• Pärla

Första tecken på missfall?

Hej tjejer.

Nu äntligen är jag gravid efter tre försök IVF, och nu är jag i v 5+2..

Har min första VUL den 16 nov, och är jätte orolig att inte se ett hjärta picka

Kan man missa ett missfall?
    Och vad är den allra största tecknet när man får missfall?
    Jag känner bara stora ömma bröst, svullen mage ( typ som gravida )har inte haft en enda blödning eller flytning under ruvningen, använder sista kvar av Progesteron, kan den hålla borta blödningen ifall om man har missfall ändå?

Är jätterädd, och behöver lite råd av er.,
    Vad ska jag vara försiktig med? Vad kan jag äta för att minska risken för missfall?
    Det är långt kvar till v 12, då jag eventuellt kanske kan koppla av lite i alla fall..
    Veckorna går sakta..

Skulle vara tacksam om jag fick svar..
    Tack!

• Svar på tråden Första tecken på missfall?
  • Vädur 78

När du har sett ett pickande hjärta minskar risken för missfall.
    Jag gjorde ett vul i v6+6 och nu ett i v 9+5 och läkaren sa att nu är risken väldigt liten för missfall. Så är du orolig se till att få göra 2 vul nu ganska tidigt så kan du andas ut sen

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • Vädur 78

Jag läste någonstans att mjölk minskar missfall men om det stämmer vet jag inte.
    Men jag försöker dricka lite extra av det

• Pärla

Vädur 78 skrev 2009-10-28 17:05:17 följande:

Jag läste någonstans att mjölk minskar missfall men om det stämmer vet jag inte. Men jag försöker dricka lite extra av det
    Jag hörde också det! Dricker massor, blir full av det

Lättmjölk ska man dricka..

Vad glad jag blir att det gick bra för dig på VUL, det måste vara lättnad..

Jag har 2 och en halv vecka kvar till min första VUL..Får vi se om det är tvillingar
  • Pärla

Hörde även frukt och grönsaker ska också minska risken på MF..
    Äter 2-3 frukt om dan, och 2 morötter på kvällen. Morötter ska också vara jättebra för gravida..

Har nån annan bra tips på att minska risk på MF?

• Vädur 78
    Pärla skrev 2009-10-28 17:27:21 följande:
    Jag hörde också det! Dricker massor, blir full av det Lättmjölk ska man dricka..Vad glad jag blir att det gick bra för dig på VUL, det måste vara lättnad..Jag har 2 och en halv vecka kvar till min första VUL..Får vi se om det är tvillingar
    Kul om det är twins
  • Milliemolly
    1982 skrev 2009-10-28 11:14:58 följande:
    Jag fick ett missfall i februari. Var då i v 6. Det började med bruna flytningar vid ett par tillfällen. Några dagar senare kom en blödning, ungefär som mens.Har hört att vid missed abortion försvinner symtomen. Har du ömma bröst och stor svullen mage så behöver du inte oroa dig!Jag är nu gravid i v 35 :)Lycka till! Det kommer säkert gå bra!
    MYT! Livmodern fortsätter nämligen att växa även om fostret inte lever så magen växer...............

Jag har själv haft ett MA i vecka 14. Det kan vara dött i flertal veckor och upptäcks oftast på rutin-UL. Mammorna anar inget eftersom magen växer osv.
  • Milliemolly

Myt 2 är den om hjärtljuden!

Jag fick lyssna på hjärtljud i vecka 12 och det slog så frisk och fint och sedan dog fostret ändå i vecka 14.

Jag är också gravid nu och suger åt mig allt jag hör och vill höra. För det enda man vill höra är ju att fostret mår bra och att hjärtat slår.

Men jag vill vaar mer realistiskt den här gången och man sakk veta att det kan gå fel och att det är gasnak vanligt tom.

Sedan måste man ju tänka på att I DE ALLRA FLESTA FALL så går det jättebra.

Som jag läste i någon tråd så väntar vi BARN inte MISSFALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Vädur 78
    Milliemolly skrev 2009-10-28 19:29:16 följande:
    Myt 2 är den om hjärtljuden! Jag fick lyssna på hjärtljud i vecka 12 och det slog så frisk och fint och sedan dog fostret ändå i vecka 14. Jag är också gravid nu och suger åt mig allt jag hör och vill höra. För det enda man vill höra är ju att fostret mår bra och att hjärtat slår. Men jag vill vaar mer realistiskt den här gången och man sakk veta att det kan gå fel och att det är gasnak vanligt tom. Sedan måste man ju tänka på att I DE ALLRA FLESTA FALL så går det jättebra. Som jag läste i någon tråd så väntar vi BARN inte MISSFALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det är ju vad läkarna säger och de borde ju inte ljuga för oss. Sen kan det givetvis hända saker
  • Lilla Jag
    Milliemolly skrev 2009-10-28 19:29:16 följande:
    Myt 2 är den om hjärtljuden! Jag fick lyssna på hjärtljud i vecka 12 och det slog så frisk och fint och sedan dog fostret ändå i vecka 14. Jag är också gravid nu och suger åt mig allt jag hör och vill höra. För det enda man vill höra är ju att fostret mår bra och att hjärtat slår. Men jag vill vaar mer realistiskt den här gången och man sakk veta att det kan gå fel och att det är gasnak vanligt tom. Sedan måste man ju tänka på att I DE ALLRA FLESTA FALL så går det jättebra. Som jag läste i någon tråd så väntar vi BARN inte MISSFALL!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Det tär något så fruktansvärt... jag vet! och värre blir det! Som sagt fostret kan ju faktiskt dö ända frma till v40, eller under förlossning, eller i PSD. På något sätt måste man försöka insee att blir det inte så blir det inte... ich det finns inget man kan göra något åt. Man får bara hoppas och leva som att man tror att bebisen mår bra... annars blir man ett nervvrak. Det kommer kännas skönare när bebisen börjar sparka och ha sig... för är den stilla är det bara att buffa på den så brukar den sträcka lite på sig.

Som sagt "Vi väntar barn inte missfall"....
  • Monsterpannkaka

Jag tror inte någon period av graviditeten är speciellt lugn och "trygg"..
    jag gjorde ett vul i vecka 7, såg ett litet hjärta.. och ett i vecka 12+3 där jag blev flyttad tillbaka till veckz 11+3. då rörde den sig fint och måde bra, men nu vecka 14+5.. när jag inte känner någonting alls börjar jag ju bli nojjig igen.
    spökveckorna kallas det å jag är helt utom mig av oro o undrar vart den lilla tagit vägen..

sen kommer tiden där den sparkar, men inet så mycket som den kanske borde, eller lika ofta etc etc.. sen kommer förlossningen då man inte vet exakt hur den mår och allt efter etc.

så.. nä.. som någon sa.. det är nog oro hela tiden?
    sen finns det något sunt i att bry sig och oroa sig, men till en viss gräns såklart

Svar på tråden Första tecken på missfall?