• kräftan77

När ÄL med Pergotime?

Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp

• Svar på tråden När ÄL med Pergotime?
  • mammaNena

men tar du inga äl test? det där med pergon e ju lite olika. jag har fått ta den allt från dag 2-7, 3-8, 5-10 och äl har inträffat lite olika beroende på dag..

• Meja1

Första ggn fick jag äl på dag 17,andra gången först på dag 21... dubbelkur och blev gravid!

• Pimpinellan

Senare än vanligt,kanske dag 16-17. Senast 2 veckor efter sista pillret ska äl komma ifall man får det.

• kräftan77

Ok tack för era svar. Jag har inte köpt ÄL-test.. har tänkt att det får framtiden visa men nu ångrar jag mig.. Ligger dessutom just nu i influensa så det är ju inte så lätt och vara sexig just nu.. Så typiskt!!! Får kanske göra det här sekrettestet.. hur det nu är det skall se ut :-/ Någon som vet?

• Himlan77

Jag käkar oxå Pergo, och har avslutat kur nr 2. Har ÄL i dagarna, borde haft i lördags, ev igår, men jag hade två streck på testet i morse, så ev ÄL idag el kanske imorron. Idag är jag på dag 16, så lite senare än vanligt. Tog Pergo dag 5-9. Lycka till!

• kräftan77
    Himlan77 skrev 2009-10-26 18:47:21 följande:
    Jag käkar oxå Pergo, och har avslutat kur nr 2. Har ÄL i dagarna, borde haft i lördags, ev igår, men jag hade två streck på testet i morse, så ev ÄL idag el kanske imorron. Idag är jag på dag 16, så lite senare än vanligt. Tog Pergo dag 5-9. Lycka till!
    Hej!
    Jag har ÄL idag och idag är det dag 16 i min kur. Haft lätt smärta i livmodern hela dagen och ikväll riktigt lång slembrygga. Har dock inte testat med ÄL-test. Detta är min första kur fast den här gången började vi med dubbel dos direkt. Tänk att vi är på dag 16 båda två och troligen ÄL också samtidigt. Håller tummarna för oss!
  • Lady Li

OT, men tänkte att jag kunde ställa min fråga här då ni verkar kunna lite om detta.
    Jag tänkte boka tid för besök hos gynekolog då jag ej haft någon ÄL på många månader. Antagligen inte sen jag tog ut min kopparspiral för över ett år sen.
    Tänkte i alla fall kolla med gyn om man kanske ska börja med just Pergotime.
    Nån som vill förklara hur det funkar? När börjar man och om det hjälper?
    Räcker det med att man går till gyn så skriver de ut ett recept eller måste man gå igenom en hel utredning först med spermaprovtagningar ocg äggledsspolning och allt det där. Ringde nämligen först till Sofiahemmet och de har inga tider för utredning förrän om först ett halvår. Vi har redan försökt i över ett år och jag trodde i min enfald att man då skulle få hjälp på en gång, men nej så var det inte.

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-10-26 19:05:20 följande:
    Hej! Jag har ÄL idag och idag är det dag 16 i min kur. Haft lätt smärta i livmodern hela dagen och ikväll riktigt lång slembrygga. Har dock inte testat med ÄL-test. Detta är min första kur fast den här gången började vi med dubbel dos direkt. Tänk att vi är på dag 16 båda två och troligen ÄL också samtidigt. Håller tummarna för oss!
    Kul Haft ömma äggstockar omrörd mage, lite ont i livmodern oxå (tror jag), dock inte så mycket slem... Funderar på om lite av vårt problem ligger där... Jag är aldrig torr, men har inte så mycket slem heller... Hade mera dag 13-15... Nåja, spännande är det i alla fall Håller tummarna för oss Kul med någon på samma dag som en själv
  • kräftan77

Lady Li skrev 2009-10-26 19:14:31 följande:

OT, men tänkte att jag kunde ställa min fråga här då ni verkar kunna lite om detta.Jag tänkte boka tid för besök hos gynekolog då jag ej haft någon ÄL på många månader. Antagligen inte sen jag tog ut min kopparspiral för över ett år sen.Tänkte i alla fall kolla med gyn om man kanske ska börja med just Pergotime.Nån som vill förklara hur det funkar? När börjar man och om det hjälper?Räcker det med att man går till gyn så skriver de ut ett recept eller måste man gå igenom en hel utredning först med spermaprovtagningar ocg äggledsspolning och allt det där. Ringde nämligen först till Sofiahemmet och de har inga tider för utredning förrän om först ett halvår. Vi har redan försökt i över ett år och jag trodde i min enfald att man då skulle få hjälp på en gång, men nej så var det inte.
    Hej!
    Ja det kan vara lite svårt att få tag på Pergo. För min del så upptäckte man PCOS för måånga år sedan och då bad dem mig att komma tillbaka för hjälp med remiss till KK så fort jag ville ha barn (eftersom jag inte blödde/hade ÄL för egen maskin). Så med första barnet var det bara ett samtal och sen snabb tid till KK och då fick jag Pergotime direkt. Nu försöker vi med andra barnet och det var inga problem heller men jag har ju en diagnos. Min man var tvungen att göra spermaprov innan första kuren (med barn 1). Kvinnan skall också genomgå undersökning. Jag vet att vissa kliniker gör ingen utredning innan man provat bli gravid i över ett år. Därefter kan man börja utreda. Så ni borde ju kunna få en tid för hjälp och utredning. Äggledsspolning har jag inte behövt göra. Börja med en tid till gynekolog för vul och lite provtagning. Man bör ju kolla manliga könshormoner på dig som tex Testosteron o Androstendioner. Du kanske ha PCO.. det är ju faktiskt ganska så vanligt. Lycka till!
  • kräftan77
    Himlan77 skrev 2009-10-26 21:45:08 följande:
    Kul Haft ömma äggstockar omrörd mage, lite ont i livmodern oxå (tror jag), dock inte så mycket slem... Funderar på om lite av vårt problem ligger där... Jag är aldrig torr, men har inte så mycket slem heller... Hade mera dag 13-15... Nåja, spännande är det i alla fall Håller tummarna för oss Kul med någon på samma dag som en själv
    Jag har fortfarande ont i magen... eller kanske inte ont precis men obehag och börjar undra om jag blivit överstimulerad.. Hmmm.. har ju redan ett barn så jag är ju inte sugen på flerbörd precis Jag tyckte också att jag var mer slemmig före helgen men men.. jag hade nog fel. Nu bara längtar jag tills det är dags för gravtest och hoppas då det är ett + . När är det nu man tidigast kan gravtesta sig?
Svar på tråden När ÄL med Pergotime?