• 060810

Epilepsitråden 10

Epilepsitrådens skyddsängel Vilmer vakar över våra barn. Saknar er ellie2. Tack för allt stöd.

Välkommen till Familjelivs epilepsi tråd där vi diskuterar allt om epilepsi, misstänkt epilepsi, leva med epilepsi eller om du bara vill beklaga dig eller har frågor/är nyfiken om epilepsi. Ni är alla välkommna.
    Tonen i tråden är trygg och varm och om någon uttrycker sig klumpigt försök att "missförstå rätt".
    Nedan följer en kort beskrivning av några av oss som tjattrar här mest.

Schnappi i magen: Mino född mars 2008. Medicinerar med Trileptal och Atarax. Vi bor i Knislinge i Skåne.

AnnaSC: Axel född april 2007. Medicinerar med Lamictal, Ergenyl och Iktorivil. Hörby, Skåne

Mopsan: Lusken född juli 2004, Alternativa behandlingsmetoder, Falköping Skaraborg

Triplet lady: Joar född juni 2008. Medicinerar med Sabrilex. Bor utomlands.

Myran 2008: Myran född Augusti 2008. Medicinerar med Fenemal och Sabrilex. Bor i Göteborg.

Smuliz: Amanda född Maj 2008. Medicinerar med Absenor och Iktorivil. Går på USÖ Örebro.

lillis23: Elliot född juli 2008. Medicinerar just nu med Absenor och Iktorivil. Bor i Värmland.

Happy2: Född 80 och medicineras med tegritol och Keppra, bor i Södertäje.

Mrs Ekka: Alvin född juli 2008. Mediciner just nu: Fenemal, Iktorivil och Topimax. Bor i Dalarna.

Per Se: dotter maj 2007. Ergenyl, Iktorivil, Lamotrigin, Trileptal. Simrishamn, Skåne

Eldo: D född 2003. Trileptal, Iktorivil och Lamictal/Lamotrigin.. Bor i Skåne.

Eela: M född 2005, medicineras med Tegretol, bor i Värmland

Tjiho!: Eddie född 2007. Mediciner just nu: Keppra, Lamotrigin, Nitrazepam, Inovelon, Betapred o Melatonin. Vi bor i Uppsala.

Kryztina: Wilmer född 2005. Mediciner just nu: Ergenyl och Trileptal. Bor i Halmstad.

Morrisey: Emil född 2008. Mediciner just nu: Sabrilex och Topimax. Bor i Malmö.

Busfrömamman: Dotter född nov 2005. Mediciner just nu: Trileptal och Keppra. Bor i Skåne

olle04: Son född april 2007 medicinerar just nu Topimax och Orfiril.

Little fisch: Ida född 2004 medicinerar just nu Lamictal. Bor i Karlskoga.

Linda1986: Felicia född aug 2008 medicinerar tegretol.

LÄNK TILL VÅR SIDA MED INFO OCH LÄNKAR BLA.
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46201548.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-30 21:17
    LÄNK TILL VÅR FÖRRA TRÅD:
    www.familjeliv.se/Forum-3-60/m46283490.html

• Svar på tråden Epilepsitråden 10
  • Puff 2008
    lillis23 skrev 2009-10-30 22:37:08 följande:
    Vi här också...Mopsan..ingen aning, men helt borta är han ju absolut inte vid dessa anfall. Hoppas ni fått något svar från neurologen.Hur många här har vaccinerat sina barn? Vi ska vaccinera E på måndag och undrar väldigt. Vi fick vaccin nu under veckan och jag fick typ migrän och spydde som en gris och sambon fick förkylning efterår...hur gick det för era barn?
    Tror jag redan skrivit om vaccinationen....men Myran fick som sagt jätteanfall två dagar efter. Ingen feber och om hon hade ont vet jag eg inte. Hon visar inte att hon har ont, men hon fick lite Panodil ändå. Som sagt, stoooora anfall. Nu har det börjat lugna sig lite igen...en vecka senare.
  • 060810

Här fick vi med anfall av vaccinationen. Vet inte om det hänger ihop med den, sömnen eller om det var "dags" för ett anfall, men det kom ca 38 timmar efter vaccinationen.
    Annars har jag inte märkt något på honom.

• Eldo
    lillis23 skrev 2009-10-30 22:37:08 följande:
    Vi här också...Mopsan..ingen aning, men helt borta är han ju absolut inte vid dessa anfall. Hoppas ni fått något svar från neurologen.Hur många här har vaccinerat sina barn? Vi ska vaccinera E på måndag och undrar väldigt. Vi fick vaccin nu under veckan och jag fick typ migrän och spydde som en gris och sambon fick förkylning efterår...hur gick det för era barn?
    D fick inga som helst biverkningar av influensaprutan, vilket förvånade mig. Men, lillasyster fick inga biverkningar hon heller.
  • Linda1986

jo dom vet ej. Dom höga leverproverna hade dom tagit innan hon fick sin ep medicin så nu får vi se vad dom nya proverna vissar.
    alltid jobbigt när man ser att ens barn inte mår bra.. Idag vaknade min lilla redan 05:20 vilket hon inte alls brukar göra så får se vad detta kan innebära...

• 060810

5.20, det är ju sovmorgon (nä nu är jag elak, men min son har varit uppe sen 01.52).
    Jag har sovit knappt 2 timmar.. :(
    Hur fasen ska jag orka detta i längden? Det kommer inte hålla tills vi kommer hem från usa ju..
    Funderar på att åka till akuten och be om hjälp! Fick inte tag på vc igår...
    Ungen sover ju bara 6 timmar varje natt nu och 1.5 timme på dagen sen.

Jaja, är väl bara att ta tag i livet och kämpa på som "alla" säger.
    Nu ska vi försöka hitta på något idag så jag får lite energi.

• marre 84

Vi har oxså hittat hit...

schnappi i magen: vi får hoppas att lillen inte får några anfall på flyget för det är inte roligt alla kommer fram och frågar hur ni har det o.s.v. och det är en lång resa ni ska till..
    Nu när vi reste med flyget fast bara ca 4 timmar och barnen underskattade mårlabok och pennor vi hadde en varsin filt den var värkligen till behov...det var kalt på flyget. Vi hadde även lite leksaker, burkmat,extra nappar,våttsalvetter,ballerina,festis,godis,tuggumi är bra för barna i flyget att tugga på så inte öronen blir täpta,..

• marre 84
    060810 skrev 2009-10-31 08:40:48 följande:
    5.20, det är ju sovmorgon (nä nu är jag elak, men min son har varit uppe sen 01.52).Jag har sovit knappt 2 timmar.. :(Hur fasen ska jag orka detta i längden? Det kommer inte hålla tills vi kommer hem från usa ju..Funderar på att åka till akuten och be om hjälp! Fick inte tag på vc igår...Ungen sover ju bara 6 timmar varje natt nu och 1.5 timme på dagen sen.Jaja, är väl bara att ta tag i livet och kämpa på som "alla" säger.Nu ska vi försöka hitta på något idag så jag får lite energi.
    Det är inte kul när barna i sover som dom ska, det gjorde inte min son från början hadde problem med det men då sov han bara 2 timmar på natten och ca 3 timmar på dagen totalt i små perioder..
    Har ni nån avlösare hemma? det skulle du behöva, du behöver oxså ha lite lungt och vila ut dig..
  • Mopsan

hallo allihopa, vi hittade också hit. Jo luskens neurolog ringde sen igår...... Jag innledde samtalet med att berätta hur det ser ut och vilken anfallsfrekvens han ligger på nu osv. Svaret? Att det trots allt är avsevärda förbättringar och att han troligen bara ligger lite lågt i koncentration så höjer vi medicinen lite så ska det nog finnas en chans att bli bra sen. Härliga nyheter va???!!!
    sen var jag dock tvungen att på minna om att lusk tar inga mediciner ALLS.
    Och OJ vilken chockerande reaktion! han var positivt inställd och mkt intresserad och vill absolut att vi ska pröva detta ett tag till och som han sa skulle det verkligen slå bakut så finns det ju alltid bra akut behandling. han informerade mig även om att han tyckte det var knepigt att välja någon ny medicin då han inte kännde att han kunde rättfärdiga de biverkningar Lusk troligen skulle få av dem.

Hursomhelst summan av kerdemumman. Lusk är medicin fri och vi ska försöka vara det åtminstonde ett litet tag till med neurologens sammtycke.

• Puff 2008
    Mopsan skrev 2009-10-31 10:42:35 följande:
    hallo allihopa, vi hittade också hit. Jo luskens neurolog ringde sen igår...... Jag innledde samtalet med att berätta hur det ser ut och vilken anfallsfrekvens han ligger på nu osv. Svaret? Att det trots allt är avsevärda förbättringar och att han troligen bara ligger lite lågt i koncentration så höjer vi medicinen lite så ska det nog finnas en chans att bli bra sen. Härliga nyheter va???!!! sen var jag dock tvungen att på minna om att lusk tar inga mediciner ALLS. Och OJ vilken chockerande reaktion! han var positivt inställd och mkt intresserad och vill absolut att vi ska pröva detta ett tag till och som han sa skulle det verkligen slå bakut så finns det ju alltid bra akut behandling. han informerade mig även om att han tyckte det var knepigt att välja någon ny medicin då han inte kännde att han kunde rättfärdiga de biverkningar Lusk troligen skulle få av dem. Hursomhelst summan av kerdemumman. Lusk är medicin fri och vi ska försöka vara det åtminstonde ett litet tag till med neurologens sammtycke.
    Härligt att höra, precis som neurologen säger så klarar man ju sig ett tag på akutmediciner eller hur? Håller mina tummar för er!
  • Eldo
    Mopsan skrev 2009-10-31 10:42:35 följande:
    hallo allihopa, vi hittade också hit. Jo luskens neurolog ringde sen igår...... Jag innledde samtalet med att berätta hur det ser ut och vilken anfallsfrekvens han ligger på nu osv. Svaret? Att det trots allt är avsevärda förbättringar och att han troligen bara ligger lite lågt i koncentration så höjer vi medicinen lite så ska det nog finnas en chans att bli bra sen. Härliga nyheter va???!!! sen var jag dock tvungen att på minna om att lusk tar inga mediciner ALLS. Och OJ vilken chockerande reaktion! han var positivt inställd och mkt intresserad och vill absolut att vi ska pröva detta ett tag till och som han sa skulle det verkligen slå bakut så finns det ju alltid bra akut behandling. han informerade mig även om att han tyckte det var knepigt att välja någon ny medicin då han inte kännde att han kunde rättfärdiga de biverkningar Lusk troligen skulle få av dem. Hursomhelst summan av kerdemumman. Lusk är medicin fri och vi ska försöka vara det åtminstonde ett litet tag till med neurologens sammtycke.
    Kan inte ketogen kost vara något för Lusk? Vet inte om du har skrivit något om det innan.
Svar på tråden Epilepsitråden 10