• Himlan77

När ÄL med Pergotime?

kräftan77 skrev 2009-12-03 19:55:28 följande:
    Ok jag förstår! ÄR ni kollade båda två? Alltså friska simmare !? Hoppas att du inte får ngn mens.. det är väl beräknad BIM för dig snart!? Håller tummarna. Har du testat att tempa? Eller du har kollat med andra metoder? Jag fick provsvar idag och tro det eller ej men jag hade 33! Det betyder nog ägglossning.. tror jag.. Hade ju en konstig kortvarig smärta i hö äggstock den 29/12 och dagen efter steg tempen med 0,3 grader.. det är ju så svaga symtom så jag har inte vågat tro på ngt.. men det är nog ändå så att jag hade ÄL i söndags. Så nu får jag invänta BIM.. troligen kring Lucia. Lyckokramar
    Japp, vi är kollade bägge två. Första spermarovet visade på aningens få "riddare" och lite långsamma, men det andra testet var normalt... Jag hade inga onormala värden och har egen äl. Det enda som krånglade var att mina äggledare krampade järnet när jag skulle göra genomspolning, så det fick bli titthålsoperation. Den visade inget onormalt, så "felet" är väl att vi inte är så kompatibla... Jäkligt enerverande ibland...
    Jag kör just nu med clearblues äl-tester, bara det att de inte gjorde utslag den här månaden... Jag har grymma förkramper nu, precis som innan mens, så jag räknar med att BIM på onsdag blir BM... Vad fasen, får man ingen äl, så kan det inte bli annat än mens... Det känns i alla fall skönt att veta innan den här gången... Det finns liksom inga alternativ... Kul för dig i alla fall, att du verkar ha haft äl den här månaden. Ska hålla alla tummar jag har för att det ska ha tagit sig Kram och ha en fin fredagskväll!
  • Himlan77
    Myra skrev 2009-12-04 19:39:08 följande:
    Ja kroppen är en konstig manick. man kommer aldrig att förstå hur den fungerar.
    Så sant, så sant. Hoppas det går bättre för dig
  • Himlan77

Ja, eftersom det inte är något fel på någon av oss, så måste de ju liksom vara kompabiliteten det stupar på... Så antagligen kan vi väl nöta ihjäl utan att det hjälper, eller om Pergon ger oss den skjuts som behövs... hittills har det ju inte funkat så bra dock... =/ Sen har vi en stor nackdel och det är att min sambo jobbar skift, och man kan ge sig f-n på att när det närmar sig äl, så har han kvällsvecka... Gissa hur pigga vi är då?? Nåja, vi gör vad vi kan... Den här månaden får bli en mellanmånad. Skönt ändå att jag ändå förväntar mig mens den här gången. Hade jag ingen äl kan det ju inte bli annat... Tack i alla fall för tumhållningen Och trevlig helg, du med

• Himlan77

Jag har haft massa flytningar fram till i måndags ungefär, och igår började de blu brunfärgade... Ingen mens än, men bör komma igång ordentligt imorron... Det kan ju inte bli annat med utebliven äl... Ganska skönt faktiskt, den här gången finns det ju inget att hoppas på...

• Himlan77

Mens idag, men lite konstigt är det faktiskt... Det är inget större fel på mängden, det är ungefär lika mycket Niagara som det brukar, men värken... Jag har nästan ingen värk och det har nog aldrig hänt... Eller rättare sagt, det händer aldrig... Jag är en sån som knaprar värktabletter som godis den första och andra dagen... Skumt, skumt, men nån graviditet är det då inte... Så imorron ska jag jaga bm...
    Myra: Jag har använt äl-tester på två äl. Första gången använde jag nån billigare variant, där strecket skulle vara lika starkt el starkare än teststrecket när man hade äl. Den dagen jag hade äl, el nånstans där hade jag lika starka streck, men enligt de där testerna hade jag mätbart lh-hormon i en vecka... el så länge hade jag streck på testet i alla fall, mer el mindre starkt... Jag fattade ingenting, kan jag säga... Så då köpte jag Clearblue-tester. Såna där det blir en glad gubbe när man har äl... Bara det att jag inte hade äl den här månaden, så det blev aldrig nån glad gubbe... Ska beställa ett gäng till och köra vidare... Så får vi väl se om det kan bli nån glad gubbe den här gången

• Himlan77
    isabell05 skrev 2009-12-11 08:41:56 följande:
    Hej, hoppar in hos Er för att berätta att jag ätert också Pergo. Har ätit två dubbelkurer. Denna månaden köpte jag hem ÄL-tester både från Testlagret och från Clearblue. Jag testade med båda i samma urin. Testlagrets visade ÄL samma dag som jag räknat ut, alltså teststrecket var lika starkt som kontrollstrecket MEN ingen glad gubbe i CB-fönstret, märkligt eller hur? Jag fortsatte att testa, strecket blev svagare på stickan och ingen glad gubbe någon gång... . Det skall bli spännande att se vad Progesterontestet visade. Antingen hade jag ingen ÄL och då är ju testlagrets tester opålitliga eller så hade jag ÄL och då är det fel på Clesarblues test... Jag tog upp det med min BM när jag var där och tog prog-testet och hon tyckte att det lät mycket underligt. Ville bara dela med mig av min erfarenhet och att kanske du hade ÄL iallafall, utan glad gubbe. Jag har BIM idag, ingen mens än så länge men jag känner att det är på G. Önskar Er alla lycka till
    Alltså, tanken har ju funnits där... Jag trodde ju att det skulle vara enklare att utläsa cb-testen, men eftersom det aldrig blev nån glad gubbe, så blev det ju inte så... Jag fick mens igår, på dag 29, så om jag har 14 dagars lutealfas, så borde jag alltså haft äl på dag 15, men då var det så negativt det bara kunde bli... Ärligt talat är det hela mycket märkligt... Jag trodde nog inte att äl kunde utebli när man åt pergo... Jag har ju egen äl annars... Har inte fått tag på min bm idag, fredag före lucia är ingen bra dag att jaga folk på, då har jag för lite tid... Men för att återgå till äl, så har som sagt tanken funnits att jag haft äl ändå, trots att testen inte visat något. Jag har haft precis samma symptom som vanligt, och faktiskt lite mera sekret än vad jag brukar... Det hela är så skumt... *hmm* Jag håller i alla fall en tumme för att din mens uteblir
  • Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-12-14 09:41:56 följande:
    Hej! Jag har tagit dubbelkur den här gången med barn nr 2. Med barn nr 1 så fick jag ingen ÄL på 2 enkelkurer men så fort jag fick dubbel dos så blev jag gravid. Den här gången har jag tagit 2 dubbeldos-kurer o på kur 2 så fick jag ÄL på dag 18 och Progesteronet visade 33. Plussade igår och lyckan är total Tycker det är lite jobbigt att glädjas eftersom det är så många här inne på familjeliv som inte lyckas. Håller tummarna för er alla! Isabell05 och Himlan77 - håller tummarna för er! och för alla andra här inne. Kramar
    Vad roligt, grattis Själv har jag totalt glömt av att ringa min bm idag... Varit ganska så mycket annat faktiskt, så det har inte haft prio ett direkt... Fast det kanske borde ha varit så... Nåja, får ta tag i det där imorron istället.
  • Himlan77
    isabell05 skrev 2009-12-15 08:42:15 följande:
    God morgon! Mens idag...Ny kur nya tag!
    Välkommen i klubben... =/ Nya tag igen bara... Undrar hur många gånger man orkar börja om?
    Om jag sen kunde få tag i min sablans bm oxå, så vore det ju himmelens trevligt... Är hon inte på möte, eller nåt annat ärende, så svarar hon inte... skitkul! Nåja, är väl bara att fortsätta jaga imorron...
  • Himlan77

Hej allihop! Jag är inte så aktiv här just nu, eftersom vi lagt ner hela bebisverkstan under jul och nyår... Jag måste få hämta lite ny kraft och styrka. Nu börjar det kännas ganska oki igen, och snart är det mensdags, så sen är det nya tag som gäller igen. Gott Nytt År allihop!

• Himlan77
    kräftan77 skrev 2009-12-30 19:13:35 följande:
    Hej! Vad kul att se dig här igen. Tänkt på dig! Håller tummarna för att det tar sig den här gången! Gott Nytt ÅR!
    Den här gången blir det mens, det vet jag redan... Vi missade medvetet äl den här månaden. Jag orkade inte, helt enkelt... Man blir ju rätt knäpp i huvudet till slut av det här, så jag behövde ledigt på flera plan... Ska ringa min bm efter helgerna nu och se hur vi går vidare... Jag tror hon säger IVF, och jag är så velig... eller rättare sagt skiträdd... Jag mådde ju så pissigt av pergon, så vad jag ska då inte göra av IVF-behandlingen...? Inget säger ju att jag behöver må lika taskigt av den, men det ligger ju nära till hands... Nåja, vi får se vad hon säger... Jag har lite frågor till henne oxå... Det är bra att hänga här, men samtidigt väcker det en del funderingar, eftersom det är ganska mycket olika info vi verkar få... Nu blir det godis och tv en stund... Ta vara på de lediga dagar som är kvar
  • Himlan77

Hej allihop! Man kan väl säga att jag är tillbaka... i alla fall någorlunda. Det har varit ganska turbulent på jobbet och är fortfarande att den här biten kommit helt i skymundan... Det har oxå gjort att jag inte fått tid (läs ork förresten) att ta tag i projekt bm, men imorron, när jag börjar sent tänkte jag göra ett nytt försök. Har ingen aning om vad hon kommer säga, så vi får väl se...
    Det är inget kul med bebistillverkning på ackord, så jag har medvetet försökt att tagga ner lite och inte räkna så mycket dagar och ha sex på bestämda tider typ... Nu tänkte jag göra ett nytt ryck igen, så ska inhandla lite äl-tester till nästa månad...

• Himlan77

Telefontid med min läkare 1 februari. Fram tills dess ligger jag nog fortsatt lågt... Det är fortfarande ganska stressande det här att bara tänka på ÄL-tester och bebistillverkning... Jag skyndar långsamt. Vill inte "ramla ihop" igen, nu när jag äntligen samlat ihop alla bitar av mig själv igen... Dessutom börjar jag bli förkyld, och det hade jag räknat med minst av allt just nu... Bläää!

Svar på tråden När ÄL med Pergotime?