-
Grattis till tvillingarnaMakaroon skrev 2009-12-03 22:16:53 följande:Hejsan! Har varit inaktiv ett tag pga tröttheten som nu ikväll fått sin förklaring. Jag har varit orolig ett par dagar pga lite blod och mer intensiva dragningar i magen än vanligt så när jag idag kom in för dateringsskanning så sa jag direkt att vi var lite oroliga. Skulle vi inte ha varit fick vi snart veta. Det tog inte många sekunder efter det att skanningen börjat så utbrast sonografen - nämen här har vi en överraskning (fast på engelska då). Vi väntar nämligen tvillingar, med varsin moderkaka och båda pigga, glada och poserande. De ser ut som ying och yang där dom ligger tillsammans på bilden så det är vad jag kallar dom nu! Maken är fortfarande smått chokerad eftersom vi nu definitivt inte kan bo kvar i ettan två trappor upp utan hiss. Tänker praktiskt gör han i alla fall. Jag ler mest maniskt och längar tills imorron då jag ska berätta för kollegorna hur det står till, lär ju knappast kunna hålla det hemligt mycket längre ändå.Klart slut, och nu när jag verkligen verkligen vet att dom finns där ska jag försöka vara mer härinne och lära mig mer om vad jag har att förvänta. Nån som redan är tvillingförälder och kan berätta hur det är?
!!!
-
Måste bara berätta vad min BM sa sist till mig. Hon frågade hur många barn jag hade och vad det var för sort på dom, 3 grabbar sa ju jag då. Då sa hon att ja bara så du vet så enligt statestiken så kommer du säkert få en pojk till bara så du vet. Och jag kommer nog och säga han men om det skulle bli en tjej så är det ju bara en bonus. Så du inte blir ledsen menar jag.
Tyckte det var lite onödigt att säga, för jag känner bara att är bebis frisk och allt går bra så är jag bara nöjd. Och blir det en tjej så blir man ju väldigt glad men det blir man ju även om det skulle bli en pojk!!. Skaffar ju inte en till bara för att jag vill få en tjej liksom!
Men min BM är lite speciell hon säger vad hon tänker utan att tänka på hur det låter eller om man tar illa upp. Så jag är väldigt spänd på om jag fixar att ha henne hela grav.
Kan tillägga att hon sa det på en sånt sätt så man tog lite illa vid sig. Men gick över fort.
-
Ja väl väl därför jag tog illa vid mig. Men hon säger ganska ofta knäppa saker. Som den gången jag ringde och talade om att jag var gravid så frågade hon när jag tog gravtest. Och då sa jag att ja du jag har tagit några stycken för det vart liksom lite svagt i början så jag trodde liksom inte att det var sant. Så säger hon att jaaa men nu är ju dom som gör testerna glada. Hon menade ju att jag gynnade ju dom onödigt mycket typ. Och sen kommer hon väl på sig själv och ursäktar sig lite. Lite konstig!! Och hade detta vart första grav så hade jag inte velat haft henne! Men nu är man ju lite mer tålig om man säger så, men jag vågar också säga om jag vill byta.stina84 skrev 2009-12-07 13:19:05 följande:Verkligen klumpigt gjort av din BM. Hon menade säkert inget illa. Kan tänka mig att det faktiskt är många som tänker så tyvärr, även om nu inte du gör det.Det har man hört många gånger om pappor som har 2-3 tjejer och säger blir det ingen pojk nästa gång så ger vi upp. Ett exempel bara, men det är sant.. Tragiskt! Tänk om alla resonerade som du, bara barnet är friskt! Det är ju huvudsaken. -
Ja forsätter hon och säger såna konstiga saker så kommer jag byta.Juniblomma 2010 skrev 2009-12-07 14:57:29 följande:Haha, tur inte din bm träffat mig, då skulle hon få tuppjuck.Jag har 4 pojkar och väntar tvillingar Min bm är snäll i alla fall, inga sådana kommentarer och jag har haft henne med dom 3 senaste barnen.Jag tycker du ska byta bm, skulle inte vilja ha en bm som fäller såna kommentarer.
Min förra BM som jag hade till mina andra 3 har ju gått i pansion så den andra har jag ju inte haft heller. Men har hört att hon är helt ok. -
Så vart det för våran del med sista. Vi såg båda två en snopp och pungen hur änkelt som helst. Men hon sa ju inget för här får dom ju inte det.Lili73 skrev 2009-12-14 12:28:34 följande:Ja, det kan hända. Idag har dom så bra utrustning så vill man absolut inte se tycker jag nog man kan säga till om det också. Såg rätt tydligt att jag väntade pojke förra gången men jag hade ju aldrig vågat sagt det högt iaf för man har ju inte ett tränat öga för det så man kanske ser helt galet. Men jag frågade då och visst var det en grabb. :o)
Idag kl halv 3 ska jag på kub, och är faktigst lite nervös
. Ska dit själv då maken får va hemma med våra sjuka barn.
-
Såg en aktiv bebis
!!!! Var väldig liten chans för down syndrom och allt satt där det skulle
. Är helt salig!!!!!!!!!!!!!!
När hon mätte så kanske den var några dagar större, men hon sa att nu är det lite svårt att mätta beroende på hur den ligger. Så vid det vanliga ul så blir det ju mer exat. Fick tid den 20 jan
Gud så lättad man känner sig
-
Vill bara önska er en GOD JUL

-
Grattis vad kul=)!!JuliaIsabella skrev 2009-12-30 17:22:47 följande:Fick svar på mitt fostervattenprov i dag =) så glad allt var bara bra med den lille och våra barn ska få en lillebror!!!gott nytt år på er alla -
Då ska jag också på ulJuliaIsabella skrev 2009-12-30 20:50:05 följande:Jag har rul den 20 jan 8:30 ska bli kul
! Fast jag skulle nog va där vid 11 tror jag
.
Passar på och önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR
!!
-
Sån babytravel hade vi och vi var super nöjda med våran! Och det går ju att låsa hjulen i fram vilket kanske underlättar vid körning i skog?Sweetangel85 skrev 2010-01-05 14:51:28 följande:Jaa har kollat lite på dem oxå.. känns ixå lite tveksamt me de små hjulen fram.. o vi har hund oxå så vi komme ju gå i skog... de skulle nog aldrig funka.Sen så e den adra emmaljunga me fasta hjul, svååårt..detta är en babytravel Mellan mina kommer det skilja 2 år... -
Vad kul ni som känner av bebis, jag känner inget än. Trodde jag gjorde det för ett tag sen men nu har jag inte känt nåt alls. Och detta är ju mitt 4 så jag vet ju hur det känns. Men det kommer väl
.
Har ni köpt mycket till eran bebis än? Jag har inte köpt nåt och det enda som vi har kvar är sängen typ. KLäder och sånt har vi ´gett bort eller slängt. Barnvagn måste vi också köpa då vi bara har kvar sittvagn till våran 2 ½ åringen. Och är lite fundersam på om vi kommer behöva ha en syskonvagn. Ska man gå en lång sträcka och måste ha med sig den då 3-åringen så orkar han ju aldrig att gå så långt. Och är man ute för att motionera så vill man ju ha lite tempo och då kan man ju inte ta med sig han utan måste ha nån som passar han eller vänta tills maken kommer hem vilket kan bli sent ibland. Är väldigt kluven! NÅn som har nån i samma ålder? Och hur tänker ni i så fall?
-
När bebis kommer så är barna ju ledig från dagis så ijallefall emil får jag ju ha med migEllie84 skrev 2010-01-07 16:02:04 följande:Har bara köpt några enstaka plagg.. resten kommer nu under våren..du kan kanske köpa en ståbräda.. och en elmoppe för raska promenader..Jag har ingeni den åldern men dottern somär sex år kommer få köra sin fyrhjuling på motionsrundorna.. sköna promenader får jag passa på att ta då hon är i skolan..
. Har ju 3 grabbar i ålder 8, 5 och emil som blir 3 i maj. Men sammtidigt kanske det blir för jobbigt att stå på ståbräda en låmg bit. Har sett att det finns en ståbräda som man kan sitta på med, ska kolla upp den.
-
Kan ju va en hitEllie84 skrev 2010-01-07 17:22:40 följande:Miranda kommer oxå ha sommarlov Men hon har som sagt sin fyrhjuling som hon kör på.. får ställa ner gasen så hon inte försvinner ur sikt.. haha
Nä men ska kolla en sån ståbräda som man kan sitta på. Enda är att om jag ska ha en enkelvagn så vill jag ha en emmaljunga edge duo så jag hoppas att det finns en sån ståbräda till den. -
Hej på er, skriver inte så ofta ju men läser destomer
.
Är sååå avensjuk på er alla som har gjort era ul. Men mitt kommer nästa vecka på ons så det är ju inte jätte långt kvar
.
Nu senaste veckan har min mage börjat växa, har mycket molvärk. Har inte haft nån molvärk innan men nu känns och syns det att det händer grejer. Var nog för rund innan så nu börjar det växa mer än vad min mage var innan. kanske
!
Känner fortfarande inte nåt som jag kan säga säkert att det är bebis, så lite nervös inför ons är man allt. Känner ibland att det kanske är min tur nu att det händer nåt sånt hemskt för. Har ju 3 friska barn så nu, ja ni kanske förstår lite hur jag menar. Men såna tankar kommer inte så ofta som tur ä
Namn har vi inte ens funderar på, tror jag kommer vänta tills bebis är ute och bestämma oss
. Fast barna har ju sina ideer
. Gärna så kommer det ju namn på favokompisen
.
-
Får man göra det nu? Trodde inte man fick det innan ul?Ellie84 skrev 2010-01-12 09:53:23 följande:Ni kan juh boka tid påMVC och lyssna på hjärtljuden -
KOm på att jag fomulerade mig nog lite fel förut, menar att jag har ju fått 3 barn utan några som helst komplikationer(nr3 lite höga hjärtljud) men annars har jag inte haft några som helst problem så¨. INga missfall inga blödningar eller nåt sånt.
-
Jaha okejEllie84 skrev 2010-01-12 09:57:41 följande:Min BM började lyssna edan i vecka 14
. Fast vet inte om jag vågar, kanske är bättre med ul direkt
.
-
ja det är santEllie84 skrev 2010-01-12 10:01:14 följande:Det gör du som du känner.. men de kan vara skönt att veta att möjligheten finns..