LeiaBus2010 skrev 2009-11-05 12:43:48 följande:
Jag hade ett MA för ca 3 årsedan nu och på mig började det med ett hejdundrandes MAGONT, åkte till akuten för att kolla, jag blödde knappt inget då men kunde inte stå på benen, läkarn säger att det "troligtvis" är ett MA på G ,men de konstiga är att hon inte "visste" vad hon såg på VUL. Jag blev hemskickad med orden : Låt det blöda ut... Jag var sömnlös hela natten, kunde inte äta inte dricka inte kissa eller skita pga SMÄRTA jag blödde mer och mer och var sängliggandes i ett dygn, när vi till slut åker till ett annat sjukhus några mil ifrån, där får jag en bedövningsspruta i benet och en massa piller så jag blir helt väck. skulle vänta på att få bli skrapad men jag hade fått piller som skulle få min 9 veckors (Som jag trodde va 12) ut från mig.. jag somnar och sedan vaknar jag knappt en timma senare av att jag blir dragen i sängen akut till operation...... Dom sa till mig; hade du inte kommit hit hade du förblödit för det vägrade komma ut... jag ansågs vara i v 12 men "fostret" hade "dött" i v 9. Har haft mina misstankar att det kanske inte var ett missfall, eller var det all stress, plåga, smärtstillande och lugnande jag fick på akuten som gjorde det? Svaret på frågan lyder alltså efter mitt långa tal, men jag ville dela med mig, och min personliga tolkning: Nej man missar det verkligen inte.... min kropp ville ha kvar det verkade det som, det var därför jag började blöda mer och mer när resten av kroppen ville bli av med det... jaja nu försöker vi igen, haft ÄL i helgen och har bim 13-15 nov, *Hoppas hoppas*
Jag beklagar hemskt mycket för det som hände dig!
Gud vad du fick gå igenom..
Stackarn..
Hoppas och håller tummar att det ska gå bättre nästa gång..
Jag är bara så nojjig, när jag går in på toa så tittar jag alltid på pappret om det droppar av blod, eller när jag har lite molvärk så är jag rädd om det kan vara början på MF??
Jag blir tokig! Jag vill slappna av och njuta av min graviditet! Är man verkligen mer avslappnad på v 12?
Har min första VUL den 16 nov..
Kram.