• Himlan77

När ÄL med Pergotime?

Jag käkar oxå Pergo, och har avslutat kur nr 2. Har ÄL i dagarna, borde haft i lördags, ev igår, men jag hade två streck på testet i morse, så ev ÄL idag el kanske imorron. Idag är jag på dag 16, så lite senare än vanligt. Tog Pergo dag 5-9. Lycka till!

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-26 19:05:20 följande:
    Hej! Jag har ÄL idag och idag är det dag 16 i min kur. Haft lätt smärta i livmodern hela dagen och ikväll riktigt lång slembrygga. Har dock inte testat med ÄL-test. Detta är min första kur fast den här gången började vi med dubbel dos direkt. Tänk att vi är på dag 16 båda två och troligen ÄL också samtidigt. Håller tummarna för oss!
    Kul Haft ömma äggstockar omrörd mage, lite ont i livmodern oxå (tror jag), dock inte så mycket slem... Funderar på om lite av vårt problem ligger där... Jag är aldrig torr, men har inte så mycket slem heller... Hade mera dag 13-15... Nåja, spännande är det i alla fall Håller tummarna för oss Kul med någon på samma dag som en själv
  • Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-27 17:52:04 följande:
    Jag har fortfarande ont i magen... eller kanske inte ont precis men obehag och börjar undra om jag blivit överstimulerad.. Hmmm.. har ju redan ett barn så jag är ju inte sugen på flerbörd precis Jag tyckte också att jag var mer slemmig före helgen men men.. jag hade nog fel. Nu bara längtar jag tills det är dags för gravtest och hoppas då det är ett + . När är det nu man tidigast kan gravtesta sig?
    Jag känner fortfarande av mina äggstockar och även livmodern. Den krampar till rejält ibland. Nästan som mensvärk... Jag väntar med spänning, och även om jag inte tagit ÄL-test igår och idag, tänkte kolla imorron för säkerhets skull, men vi har nästan garanterat prickat in ÄL den här gången Bara att vänta, som sagt. Jag vet inte hur tidigt man kan testa sig och få ett riktigt svar, men själv väntar jag nog in BIM...
  • Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-29 13:18:06 följande:
    Himla77 - Jag har också fortf lite ont i livmodern. Har nog haft ÄL i mån el tisdags och då sexade vi. Jag väntar också in BIM, testar inte innan. HÅller tummarna för er Det verkar som att fler har ont i äggstockarna och livmodern efter stimulering. Jag som trodde jag var ensam om det.. trodde jag var överstimulerad.. Kräfta2009 - jag håller tummisarna
    Känns som vi legat i som två kaniner sen i förra veckan då testet började visa två streck... Tog ett test igår kväll och det var fortfarande ett svagt streck, men det litar jag inte riktigt på, för har värken i både äggstockar och livmoder nästan försvunnit. Tror nog jag hade ÄL i måndags, möjligtvis på tisdagen, men vi prickade in bägge de dagarna, så... Hur eller som så är det väl bara att vänta. Förresten, har jag fått sån jäkla putmage. Upptäckte det förut vid frukosten, just vid tjejmagen. Inte haft det förut, beror det på Pergon tro? Fast varför då? Nåja, den kanske försvinner nu efter ÄL...
  • Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-30 13:38:59 följande:
    Har varit på gyn akut idag eftersom jag har så oooont i magen och då kan han bara se en massa mindre cystor Alltså ingen ägglossning. Slemhinnan var dessutom för tunn så det kan ju inte ha skett ngt.. blir så ledsen. Jag trodde verkligen att jag hade haft ÄL. Snyft snyft...
    Nej, vad trist... Min smärta har försvunnit, och jag tror åtminstone att jag har haft ÄL, men säker kan man ju inte vara... Men så tråkigt för dig... =/ Skickar tröstkramar
  • Himlan77

BIM i lördags och fortfarande ingen mens... Jag hade ju sen äl sist, men det här är nästan löjligt. Nästan säker på att det inte tagit sig, då jag tagit två test och inget varit positivt... Nu ligger det ett ClearBlue i badrummet eftersom sista testet jag gjorde var väldans konstigt, och jag känner att jag inte riktigt litar på dem. Billiga som jag köpt från snabbatester.se. Väntar nog till framåt lördag innan jag testar med CB, men nu finns det hemma i alla fall... Dessutom känns det som att det är mens på gång nu... Trist, men bara att ta nya tag... Hämtade ut sista Pergokuren idag med... =/

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-11-29 20:46:23 följande:
    Håller tummarna för er! Jag är på ny kur med Pergo och hoppas hoppas att jag haft ÄL idag. Tempar varje dag och hittills har inget skett och det är dag 18 idag så blir det inte idag el imorgon så är det väl kört den här gången med. Fick ont i hö äggstock i ngr minuter idag så jag hoppas det är ett tecken.. nu hoppas man så fort man känner ngt. Jag vill så gärna att det skall ta sig med den här kuren.. Hur har det gått för er Himlan77 och Bubblan79 ?? Har in fått ngr + ?
    Käkade sista Pergokuren nu, och idag är det dag 19. Inget utslag på testerna alls, så antingen hade jag jättetidig äl eller så blev det ingen den här månaden. Har fått veta från andra i samma situation att man tydligen har runt 9 äl per år, även om man är "frisk"... (eller hur man ska säga...) Lite typiskt bara att det ska bli en sån gång när man käkar Pergo... Trodde nog att det inte kunde hända då, eftersom det ska stimulera (ska fråga min bm när jag ringer hur det egentligen ligger till)... Har haft värk i äggstockar och livmoder och även lite äl-sekret, men allt har försvunnit igen... Känner en molande värk i livmodern ibland, men det går över på ett par sekunder... Nåja... Bara att vänta på BIM, vilket ska vara runt den 9 dec, och jag väntar mig inget annat än mens den här gången, och på utsatt tid... Trist, men den här gången finns det liksom inte så mycket annat... Funderar på att ringa gyn redan nu, men å andra sidan tänker jag i alla fall göra uppehåll över jul med Pergon, för nu sista gången har jag mått grymt psykiskt dåligt av dem, och det vill jag inte göra över jul... Det är först nu, sista dagarna, som jag känner att Jag är tillbaka... En mellanmånad, nya tag 2010! Håller tummarna, Kräftan77
  • Himlan77

Kräftan77: Det här var ju min tredje omgång och om inget hänt nu heller (vilket det inte verkar ha gjort...), så vet jag inte riktigt vad som händer... Jag skulle kunna tänka mig IVF-kö (tror inte den är så hiskeligt lång här faktiskt, några månader bara, men jag är osäker), och ev käka Pergo under tiden... Vet inte om man får göra så, men jag tänkte fråga i alla fall... Det känns i alla fall som att IVF är nästa utväg, även om jag inte ser fram emot det direkt... =/ Lycka till med blodprovet!

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-12-02 18:11:40 följande:
    Skall du inte testa sprutor först innan IVF!? Eller det har du kanske testat. Att köa för IVF och samtidigt ta Pergotime borde ju gå jättebra.. Det är det ju värt eftersom vem vet.. "det" kanske händer då och då behöver man ju inte gå igenom IVF. Jag tog prov idag och hoppas att jag imorgon kan få svar på provet.. man väntar ju med spänning fast chanserna nog är små.. Hej hopp
    Har ingen aning om vad som händer nu faktiskt. När mensen infinner sig i nästa vecka ska jag ringa min bm, och då antar jag att jag får reda på lite mera... Möjligt att det blir sprutor eller om de bedömer att vi har goda chanser med mera Pergo... Det känns ju så jäkla fånigt det här... Vi är dunderfriska, bägge två, inga problem, men ändå så klickar vi inte... Jag vet att det beror på 100 saker, ja 1000 till och med, men det känns... ja, småfånigt att vi inte ska kunna lyckas... Det lät ju som att min bm själv trodde på att Pergo skulle hjälpa oss, så vi får väl se vad hon säger nu...
    Hoppas du får svar imorron, och att det är positivt Kram på dig
  • Himlan77
    Myra skrev 2009-12-04 09:20:26 följande:
    Vad spännande. Så segt och nervöst att vänta på BIM. Håller alla mina tummar och tår för dig. Jag har bara ätit 1:a enkelkur och hoppar jag blir gravid och slipper dubbeldos. Läkaren ser inget fel på mig och jag har för mig att jag hade äl blåsor. Så det är bara lite hjälp att dom ska mogna och släppa. Har ni här inne haft samma problem? Sitter och funderar på vad skillnaden är för att endel behöver dubbeldos och andra blir gravida på enkeldos?
    Jag har samma problem som du, har normal äl och äl-blåsor och prover visar att jag har äl, men nånstans vill det sig inte... Jag har käkat 3 kurer Pergo, enkelkurer, fick göra VUL första gången och det visade en stor fin äggblåsa i rätt tid, så det verkar som att det funkar... Dock verkar det som att jag inte hade, eller hade väldigt tidig äl den här månaden, eftersom testerna i gjort utslag alls... Så himla typiskt...
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?