• Anonym

UVI och kost

Jag har ständigt återkommande problem med uvi och jag håller på att bli tokig. Jag försöker göra allt man ska, men det hjälper ju inte. Kan kosten påverka? Jag får tex alltid större problem på helgen och det måste ju bero på något. Har läst nånstans att man ska dricka sura drycker och andra säger att man inte ska. På helgerna brukar jag dricka lightsaft och på veckorna bara vatten. Kan det påverka? Vet om att kissa efter sex, torka framifrån och bak och sånt, men behöver fler tips nu. Är tacksam för alla tips.

• Svar på tråden UVI och kost
  • Anonym (...)
    Rae skrev 2009-11-02 22:58:22 följande:
    Äter du UVA-E och dricker osötad tranbärsjuice? Gör det! Vet en som hade så kraftiga UVI att hon tillslut blödde från njurarna, det blev operation. Jag tipsade om detta, och hon har inte haft problem sedan dess och det är nog 5 år sedan. Hon dricker tranbärsjuicen varje dag och en tablett UVA-E- Allt finns på hälsokosten.
    Hmm...Blödde från njurarna? Hade hon ofta problem med njurbäckeninflammation oxå?
  • Anonym

Anonym (...) skrev 2009-11-02 22:47:27 följande:

Borde du inte kolla upp de här med Bakteriell Vaginos då? Kan va värt ett försök :)Jag brukar bli helt bra så länge jag inte slarvar med hormonerna...O sen kollar jag mej regelbundet hos min gynekolog för att slippa få Bakteriell Vaginos o då klarar jag mej oxå från UVI:erna..
    Jo självklart ska jag göra det. Om jag kunde hitta en lösning på det här skulle jag bli så jäkla glad.
  • Anonym
    mssixty skrev 2009-11-02 22:52:32 följande:
    TS - jag jobbar på gyn och en läkare där har tipsat om att återkommande och svårbehandlad uvi kan bero på vaginism. Har du problem med smärta vid samlag, undersökningar och liknande?
    Jag får ibland jätteont vid sex, men inte varje gång. Klarar inte att ha tampong för det känns som om det brinner där inne.
  • Anonym (...)

Ja de förstår jag..Du får hålla oss uppdaterade här

• Anonym
    Rae skrev 2009-11-02 22:58:22 följande:
    Äter du UVA-E och dricker osötad tranbärsjuice? Gör det! Vet en som hade så kraftiga UVI att hon tillslut blödde från njurarna, det blev operation. Jag tipsade om detta, och hon har inte haft problem sedan dess och det är nog 5 år sedan. Hon dricker tranbärsjuicen varje dag och en tablett UVA-E- Allt finns på hälsokosten.
    Har testat, funkar tyvärr inte för mig.
  • Rae

Anonym (...) skrev 2009-11-02 23:00:04 följande:

Hmm...Blödde från njurarna? Hade hon ofta problem med njurbäckeninflammation oxå?
    Jag vet faktiskt inte ens vad det är... okunnig som man är... men hon berättade att hon kissade i princip rent blod och det var för att hennes UVI:n gått upp i njurarna så många gånger att de tillslut börjat blöda. Hon var riktigt illa däran.
  • mssixty
    Anonym skrev 2009-11-02 23:01:41 följande:
    Jag får ibland jätteont vid sex, men inte varje gång. Klarar inte att ha tampong för det känns som om det brinner där inne.
    Du borde nog kolla upp det hos gyn då, ifall förklaringen ligger där
  • Anonym

Anonym (...) skrev 2009-11-02 22:41:35 följande:

Ja sjukvården är tyvärr inte mkt att hurra för..Tänkte eftersom du är diabetiker..Visst kan man ha mkt problem med svamp då oxå?
    Jo det kan man absolut ha, men vad jag vet har jag inte det. Har ju blivit undersökt så då borde de väl sett att om jag har svamp. Kliar aldrig eller så heller.
  • Anonym
    mssixty skrev 2009-11-03 09:18:31 följande:
    Du borde nog kolla upp det hos gyn då, ifall förklaringen ligger där
    Japp, ska fråga dem om det oxå. Känns så konstigt att de aldrig nämnt något om dessa saker ni föreslagit.
  • Rae

Ett hett tips om du har obehag när du använder tampong...använd menskopp! Det är rena himmelriket jämfört med både binda och tampong. Är supersnällt mot slemhinnorna!

Svar på tråden UVI och kost