Anonym (osäker) skrev 2009-11-01 15:56:04 följande:
Usch, ja, jag fattar att det är jobbigt när någon förändras och glider undan, efter att det var så bra i början. Kanske skulle du kunna säga i stil med "jag förstår att du tvekar.och jag är kanske inte heller säker på att detta är 100% rätt, för det kan man ju faktiskt aldrig veta..Men vi kanske bara kan träffas och umgås utan att bestämma något påett tag, hålla det lite öppet, träffas och göra roliga saker..?"Ge lite sken av att du inte heller är helt säker (även om du är det). Och sen verkar du ganska obekymrad när ni ses, pratar inte om djupare känslor utan försöker bara ha roligt tillsammans. Då kanske han slappnar av lite? Och ja, vi har pratat om att resa. Men då blir det också knäppt, för han kan säga att vi kan boka en resa i februari tex. Och då tänker jag "februari? hur kan du veta att vi är tillsammans i februari?".. Men visst, en weekendresa nu innan jul kanske vore bra.
jo och jag har nog försökt vara sån... har kämpat med hans ignorans väldigt mycket under dessa veckor. då har jag ignorerat tillbaka osv... säga ifrån måste jag göra för att markera saker. så är väl egentligen enda viljan från mig han sett... jag säger aldrig jag saknar han, aldrig nåt fint alls.. för han säger aldrig nåt. tycker jag hållt det på en väldigt bra nivå. har även förklarat för han att jag har svårt att lita på honom när han behandlat mig som han gjort. osv... sanningen är den att jag har väldigt mycket osäkerhet inom mig. inte känslomässigt på han, men tilliten och tron på han är jävligt dålig.. tycker DE borde få honom att bli rädd om mig. men de kanske inte har samma inverkan som om man säger man är osäker på -honom-?
blir så less ibland så jag har mer och mer blivit bitter. vi har inte setts på 7v... men efter alla de prat vi haft om hur han beter sig å allt som är, så känns de som jag vågar säga ifrån på ett annat sätt. har vart försiktig och rädd av mig, vilket jag är än.. men t,ex för några dagar sen när vi prata om att ses så sa jag att jag orkar inte ta upp det nåt mer för de rinner ba ut i sanden jämt och att han inte verkar bry sig. så trött på att aldrig få nåt av honom... jag behöver ju det för att orka stanna kvar liksom. så... snart lär jag väl säga till han att jag inte orkar mer, även fast jag vill stanna kvar.
hmm... varför februari/så långt bort.... ja menar, om de är lite knas mellan er så borde han ju vilja ta resan så snart som möjligt. hade då jag velat för att liksom pigga upp förhållandet.... ja ni borde ju kanske ta en weekend nånstans.. så ni får göra nåt ROLIGT, uppleva något tillsammans och komma bort! jag tror det gör mycket....