När ÄL med Pergotime?
Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp
Hej! När fick ni ägglossning med Pergotime? Jag är på 6:e dagen efter sista Pergotabletten.. men har inte kännt ngn ägglossning än.. När fick ni? Jag vill , jag vill, jag vill lyckas den här gången. Hej hopp
men tar du inga äl test? det där med pergon e ju lite olika. jag har fått ta den allt från dag 2-7, 3-8, 5-10 och äl har inträffat lite olika beroende på dag..
Första ggn fick jag äl på dag 17,andra gången först på dag 21... dubbelkur och blev gravid!
Senare än vanligt,kanske dag 16-17. Senast 2 veckor efter sista pillret ska äl komma ifall man får det.
Ok tack för era svar. Jag har inte köpt ÄL-test.. har tänkt att det får framtiden visa men nu ångrar jag mig.. Ligger dessutom just nu i influensa så det är ju inte så lätt och vara sexig just nu.. Så typiskt!!! Får kanske göra det här sekrettestet.. hur det nu är det skall se ut :-/ Någon som vet?
Jag käkar oxå Pergo, och har avslutat kur nr 2. Har ÄL i dagarna, borde haft i lördags, ev igår, men jag hade två streck på testet i morse, så ev ÄL idag el kanske imorron. Idag är jag på dag 16, så lite senare än vanligt. Tog Pergo dag 5-9. Lycka till!
OT, men tänkte att jag kunde ställa min fråga här då ni verkar kunna lite om detta.
Jag tänkte boka tid för besök hos gynekolog då jag ej haft någon ÄL på många månader. Antagligen inte sen jag tog ut min kopparspiral för över ett år sen.
Tänkte i alla fall kolla med gyn om man kanske ska börja med just Pergotime.
Nån som vill förklara hur det funkar? När börjar man och om det hjälper?
Räcker det med att man går till gyn så skriver de ut ett recept eller måste man gå igenom en hel utredning först med spermaprovtagningar ocg äggledsspolning och allt det där. Ringde nämligen först till Sofiahemmet och de har inga tider för utredning förrän om först ett halvår. Vi har redan försökt i över ett år och jag trodde i min enfald att man då skulle få hjälp på en gång, men nej så var det inte.
Lady Li skrev 2009-10-26 19:14:31 följande: