• Svar på tråden Nu är våra små här!
  • ESCV

    Loke blir 5 veckor på Lördag : ) Så då ska vi börja med D-dropparna.


    Hoppas de går bra hos doktorn imorn Rebecca, håller tummarna.


    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2009-10-30 13:31:35 följande:
    har vart hos doktorn nu, det gick bra. bulan är en blödning som kom för att hans huvud låg så långt ner i mitt bäcken så länge så det blev trångt för lillpysen! det kan ta månader för den att försvinna men den är helt ofarlig. :) fick en tid om 4 veckor för att se så att den inte växer iaf!nu ska vi mäta och väga på bvc. fast det gjorde vihos doktorn förrut. 3890 gram o 53 cm lång!
    Vad skönt att det gick bra!
    Har ni haft en bra allhelgonahelg?
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2009-11-02 17:06:42 följande:
    jadå, här har helgen vart bra. har inte gjort så mycket men man hinner ändå aldrig ha tråkigt med en liten willebus. :)nu har han haft ont i magen någon timme och skrikit, men efter ganska många pruttar har han somnat gott på mitt bröst. :D
    Hehe Okej. Vi gjorde inte heller speciellt mkt. Känns lite larvigt att fira Halloween i Sverige, och de där med bus eller godis det räcker väl med påskkärringarna som ger fina teckningar på vårkanten ; ) Nä usch vad jag låter negativ. SORRY!

    Jag måste ha fått en himla tur med två snälla barn som sover på nätterna. Hur kan det vara möjligt. Man har hört så många skräckhistorier om kolikbebisar som skriker natt efter natt, men inte då. Här skriks de när man är hungrig eller om man vill ha ny blöja annars är man rätt nöjd, precis som storasyster också var. Men vi ska inte ropa "hej" rätt vad de är så vänder det och våran lilla Loke kanske blir ett litet monster ; ) Hehe.

    Vad använder ni för blöjor? Vi har använt Libero sen start och de senaste nätterna har Loke kissat igenom Libero (2an) VARJE natt så nu har vi fått gå över till 3 ans Libero. Det funkade mycket bättre, de här med blöjor är verkligen en djungel för inget stämmer överrens med det som står på blöjpaketet.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2009-11-03 13:40:05 följande:
    jag tycker Wilmer sover bra också. Han brukar inte skrika när han vaknar utan bara gnälla lite. Skrika gör han om han har ont i magen men det verkar gå över. Han vaknar ungefär var tredje timma för käk!Vi använder Libero också, tvån, de funkar utmärkt för lillen än så länge! Vi träffade en tremånaders bebis igår och guuud vad stor skillnad det är! Min lille är ju hälften av den. Tänk att det går så fort. Vill bara stoppa tiden!Idag är sambon hemma så vi ska hem till hans mormor och bli bjudna på middag. Alltid trevligt att slippa göra mat själv :)
    Ja tänk om man kunde få stoppa tiden. Bara för en liten stund : ) Fast de är ju jätte roligt med alla framsteg som de små kommer göra här framöver. Bebis tiden är super mysig men kort. Fast jag ser fram emot allt som komma skall.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    Rebecca88 skrev 2009-11-11 10:20:37 följande:
    Hur är det med er? Nu ligger min lilla ögonsten och sover så jag ska passa på att ta på mig kläder och göra mig iordning. Ska ut och promenera idag med en annan mamma, skoj skoj!Hur stora är era nu? Vad har de för storlek på kläder?
    Loke har 56-62 i kläder, han växer ju massor nu. Vi ska till BVC nästa Torsdag. Ska bli spännande. Det är ju läkarkontroll då också.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
  • ESCV
    zasata skrev 2009-11-13 08:41:53 följande:
    fick du ont?med ebba blödde jag 3 första gångerna...Ucsh vilken natt vi haft. Lilla Leo har sådan kolik. Men blir nog akupunktur på honom
    Nä denna gång gjorde det inte alls ont, som tur var.
    Rebecca88 skrev 2009-11-13 09:50:29 följande:
    hur många veckor efter förlossningen var det?
    Jag tror de gör ondare ju längre man väntar. Denna gång var det 5½ vecka efter, med Freija var de nog över 2 månader efter.
    ★°☆ 08 & 09 ☆°★ Freijasmamma.blogg.se
Svar på tråden Nu är våra små här!