Inlägg från: Hjartesjalen |Visa alla inlägg
  • Hjartesjalen

    Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11

    Cheva skrev 2009-12-26 07:59:05 följande:
    Tack för välkommnandet.Nu i julhelgen här har det uppstått ett lite nytt mönster i det här med hjärtjoxet, nämligen att det börjar runt åttatiden på morgonen för att hänga i 3-4 timmar och sen ganska plötsligt upphöra. Har haft liknande "mönster" förr också att när det har varit på ett visst vis en dag upprepas det gärna under en period tills man vant sej vid det. Då verkar det som om kroppen hittar på nåt nytt mönster, allt för att man inte ska bli van utan få nån ny noja och fortsätta att vara rädd att det ska vara nåt allvarligt.Plågade mej igenom en st. mellandagsrea igår med en massa extraslag när man var i butikerna. Roligare kan man ha.Sen har julen aldrig vart nån vidare uppskattad högtid av mej i alla fall så det kanske beror på det.M
    Det som du beskriver med monstret att hajrtat gor sa under samma tid pa dagarna, har du markt om det beror pa att du gor samma monster, tex pa jobbet osv, ar du orolig for nagot kanske just under denna tiden pa dagen? Stress staller ju till det en himmla massa.
  • Hjartesjalen

    GOTT NYTT AR ALLA!!!!!{#lang_emotions_cheers}

    Massa nyarskramar till er o hoppas pa ett hjartproblemfritt 2010!!{#lang_emotions_kiss}

  • Hjartesjalen

    snartvar, gud vad harligt o hora att du mar sa mycket battre!! Underbart!

    Allasval, Jag haller med snartvar, det e bara bra o fa gora arbetsEKG, sa du kan fa ratt diagnos o ga darifran sa du far ratt hjalp. haller tummarna for dig o sander kramar!!

    Jag sover sa otroligt daligt, o ibland nte alls, e uppe 24/7...puhhh
    Sa da haller hjartat pa i massor o dummar sig, o det e laskigt, men tack gode gud att jag har fatt min diagnos, det haller mig sa mycket lugnare o bygger inte pa kannslan jag redan far av mitt hjarta nar det haller pa som det gor. jag kan halla mig mera lugn o bara det e en god hjalp.

  • Hjartesjalen

    Hej allihopa o trevlig helg onskar jag er!! Hur mar ni o hur gar det for er?

    Allasval hur har det gatt for dig, har du fatt gora EKG?

    Massa kramar!!


  • Hjartesjalen
    pågmamman skrev 2010-01-08 19:54:22 följande:
    Nej, jag sa som det var att jag tyckte det var jätte obehagligt och var jätte stressad då jag kom dit! Så hon gjorde bara ultraljud - som förstås var fin fint! Fått ny tid för arbets ekg - känns bättre nu när de vet att jag är nojjig för det! Sedan har hon sagt att hon komemr skicka alla resultat till "expert" arytmi dr på univ. sjukhuset jag tidigare varit på. För hon menar att hon sett antydningar i min journal på att de inte var säkra på att jag var färdig utredd och att hon var bäst lämpad att bedömma mitt hjärta! Hon bedyrande att det jag hade inte var farligt men ack så obehagligt. Ngt med ngr celler som sitter nära sinus-knutan. Tror översatt till svenska att jag får extra slag väldigt nära sinusknutan vicket triggar i gång hjärtklappning. Hon trodde tyvärr inte att detta gick att bota med ablation. Men det var ytterligare en anledning att hon ville komunicera med "experten" - för hon hade bättre koll på senaste rönen.
    Da e det i alla fall igang att utredas vidare o det e bara possitivt, o att ditt ultraljud ser bra ut e ocksa valdigt possitivt efterom dom kan se helheten over hjartat pa sa vis.
    Sander dig massa kramar!!!!
  • Hjartesjalen

    Ang traning sa kanne rjag att jag mar mycket battre av traning, o min lakare har sagt att jag kan trana o hur mycket o hart jag vill. Sa det e jatteskont o veta. jag mar samre tex vid stress o jag bara sitter, battre o trana sa adrenalin o annat stresshormon kommer ut som bransle..{#lang_emotions_smile}


  • Hjartesjalen

    Ja jag e sa glad over att du fatt hjalp!! O som du sager, ett kampande for o fa det....puhhh, men nu e det gjort o tur e det!

    Jag ska ocksa pa aterbesok till min lakare den 19de Jan, sa det e snart. Da har jag en massa fragor till honom, o han vill ju se hur det gar med min stress osv....

    Tidigare nar jag motionerat sa har jag ibland kannt nagot i brostet. Men det var en gang dar det sa "pang" darinne o jag la av helt, satt bara pa soffan o lag i sangen livradd..o det var innan dom gjorde undersokningen pa mig.

    Men nu nar jag motionerar sa kanns det bara bra, kanner val av nagot ibalnd men inte alls som forut, o anda har dom inte brannt pa mig, dom sag en extrabana men kunde inte fa stimulerat hjartat sa att det "knepiga" kom fram..

    O han sa att jag maste ta hand om min stress....jag blir valdigt latt  paverkad av andra manniskor i mitt liv, e dom negativa o inte snalla emot mig sa e jag inte sadan att jag kan skita i det osv, utan jag slukar det med hull o har o mar sa daligt av det.....bara ett exempel..

    Annars har vi det jaaaaaattekallt har nu, o massa sno, men fint e det med allt vitt!
    Ja, godis e ju inte fel om man sager sa hihi!
    Jag har tillverkat en hel del nya smycken som ska fotas o ut pa bloggen, sa jag haller mig fullt sysselsatt.

    Massa kramar o jattebra lank du skickade med!!


  • Hjartesjalen

    Idag har jag haft superjobbigt hela dagen i brostet....o fick ont i vansterarmen ikvall nar vi promenerade o det har jag inte kannt pa lange, men o andra sidan sa bar jag min vaska lange pa den sidan, sa man blir ju nojjig da.....men jag ville i alla fall vanda o inte ga langre i fall att....vadda liksom, far jag en hjartattack nu kanndes det som...
    men vissa dagar e jobbiga o vissa bra....


  • Hjartesjalen
    snartvår skrev 2010-01-12 13:57:49 följande:
    Blä vad jobbigt att inte få må bra!! man blir ju handikppad och blir på värsta nej sägar humöret. Jag vågade mig på att träningscykla idag bara 10 min men jag haNN 3 km och det gick bra. Nu ska jag öka lite varje gång om turen att må bra håller i sig. EAT Experten har du kommit fram till vad det är som gör att man får EAT?? Jag känner igen mig så väl på det du skriver allasväl det är ett ABER:( men du få försöka se frammåt och att det faktiskt finns stora odds på att du kommer bli helt bra!!! Hjärtesjälen ska hoppa in på din blogg och kika på vad du gör för fint. Det är inte roligt att känna sig orolig och inte må bra. Jag har vänt många gåner vid postlådan men målet har varit betydligt längre men vad gör man?? Förmodligen var det väskan. Vi får Köpa midjeväskor som alla turiser har:) och skaffa mobiler med GPs i så vi hittar snabbaste vägen hem när det kör i hop sig:) Bamse kramar från mig
    Ja haha! Midjevaska ska jag ha, sa slipper jag att fundera over axelremmen..{#lang_emotions_laughing}
    Du e sa jattevalkommen in till min blogg!

    Idag mar jag dock lite battre, ska trana senare pa lopbandet tankte jag, o sa ska jag se skillnaden nar jag e i hemmets lugna vra..
    Men det e som du sager, man kanner sig handikappad ibland, hemmad liksom..
    Massa kramar!!!!
  • Hjartesjalen
    finskaflikkan skrev 2010-01-13 16:34:49 följande:
    Oj kan man ha så många extrabanor? e visste inte jag... Trodde man bara kunde ha en...   Ja får hoppas att de går bra.. E nervös som satan! 
    Hej!! Inte vara orolig! jag har ocksa gjort det, o dom behovde inte "branna" pa mig, men jag gick igenom allt utan o branna, jag har en extrabana.
    Om dom behover branna celler sa beh man ligga kvar annars kan du sakert aka hem efter nagra timmars vila efterat.
    Under tiden du gar igenom detta sa gajdar dom dig precis, o allt du beh gora e o ligga stilla o andas lungt.
    Det kommer o ga sa jattebra o underbart att du fatt tid nu for det, sa slipper du vanta o kan fa hjalp!!
    Sander massa styrkekramar! Haller tummarna, o glom inte o kom tillbax o meddela oss hur allt har gatt for dig.{#lang_emotions_wink}
  • Hjartesjalen
    finskaflikkan skrev 2010-01-14 13:03:41 följande:
    Tack va snällt!   E jätteorolig... Haft problem sen jag va 17-18 och har fått 2-3 ablationstider förut som jag backa ur i sista stund för jag SÅÅÅ rädd!!!   Jag klarar inte av smärta och framförALLT inte smärta i hjärtregionen.. Får svåååår ångest då och e luivrädd för allt som heter hjärtinfarkt, kärkramp, svikt och gud vet allt...  Usch!  Men pratade med en sköterska idag på avdelningen som jag kommer ligga på och hon sa att man får lugnande 1timme innan plus att du får de under undersökningen oxå... Plus att man får smärtstillande om man behöver de.   Tänk om jag får en infarkt när som e inne med katetrarna?? Hua.... 
    Tro mig, jag var precis lika livradd som du o ar ocksa livradd for samma som du sager, MEN jag kannde absolut ingen smarta alls i hjartat el broster over huvud taget, det som hander e att dom styr over hjartat lite med elektroderna sa dom kan hitta felet o gora nagot at det, o branner dom sa kanner du ett tryck o stickande kannsla som dom sa till mig, men sa manga kanner inget alls.
    Det som kanns lite e nar dom satter in kateter, men dom bedovar innan sa du kanner tryck bara pa stallet o lite nalstick o det gar fort sa du hinner inte blinka, sa andas bara lungt o stilla sa vipps sa e det over.
    O inget kommer handa dig nar du ligger dar, dom e dar for o hjalpa dig o du ar under expertkontroll som jobbar med detta pa rutin sa du far den allra basta vard jag lovar dig!!!!  O som sagt, tank som sa att nu gor du detta, o da far du antligen veta vad som pagar o slipper ga o kanna o tro att du ska do varje gang nagot hander i brostet, sa trodde alltid jag, o det tar bort en massa stress o bara fa veta vad det e.

    OM du skulle sova over pa sjukhuset sa e det bara for att dom vill ha dig under uppsikt efter en ablation, det e jattebra o tryggt o veta att du e pa sjukhuset o dom tar val hand om dig dar.

    DET KOMMER ATT GA JATTEBRA!!!! MASSA STYRKE KRAMAR SANDER JAG DIG O HALL UT NU O GOR DETTA SA DU KAN LUGNA DIG SJALV!! {#lang_emotions_wink} Du e jattemodig o klarar det galant!!!{#lang_emotions_flower}
  • Hjartesjalen
    finskaflikkan skrev 2010-01-16 14:35:38 följande:
    Förresten. Är de någon här som äter/ätit medicin för sina a-rytmier?  För jag har ätit betablockerare i ca 2år som heter bisoprolol.. Ung samma som emconcor...  För from idag får jag INTE äta dom inför ablationen...   De e ungefär som att en astmatiker inte få ta astmamedicin när den får en astmattack... Känns jätteobehagligt! 
    Jag har aldrig atit medecin for mitt hjarta men lakaren sa att jag kunde prova om jag ville men att det e sa mycket biverkningar bla att hjartat kan borja sla for langsamt o jag kan bli valdigt trott, sa jag avstod det. Min syster har just fatt betablockerare pga hog puls... o min mamma har alltid atit det for hogt blodtryck.
    Forstar att det e jobbigt utan medecinen for dig, men dom behover dig utan sa dom kan se allt hjartat gor nar det bara slar vanligt o sjalv utan medecinens paverkan, sa det kommer o bli sa bra sa, nu hallr vi alla tummarna for dig o tanker pa dig under precis heeeeela tiden!!{#lang_emotions_wink}
  • Hjartesjalen
    finskaflikkan skrev 2010-01-18 22:41:55 följande:
    USCH! Nu e jag BRA nervös.... Imorn gäller de...  Har mått illa hela kvällen och haft ont i magen... buhu...  Vill ju inte genomföra e här ju...  Men jag e stark så jag klarar de.... *peppar* lite mig själv... haha...
    Du klarar detta ,jag lovar att det kommer ga bra!!! Jag grat pa bordet innan dom borjade o dome sa goa o trostar en, dom vet ju att man kanner sig radd osv, men du ska inte oroa dig!! Det kommer o ga jattebra! O imorgon kvall kan du pusta ut, allt e over da, o du ska fa veta vad som pagar...KRAMAR!!!!!!!!
  • Hjartesjalen

    Gud va bra att allt gick sa bra!!!! Duktig du har varit! Jag vet inte vad det betyder, men ska du tillbax o prata med doktorn snart igen?


  • Hjartesjalen

    japp, jag hade ocksa ont i ljumskarna som attans sa det e normalt! Skont att det e pa vag o losa sig anda!! jag ska fixa ny trad nu o aterkommer med lanken till den...
    Kram alla!!


Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med mycket extraslag del 11