom eller nåt! Havandeskap i mars? Det var tidigt, hur kommer det sig?
Börjar jag i januari, vilket verkar troligt, så hinner jag ju bara jobba 4 månader.. Det är ju sådär egentligen...
-
På morgonen går min livmoder upp till naveln! Jag är i v.13. På dagen går den en liten bit nedanför. Tycdligen vanligt att det kan bli så hos omföderskor att livmodern växer snabbare liksomYossan skrev 2009-11-26 18:40:21 följande:Att du känner så högt upp!? Jag är i v 12 och känner inte ens livmodern ovanför blygdbenet ännu!
-
Jo det är det jag hoppas på med, att de ser mig som ärlig!mejola skrev 2009-11-26 19:37:03 följande:de flesta uppskattar ju ärlighet och ser de som positivt, och andra tarde som att du kommer kosta mer än tjäna för dem. Så deär helt 50/50 tyvärr.Men läsav honom när du kommer dit, vad han/hon är för person och berätta om de känns rätt, dom har ingen rättighet att fråga sånt. -
Fast hade jag varit i v.7 hade jag inte berättat. Då kan man ju fortfarande skylla på att man inget visste dåMiss Johanna skrev 2009-11-26 19:37:07 följande:Jag var på en intervju för ett tag sedan, då jag var i v.7. Jag ansåg att det var bättre att vara ärlig från början och säga som det är. Jag skulle nog känt mig väldigt dum att behöva berätta att jag är gravid redan efter några veckor som anställd. Men jag var också medveten om att det minskade mina chanser till anställning....tyvärr.
Men i v.15 är det svårt att säga att man inget vet..
Men sjysst av dig att du ar ärlig! Vad var det för jobb du sökte?
Jag vet en som sökte samma tjänst som mig och många andra på förlossningen. Hon hade jobbat där 1 sommar innan. Hon fick en fast tjänst i v.25 och skulle ju snart gå hem. Så vissa kliniker är sjyssta. -
Det är jätte olika från person till person. Men det är vanligt att livmodern växer snabbare hos en omföderskaYossan skrev 2009-11-26 20:00:06 följande:Väntar också 2:an, men känner ingen livmoder. Eller vet inte hur den känns??
Minns att Vilda tigern här inne hade varit hos BM och hon hade sagt att hennes livmoder var lika stor som i v.16 och då var hon i v.12-13
P¨morgonen känner jag min livmoder och vart kanten går, jätte tydligt när blåsan är full och trycker på dessutom
Min mage är jätte sne på morgonen, den är större nu än på det kortet jag visat tidigare. änt jätte mycket på 1 vecka
-
V.8 är väl väl tidigt. De brukar säga att efter v.11 kan man känna livmoderns kant precis ovanför blygbenet. När man är hos BM så får man ligga platt på en säng på rygg, och så kör hon (bokstavligen) ner fingerspetsarna i megen och känner efter livmoderns kant.mejola skrev 2009-11-26 19:56:46 följande:hur känner man de, som en hårdare boll då eller så? ja kände lite förut i v.8, då hade ja nått lite hårdare ca en dm nedanför naveln
INte så lätt att känna på sig själv alla gången kanske, be din man känna eftter
Han kan få trycka lite med för att känna ordentligt, bara så du vet
Bebisen ligger väl skyddad så det är lugnt
-
hahamejola skrev 2009-11-26 20:14:17 följande:ja de är ju min andra graviditet, minns att bm grävde ner fingrarna i magen, de var inte behagligt haha äsch han är rädd att ja går sönder bara någon tittar på magen typ
Som min karl då
Vad har du sedan innan? Hur gammal?
-
jo men visst kan det spela roll!Yossan skrev 2009-11-26 20:46:15 följande:Men jag vet att jag har bakåtlutad livmoder, kanske är det det? Det sa bara "bang" förra graviditeten så hade jag fått mage över en natt - troligen när livmodern beslutade sig för att tippa över framåt till slut!? Kan vara det som gör det!
Jag har det då inte, fick mage tidigt med dottern och får det nu med