• Anonym

UVI och kost

Jag har ständigt återkommande problem med uvi och jag håller på att bli tokig. Jag försöker göra allt man ska, men det hjälper ju inte. Kan kosten påverka? Jag får tex alltid större problem på helgen och det måste ju bero på något. Har läst nånstans att man ska dricka sura drycker och andra säger att man inte ska. På helgerna brukar jag dricka lightsaft och på veckorna bara vatten. Kan det påverka? Vet om att kissa efter sex, torka framifrån och bak och sånt, men behöver fler tips nu. Är tacksam för alla tips.

• Svar på tråden UVI och kost
  • Anonym (en till här)
    Anonym skrev 2009-11-02 13:19:23 följande:
    Japp samma här.
    Jag är övertygad om att dina problem blir värre på helgerna pga lightsaften, sötningsmedel är värre än vanligt socker. Jag kan inte äta smågodis alls då har jag garanterat en infektion dagen efter. Hemmagjort eller choklad går bra.
  • Anonym (3)

Jag hade uvi ,uvi , uvi.... osv . Det var ingen uvi ,det
    var clamydia
    Samma symtom ,blev lite bättre av antibiotika mot uvi.
    Sen värre igen .
    En smart läkare kollade clamydia {#lang_emotions_laughing}
    Sen är jag av med helsiket {#lang_emotions_sunny}

• Anonym

Anonym (en till här) skrev 2009-11-02 17:08:44 följande:

Jag är övertygad om att dina problem blir värre på helgerna pga lightsaften, sötningsmedel är värre än vanligt socker. Jag kan inte äta smågodis alls då har jag garanterat en infektion dagen efter. Hemmagjort eller choklad går bra.
    Ska absolut att prova vara helt utan godis till helgen. Ingen lightläsk denna helg, men jag fick ändå ont. Varenda lördagkväll kommer det. Helt sjukt.
  • Anonym

Anonym (3) skrev 2009-11-02 17:18:53 följande:

Jag hade uvi ,uvi , uvi.... osv . Det var ingen uvi ,det var clamydia Samma symtom ,blev lite bättre av antibiotika mot uvi.Sen värre igen .En smart läkare kollade clamydia Sen är jag av med helsiket
    Men gud va skönt att du blev av med det. Hur kunde de hitta bakterierna om du inte hade uvi?

Jag är kollad för alla könssjukdomar, njurarna är kollade och de har gått in med kamera i urinvägarna så jag tror tyvärr inte det finns så mycket mer att kolla Önskar de hade hittat nån lösning, men som det är nu tror jag verkligen det har med min kost att göra.
  • Anonym (...)

Här är en till med samma bekymmer..Fast för mej går de alltid upp i njurarna =( Men jag kan ge er ett tips. Min gynekolog behandlade mej för dessa besvär under 1 års tid. Jag hade nämligen hormonbrist o Bakteriell Vaginos..2 gånger i veckan behandlar jag med hormoner o så länge jag inte slarvar är jag helt besvärsfri, men slarvar jag får jag de direkt o då hela vägen till njurbäckeninflammation...Ni kan även googla på slidkatarr..

Lycka till.

• Anonym (en till här)

Anonym (...) skrev 2009-11-02 22:07:44 följande:

Här är en till med samma bekymmer..Fast för mej går de alltid upp i njurarna =( Men jag kan ge er ett tips. Min gynekolog behandlade mej för dessa besvär under 1 års tid. Jag hade nämligen hormonbrist o Bakteriell Vaginos..2 gånger i veckan behandlar jag med hormoner o så länge jag inte slarvar är jag helt besvärsfri, men slarvar jag får jag de direkt o då hela vägen till njurbäckeninflammation...Ni kan även googla på slidkatarr.. Lycka till.
    Vilken typ av hormonbehandling får du? Vad hade du för hormonfel?
  • Anonym (...)

Just nu behandlar jag endast med Ovesterin, men innan var de jättemkt saker..Bla annat Flagyl (speciell antibiotika) Dalacin (mot Bakteriell Vaginos), fick byta p-piller o sen Ovesterin o Lactal varannan dag under många månader...
    Vet inte riktigt vilken typ av hormonbrist o jag har frågat hur de kan komma sej att jag har hormonbrist (har inga barn o är ung) men fick till svar att vissa får diabetes o vissa får sånt här...Vet iaf att de inte påverkar den dan man starta bebisverkstan...
    Pga alla dessa besvär har jag fått en cellförändring i urinblåsan så se upp alla ni. KRÄV HJÄLP!

• Anonym

Anonym (...) skrev 2009-11-02 22:07:44 följande:

Här är en till med samma bekymmer..Fast för mej går de alltid upp i njurarna =( Men jag kan ge er ett tips. Min gynekolog behandlade mej för dessa besvär under 1 års tid. Jag hade nämligen hormonbrist o Bakteriell Vaginos..2 gånger i veckan behandlar jag med hormoner o så länge jag inte slarvar är jag helt besvärsfri, men slarvar jag får jag de direkt o då hela vägen till njurbäckeninflammation...Ni kan även googla på slidkatarr..Lycka till.
    Intressant. Jag är nog lite korkad för jag förstår inte riktigt. Får du slidkatarr som leder till njurbäckeninfallamtion?
  • Anonym

Hört talas om candida?Kan ställa till med en hel del trassel. Undvik socker, alkohol och jäst framför allt.

• Anonym (...)

Jag kanske va lite otydlig oxå :)
    Alltså slidkatarr o UVI är ju olika saker men båda har med bakterier att göra...Men har du slidkatarr som är obehandlad kan ju den bakteriern krypa vidare till urinröret o då får man UVI..O du blir behandlad mot UVI men får återkommande sådana för att slidkatarren aldrig upptäcks o behandlas därför ej på rätt sätt..Blandade in slidkatarr för att en tjej här hade skrivit att hon hade problem med kisseriet men att de inte alltid visade på bakterier i urin o då kan de mkt väl bara slidkatarr. Men som sagt, lider man av de får man mkt lättare UVI:er...

Slidkatarr o Bakteriell Vaginos är typ samma sak oxå...

Får fråga mer om jag är otydlig =)

Svar på tråden UVI och kost