• 060810

Epilepsitråden 10

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".
    Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest.

Schnappi i magen: Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC: Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan: Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder, Falköping Skaraborg

Triplet lady: Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: Myran född Augusti 2008. Medicinerar med Fenemal och Sabrilex. Bor i Göteborg.

Smuliz: Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23: Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Absenor och Iktorivil. Bor i Värmland.

Happy2: Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka: Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil och Topimax. Bor i Dalarna.

Per Se: dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo: D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela: M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!: Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina: Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey: Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman: Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04: Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch: Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986: Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH LÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 21:17
    LÄNK TILL VÅR FÖRRA TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46283490.html

• Svar på tråden Epilepsitråden 10
  • 060810

Välkomna in i värmen vänner! :)
    Hoppas på en lika aktiv tråd som den förra och ny brytpunkt blir vid 1500 inlägg om inte 1000 inlägg uppnås sent, men vi skriver myket så 1500 inlägg hinner vi lätt inom 3 månader.
    Kram på er alla! (stressad som fasen inför resan nu och vattnet är avstängt och jag behöver tvätta!!)

• Eldo

Jag har hittat hit. Tack schnappi! Förstår att du är nervös. Jag är såååååå imponerad över din resa! I somras var första gången jag åkte någonstans själv med båda barnen utan att använda bilen. En tågresa på ca 15 minuter...hahahaha.
    Du....vi ska inte ha en länk till vår gamla tråd?

• 060810

Eldo:
    Jag fixar länken till gamla tråden! Alltid glömmer jag något! :p
    Japp skitnervös är jag. Mest för flygresan! Mino ska ju sitta i mitt knä i nästan 14 timmar och han HATAR närhet! Usch det kommer bli pest, men får byta plats på honom och Izabelle när vi väl startat och sen byta tillbaka vid landningen så han slipper sitta så nära mig. Även en massa leksaker ska med! Tur man får ha 18 kilo i handbagaget!! *hihi*
    Sen en massa majskrokar och några kakor! Måste även komma på något att ta med som han kan äta på flyget. Han vägrar burkmat och han får ju ingen mat på flyget heller.. Bara jag och Izabelle.
    Det kommer säkert gå bra, men likförbaskat är jag nervös.. :p

• sana70

Har hittat hit , Elma hade ett anfall idag, det blir nog Trileptal till henne. Undrar om ni kan skriva lite om den , hur trötta/pigga blev era små av den, hur mycket ger ni. Hon skulle börja med 0,5ml och sedan få 1,5ml. Vi har inte börjat än väntar på läkarens beslut.

• Eldo
    sana70 skrev 2009-10-30 21:25:53 följande:
    Har hittat hit , Elma hade ett anfall idag, det blir nog Trileptal till henne. Undrar om ni kan skriva lite om den , hur trötta/pigga blev era små av den, hur mycket ger ni. Hon skulle börja med 0,5ml och sedan få 1,5ml. Vi har inte börjat än väntar på läkarens beslut.
    Trileptal var D's första ep-medicin. Han har haft den i 3 år nu. Den gör honom jättetrött. Tröttheten kommer ca 1 h efter att han har fått sin medicin. Han har även två ep-mediciner till och hur stora bovar de är i hans trötthet vet vi inte eftersom han har varit trött sedan han började med Trileptalen. Det är inte så att han är trött hela tiden utan är i behov av att sova en stund ca 1 h efter att han har fått sina mediciner. Det är jättebra på kvällen eftersom han har grav sömnstörning, men på morgonen är det inte lika kul. Är vi lediga är det ju inga problem, men ska han till skolan så kan tröttheten ställa till det för honom om han inte lyckas få en liten sovstund. Tur i oturen så åker han skoltaxi till skolan och oftast somnar han påväg till skolan.
  • 060810

Trileptal är Minos medicin.
    Har inga biverkningar längre på den alls.
    Ibörjan vart han väldigt trött av den och sov ofta en stund på morgonen på dagis och sen vid lunch och stupade i säng vid kl 18. Men nu märker jag ingenting av några biverkningar ens vid höjning.
    Hur stor är den tjej? Mino vägde ca 11 kilo och var 14 månader när han började med medicinen och han fick först 1 ml morgon och kväll för att nu stå på 3 ml på morgonen och 3.5 på kvällen. Men det vill inte bättra sig mycket direkt.. Han har fortfarande anfall (frånisar har han dagligen) men de stora anfallen har minskat, men inte gett med sig.
    Hoppas det funkar för er!
    Fråga om det är något. Svarar fram till söndag kväll, sen är jag borta i 2 veckor och lär nog inte orka läsa igenom allt från den tiden. Om jag inte skriver något från semestern vill säga.

• sana70

Hon väger 9840 g, snart 10 kg. Ha en trevlig och krampfri resa om inte jag hinner kika förbi innan, är såååå avandsjuk på er

• LillaCamilla

Kikar förbi här. Har en pojkvän/sambo med epilepsi.

• lillis23

Vi här också...

Mopsan..ingen aning, men helt borta är han ju absolut inte vid dessa anfall. Hoppas ni fått något svar från neurologen.

Hur många här har vaccinerat sina barn? Vi ska vaccinera E på måndag och undrar väldigt. Vi fick vaccin nu under veckan och jag fick typ migrän och spydde som en gris och sambon fick förkylning efterår...hur gick det för era barn?

Svar på tråden Epilepsitråden 10