Inlägg från: Bustrollen |Visa alla inlägg
  • Bustrollen

BF Juni 2010!

Tillata skrev 2009-11-04 20:27:38 följande:
    Hej tjejer,, Fick gå på Vul i dag pga av rosa flytningar. Allt såg bra ut ochjag fick se hjärtat slå :). Är i v 9+2 idag men såg barnet fortfarande som en klump, han sa att den var ungefär 2 cm, är inte det lite litet för v10?
    Jag tror inte det...har för mig att de ska vara mellan 2-3 cm den veckan. Är inte säker dock.
  • Bustrollen

Fick tid för ul idag föresten...7:e januari. En evighet dit Ska försöka få en tidigare tid, skolan börjar den 7:e med så kanske inte jättebra att första skoldagen efter jul behöva ta ledigt...
    Skulle gärna hinna innan jul men tror inte jag hinner gå in i v.16 innan dess
    Vill chocka släkten med bilder

• Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-04 21:07:15 följande:
    Där har jag svärmor & sambons syskon :) Är där väldigt ofta, gillar karlstad.. planeras en flytt dit i framtiden, men inte riktigt ännu :) Vill föda i karlskoga igen så får bli flytt efter förlossningen såna fall,  så jag slipper åka så långt ;)
    Tillhör du karlskoga med? var bor du?
    Där kommer jag nog att föda med, har närmare dit än till örebro.
  • Bustrollen
    vitvåonågratill skrev 2009-11-04 21:26:55 följande:
    Jag fick tid för RUL den 12 januari! Känns bra tycker jag!
    RUL har jag inte ens fått tid till än...de är så långsamma här
    Det den 7:e är det frivilliga ul i v. 16-18.
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-04 21:29:42 följande:
    jaha vart bor du då? :) Jag bor i kristinehamn så har både karlstad & karlskoga som valmöjlighet! :D
    Jag bor i Laxå...mitt mellan örebro och karlskoga. Jag har hört att karsloga är mysigare och att personalen är riktigt bra så maken får åka dit
    Usö är så stort och jag har lite läkar- och sjukhusskräck så jag skippar nog det...
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-11-05 09:16:57 följande:
    Tjenare brudar..En fråga..Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?
    Jag vet inte...sökte här men...ja, tror inte det står

www.scan.se/aciro/Websidor/visaSida.asp
  • Bustrollen
    Ellie84 skrev 2009-11-05 09:16:57 följande:
    Tjenare brudar..En fråga..Har läst kostråd och där står det stt kallrökt pålägg ska vara fryst tre dygn innan man äter det..Nån som vet on rökt skinka(smörgåspålägg) är kallrökt?
    www.familjeliv.se/Forum-2-8/m28542402.html
    www.familjeliv.se/Forum-2-8/m46767626-1.html

?Om du vill äta torkat, kallrökt eller gravat kött, till exempel parmaskinka eller salami ? frys det i tre dygn innan du äter.
    (www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Kostrad/Gravida/)

Vet inte om du blir så mycket klokare....smått förvirrande.
  • Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 09:50:21 följande:
    Aa karlskoga är gudomligt :) Hur mysigt som helst & jätte bra personal!! Så där rekomenaderar jag starkt att föda!Om det är första barnet brukar man ju få komma på typ studiebesök på förlossningarna, när det är o så vet Bm.. så prata med henne så kanske ni får åka dit o kolla sen när du är längre gånget :D
    Skönt att höra att det är bra där från flera...jag är som sagt smått nojjig så maken är nog trött på min panik redan
    Jag fick papper med ett nummer man kunde boka tid på sen. De hade inte drop in som usö utan man var tvungen att boka så vi får väl göra det sen i vår tror jag blir lagom.
    Usö har infokväll varannan vecka i en aula med bilder från avdelningen...usch och tvi....vill ju se avdelningen, inte titta på bilder från den.
  • Bustrollen

Börjar närma mig v. 10(?) 8+6 idag
    Känns som om dagarna springer iväg rätt fort ändå.

• Bustrollen
    kronanskvinna skrev 2009-11-05 10:09:32 följande:
    Ja precis, hur kul e det att se bilder! Vem vet då kanske vi ses på förlossningen ;)Du ligger en vecka före mej, är v7+5 idag så går in i vecka 9 på lörda! Tkr det går rätt segt, vill passera v12 nu.. Så man kan andas ut någolunda!!  :)
    Ja, vem vet, man vet aldrig.
    Jag ska knipa så länge jag kan i alla fall...terminen slutar den 6 eller 7 juni tror jag och ingen unge ska ut innan dess

Jo, det är klart att man vill förbi v.12... och dit känns det lite segt men jag tycker det känns som nyss jag fick reda på det och det har redan gått ngr veckor. Så när jag tittar bakåt så har tiden bara försvunit...jag försöker se det så i stället...annars blir jag knäpp
Svar på tråden BF Juni 2010!