• Fjorren

Barnets ögonfärg

Bara rent nyfiken....nån som vet ungefär när barnets ögon ändrar färg från den blåa färg de har när de föds till den färg de sen får?
    Kring 6 månaders ålder kanske...?? Eller tidigare?

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Svar på tråden Barnets ögonfärg
  • husletare

Var glad du om du eller vem du undrar över får ett blåögt barn, det är ju SÅÅÅÅ fint och lär bli ovanligt här i Sverige om sisådär 50 år.

• Fjorren

Heheh, jo tack...visst e det jättefint med blåa ögon, min äldsta dotter har fina blåa ögon och min yngsta har för tillfället mörkt blåa ögon som oxå är jättefina!

Jag var mest nyfiken NÄR ungefär ögonen antar den färg sen kommer ha framöver...oavsett ifall de förblir blåa eller får nån annan färg.

(¯`°?.¸ ♥ Jasmine 070707. Sabina 090804 ♥ ¸.?°´¯) www.oqvist-fabbri.se - Uppdaterad 20 september
  • Dixie

ja - jag har också hört att de kan ändra färg upp till ett års ålder!

min mamma påstår att både min bror och jag hade bruna ögon från den dag vi föddes - att de aldrig var blå......

• ToZa

Min dotter hade blåa vid födsel , vid 5 månader började dom mörkna till blå/grön/brun .. Idag har hon brun/gröna men dom blir fortfarande lite mörkare för varje månad . (hon är 10mån idag)

• heidi021

Min son hade hel blåa ögon när han föddes sen hände det någonting konstigt för några månader sen.. Bara ena ögat har ändrat färg.. Så han har ett öga blått och ett brunt.. hehe.. ganska coolt faktiskt.. Han är ju halv chilenare och halv finne så :)
    Han är 6 månader nu..

• katten
    heidi021 skrev 2009-10-25 23:50:28 följande:
    Min son hade hel blåa ögon när han föddes sen hände det någonting konstigt för några månader sen.. Bara ena ögat har ändrat färg.. Så han har ett öga blått och ett brunt.. hehe.. ganska coolt faktiskt.. Han är ju halv chilenare och halv finne så :) Han är 6 månader nu..
    åh de e ju jätte fint:) o häftigt :)
  • heidi021
    katten skrev 2009-10-25 23:52:42 följande:
    åh de e ju jätte fint:) o häftigt :)
    Aa, hoppas det håller sej så bara :)
Svar på tråden Barnets ögonfärg