• Anonym

UVI och kost

Jag har ständigt återkommande problem med uvi och jag håller på att bli tokig. Jag försöker göra allt man ska, men det hjälper ju inte. Kan kosten påverka? Jag får tex alltid större problem på helgen och det måste ju bero på något. Har läst nånstans att man ska dricka sura drycker och andra säger att man inte ska. På helgerna brukar jag dricka lightsaft och på veckorna bara vatten. Kan det påverka? Vet om att kissa efter sex, torka framifrån och bak och sånt, men behöver fler tips nu. Är tacksam för alla tips.

• Svar på tråden UVI och kost
  • mssixty

Tranbärsjuice gör att den baktierien som oftast orsakar UVI har svårare att fästa på blåsväggen, så på så sätt kan man förebygga lite.
    Är det konstaterad UVI (tar man odlingar och sånt?) för det finns ju andra besvär som kan ge täta trängningar och sveda när man kissar utan att vara UVI.

• Anonym
    mssixty skrev 2009-10-30 14:04:44 följande:
    Tranbärsjuice gör att den baktierien som oftast orsakar UVI har svårare att fästa på blåsväggen, så på så sätt kan man förebygga lite.Är det konstaterad UVI (tar man odlingar och sånt?) för det finns ju andra besvär som kan ge täta trängningar och sveda när man kissar utan att vara UVI.
    Tack för ditt svar

Jag har testat tranbärsjuice, men det verkar tyvärr inte funka för mig. Ja de har konstaterat uvi och gjort odlingar. Däremot har det hänt några gånger att de inte hittat baktierier trots att jag haft ont på samma satt. Nu senast fick jag ligga inne på sjukhus pga smärta. Jag håller på att bli tokig på detta.
  • Anonym

Försurad kropp kan ge uvi. Testa dricka citronvatten 1/2 citron blandad i vatten morgon och kväll.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-10-30 17:03:09 följande:
    Försurad kropp kan ge uvi. Testa dricka citronvatten 1/2 citron blandad i vatten morgon och kväll.
    Det har jag oxå testat och jag tycker ju att det om något borde försura kroppen. Har läst att sura drycker ska vara dåliga och endel säger bra. Förvirrande.
  • svalan1980

Har samma problem. Jag får UVI 1-2 gånger i månaden, blir helt vansinning. Får ibland känslan av att det är socker som gör att jag får det lättare men det kan ju vara inbillning.

Tvärtom har produkter som gör urinen mindre sur funkat bättre. Det finns små påsar med kaliumfosfat (?) att köpa utomlands, tex England som funkar jättebra. Jag köper storpack av dem på Boots.

Ett annat tips är att dränka in muffen (och honom) i desinfektionssprit innan sex. Nu skriker väl alla att man inte får ha nåt starkare än barnolja där men det är faktiskt sant och har funkat bra.

• Anonym
    svalan1980 skrev 2009-11-01 22:20:17 följande:
    Har samma problem. Jag får UVI 1-2 gånger i månaden, blir helt vansinning. Får ibland känslan av att det är socker som gör att jag får det lättare men det kan ju vara inbillning.Tvärtom har produkter som gör urinen mindre sur funkat bättre. Det finns små påsar med kaliumfosfat (?) att köpa utomlands, tex England som funkar jättebra. Jag köper storpack av dem på Boots.Ett annat tips är att dränka in muffen (och honom) i desinfektionssprit innan sex. Nu skriker väl alla att man inte får ha nåt starkare än barnolja där men det är faktiskt sant och har funkat bra.
    Men fy, jag förstår att du blir vansinnig. Så himla jobbigt detta. Ska kolla in Boots, bor faktiskt i England. Har du nån aning om vad det hette?

Socker, där sa du nåt. Äter aldrig nåt med socker förutom just på helgen. Ska testa vara helt utan nästa helg och se om det blir bättre.
  • Anonym (en till här)

har oxå UVI 1-2 ggr i månaden. Har precis börjat en ny huskur jag hittade på nätet: Koka 1l vatten med 1dl havregryn ett par min, sila bort grynen och drick under dagen. Har faktiskt inte kännt något obehag alls nu sen jag började, ett par veckor bara men ändå..

• Anonym

Anonym (en till här) skrev 2009-11-01 22:42:36 följande:

har oxå UVI 1-2 ggr i månaden. Har precis börjat en ny huskur jag hittade på nätet: Koka 1l vatten med 1dl havregryn ett par min, sila bort grynen och drick under dagen. Har faktiskt inte kännt något obehag alls nu sen jag började, ett par veckor bara men ändå..
    Fy jag lider verkligen med folk som har detta. En riktigt hemsk uvi gör ju bara så vidrigt ont. Så jäkla jobbigt. Havredrycken låter inte smaskig direkt, men vad gör man inte liksom. Hoppas att det funkar, du får gärna hålla mig uppdaterad. Vet du på vilket sätt havre och vatten skulle vara bra?
  • Anonym (en till här)
    Anonym skrev 2009-11-01 23:34:32 följande:
    Anonym (en till här) skrev 2009-11-01 22:42:36 följande: Fy jag lider verkligen med folk som har detta. En riktigt hemsk uvi gör ju bara så vidrigt ont. Så jäkla jobbigt. Havredrycken låter inte smaskig direkt, men vad gör man inte liksom. Hoppas att det funkar, du får gärna hålla mig uppdaterad. Vet du på vilket sätt havre och vatten skulle vara bra?
    Ingen aning :) hittade tipset på nätet. Ja vad gör man inte. Skulle kunna dricka kamelpiss bara man slapp det här helvetet...
  • Anonym

Anonym (en till här) skrev 2009-11-02 09:16:40 följande:

Ingen aning :) hittade tipset på nätet. Ja vad gör man inte. Skulle kunna dricka kamelpiss bara man slapp det här helvetet...
    Japp samma här.
Svar på tråden UVI och kost