Inlägg från: pappe jonthe |Visa alla inlägg
  • pappe jonthe

    Bästa Bilspel med ratt? tips sökes?

    hehe dirt 2 va faktiskt riktigt bra med ratt till skillnad ifrån dirt 1 som va helt ospelbart med ratt. Ett riktigt bra onlinespel som du kan få för en billig peng är oxå Live 4 speed.

    Ska man riktigt långt tillbaka i tiden då bilspel alltid va bra typ och alla gjordes med en ratt som grundstyrdon och inte en kontroll vilket förstör känslan i de flesta bilspelen nu förtiden så rekomenderar jag need for speed porsche challenge, det sista bra need for speed spelet. Gillar du rally så är väl dirt lite spel glädje aktigt, vill du ha sinnessjuk rå simulator rally så är Richard burns rally det enda som gjorts tror jag, det slår en i ansiktet hela tiden ungefär om man ska tala om hur svårt det är, men ja det är ju en simulator då oxå. .

    Alla dessa finns på pc (dirt 2 antagligen) vilken ratt köpte du föresten ? antager att det va denna www.prisjakt.nu/produkt.php logitech g25 hehe.

    det är väl den bästa ratten på marknaden nu.

    Men hoppas du finner mina tips som bra. Jag blir mest irriterad nuförtiden då det sällan kommer ut bilspel med riktigt bra känsla, Skiter nästan i hur snyggt det är, finns inte känslan där, så är det inget bildspel värt min tid, hehe som sagt, som småbarns pappa måste man spendera sina timmar och pengar väl:)

  • pappe jonthe

    hehe vill du gå loss ännu värre så kan du ju alltid köpa till en track ir www.naturalpoint.com/trackir/ som mig, Jag kan ju säga att spelen blir helt sinnessjukt levande , typ som fejkad virtuell reality, en liten nätt sak som ser vad ditt huvud gör så man rör på huvudet och huvudet i cockpiten rör sig i spelet. Riktigt grymt hehe när man lirar på full hd projektor på 120 tum.

  • pappe jonthe
    Hammiz skrev 2009-10-26 19:39:29 följande:
    Tusen Tack för svaret ... japp mer Bra bilspel ... ska leta efter Porsche och live och beställa de.... japp ratten är en logitech g25 en kanon ratt... nu är jag på jakt efter en data sak som man kan koppa i hop 3st data skärmar bredare synfält..... någon som har ett bra tips .. ? pappe jonthe skrev 2009-10-26 19:09:23 följande:
    alltså jag skulle satsa på en track ir istället, visst lite tjusigt med 3 skärmar, men det är en blek tingest jämfört med vad man får med en track ir, man får inte ett bredare synfält, man får total kontroll över synfältet, att naturligt titta med huvudet åt höger och synfältet vrider sig åt höger det är en mäktig upplevelse, och ger en mycket högre inlevelse oxå. Jag lirar flygsim väldigt mycket och jag kan inte tänka mig att vara utan denna dyrgrip. och den funkar liga bra i bilspel.
  • pappe jonthe
    Hammiz skrev 2009-10-27 08:57:51 följande:
    Hejsan jonthe kolla i går vad en track ir va för sak . sitter dock och funder på att om de funkar till mitt GTR för jag hitta ingetting i spelet så säger de.. men jag är ju inte data kille på långa vägar men långt tålamod så kommer man rätt långt.har du själv provat ett bilspel med track ir? ha de gott så länge .... pappe jonthe skrev 2009-10-26 22:46:09 följande:
    Hej dessa spel stöds av track ir www.naturalpoint.com/trackir/03-enhanced-games/enhanced-games-all.html

    gtr 1 och 2 stöds, och legends, dessa spel är även de med överlägst bäst känsla om man jämför med deras senaste (det är ju simbin som gjort alla).

    Och ja jag äger ju en track ir så jag har ju naturligtvis använt den med bilspel oxå. Och jag kommer nog aldrig spela utan den och förkastar spel som väljer att inte ta med funktionen(inga nyare spel väljer bort den) och även fast track ir inte står med som val så funkar den helt automatiskt i det mesta då man gör alla inställningar till den utanför spelet via ett program. Kolla på filmerna på naturalpoint sidan med spelen, det finns en liten ikon som visar de spel som har en filmsnutt.

    Hehe sega rally är dock inget för mig, har aldrig gillat den gravt orealistiska känslan som mer påminner av att åka runt på en luftkudde. Och som jag sa förut så dog alla need for speed spel efter porsche då EA enbart ville tjäna pengar på serien och glömde bort spelkänslan.

    Men som sagt, spela bil och flygspel kommer inte bli desamma när man har en track ir det blir något helt nytt änna. När man som i en riktig bil tittar in i kurvan som kommer, (man rör bara huvudet några få cm men huvudet i spelet för sig mycket mer men det blir helt naturligt efter några sekunder och de flesta spel stödjer rörelse på alla axlar, alltså upp, ner, höger, vänster, luta huvudet, och fram och tillbaka.
  • pappe jonthe
    Hammiz skrev 2009-10-27 18:31:06 följande:
    Hejsan tack för alla bra tips och knåp ... får hem GTR och GT innan Fredag hoppas jag.. och sen lär jag beställe en IR hoppas att de är så Bra som du säger nu :) Sega rally de första är något spec för mig min månads penga gick till den maskinen .. många varv .. men i dag skulle jag nog inte köpa den ... du kan inte skicka mig ett mail med adressen till butiken du köpte den av (track ir) ligger på 8.23 i e30 runt (gröna helvetet) nu :) går framåt.. ha de gott ... pappe jonthe skrev 2009-10-27 17:52:29 följande:
    Hehe jo då jag går i borgen för att den är så bra som jag säger. Dock för oss på kör på 50 " och mer så rekomenderas jag att man fäster den bakom huvudet på stoeln eller liknande då det blir kämpigt att ha den mitt framför huvudet i bilden. så inverterar man bara inställningarna så höger vänster blir tvärt om, men jag ska se vart man kan få tag på en, va ju inte igår jag köpte den.
  • pappe jonthe
    Hammiz skrev 2009-10-30 07:05:47 följande:
    jo ligger här hemma .... :)
    hehe och track ir funkar fint med det oxå, dock är jag lite missnöjd hur de har fått till känslan med ratten i det. det är samma flytiga känsla som i dirt (dock förbättrad) men i dirt 2 så har de förbättrat känslan näst intill perfektion (på ett lekfullt sätt) så jag hoppas att grid 2 (om det kommer) kommer få sig en rejäl uppsving.
Svar på tråden Bästa Bilspel med ratt? tips sökes?